Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 376 ggr
moody
0

Omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om det finns någon som skulle kunna förbarma sig över min kära "lilla" Sven-Åke. Han är drygt 1½ år gammal, pigg och nyfiken och väldigt pussig.

Behöver omplacera honom eftersom han relativt plötsligt inte tål andra hanar längre.

Snälla förbarma er över honom, kan skicka med bur och vattenflaska! 

Grodan
0

Jag saknar lite uppgifter i annonsen

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
  • faderns namn, födelsedatum, vikt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns
  • telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)

Läs mer om våra Annonsregler här: Råttor säljes - annonser

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

moody
0

Tillägg:

Eftersom jag själv tog över Sven-Åke som lill-kille har jag inte information om kullstorlek eller namn+storlek på föräldrarna. Jag frågade dock naturligtvis om dom när jag tog han och tjejen sa att både mamman och pappan hade varit av modell mindre (smala/vältrimmade) utan att ha varit för små. Enligt henne hade hon tagit emot "svennis" när han var drygt 6-7 veckor.  

Sven-Åke är som tidigare nämnt en väldigt go och glad råtta. Han är pigg och alert, upptäcker och undersöker gärna det mesta han kan rota sig fram till. Han har aldrig varit skygg för händer etc och Aldrig ens visat tendens till att bitas.

Han har också alltid gått bra ihop med andra råttor, fram tills februari/mars i år när han började mobba sin burkompis. Efter ett tag utvecklades det såpass att han flera gånger gjorde rena rama mordförsöken på han. Det var ungefär då jag till slut tog bslutet att dela på dem. 

Sven-Åke är relativt ranghög, men, har aldrig uppvisat det här beteendet mot andra hanar. Så det känns lite som att han "hackar" på Greger för att han å andra sidan är extremt ranglåg (Greger är en rätt "defekt" råtta, han är helt blind på ena ögat, ser väldigt dåligt på det andra och verkar till viss del även ha problem med luktsinnet. Detta gör honom väldigt försiktig och reserverad) 

Jag tänker inte ta betalt för Sven-Åke eftersom jag bara är intresserad av att han ska få ett bra hem hos nån som har mycket tid och kärlek att ge! Jag är även, om det behövs, fullt beredd att skicka med en stor bur + vattenflaska

Han finns att hämta i Flemingsberg (Stockholm), men bor man inom stockholms-området kan såklart hämtning/avlämning diskuteras. 

Det går bra att kontakta mig här samt på min mail: ceciliaeskil@hotmail.com

Inlägget är låst för nya kommentarer