Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1149 ggr
zickan
0

parning

är det normalt att det inte blir några ungar från en parning?

Honan har haft en kull innan och under ett år. Hanen haft en kull innan 1 år. suttit ihop 3 veckor utan resultat?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Allamej
0

Inte fattat tycke för varandra alternativt att det är något fel på någon av dom…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Glimmersr8or
0

Gick hon upp i vikt som hon skulle? Hon kan ju vara/ha varit skendräktig.

zickan
0

ja. hon gick upp i vikt efter ca 2 veckor. då trode jag hon var gravid men inget har hänt sedan dess. gick inte upp speciellt mycket.

sockerrattan
0

Har varit med om detsamma!

Mia//

zickan
0

vågar man testa igen eller ska man låta bli?

Allamej
0

Personligen skulle jag låtit bli…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Bullerbytjejen
0

gå på känn..känns det rätt testa igen men känner du att det känns fel så hoppa över, tänk över om du har någon aning om varför det inte blivit något osv..

zickan
0

ja precis. skulle vara kul att spara ungar ifrån henne men vill ju inte heller tvinga henne att få ungar.

Sandra-L
0

Vad är det för rådisar då? *nyfiken* :)

kamikazerat
0

pröva igen du. följ din egen känsla :)

zickan
0

mh vill gärna ha unge från henne men jag vill ju inte gör henne illa heller.

funderar på att testa om ett tag igen. men vill gärna ta reda på mer varför detta händer och om det kan ligga nått dålig bakom.

#9 kasava mink dumbo tjej och lancelot blå eubk dumbo hane.

sockerrattan
0

#10 Håller med! Följ din egen känsla!

Mia//

zickan
0

mh jo det ska jag göra. men vill gärna veta mer vad denna sak kan bero på. någon som har länk tips till sida ang detta så är det intressant.

vill veta mer innan en ev omparningsförsök.

dock så vägde jag henne nu och hon väger 10gram mer än för ett par dagar sedan. men ingen bull magen så jag vet inte riktigt :-)

sockerrattan
0

Daisy gick upp först sista veckan

Mia//

zickan
0

lite olika på hur de går upp. ska ha lite koll på henne. vore kul om det blev något.
men om inte så skulle jag gärna vilja veta mer varför inte.

hus-musen
0

en dum fråga, är du säker på att hon löpte då?? eller hur de nu gör.. har aldrig haft honor så jag vet inte alls hur de funkar!! men på tre veckor borde de väl ha blivit nått antar jag..blir de alltid kullar när man sätter ihop råtthanar och råtthonor? ibland kan det ju misslyckas med hundar o katter för att tajmingen inte varit rätt eller så har nått annat varit fel!

Qui dormit, non peccat

niffen
0

#16 Dom har ju suttit ihop i tre veckor? Råtthonor löper ungefär var femte dag, beroende på hur gamla dom är då löpningen kan vara lite ostabil  ;P

hus-musen
0

jao såg att de stod 3 veckor så jag rättade mitt inlägg=)

okii såpass! men om hon blev gravid sista dagen så att säga så borde de ju knappt synas än?? då har de väl gått 2 veckor från sista dagen om ja inte räknat fel.. de är väl dräktiga i 21-23 dagar har jag för mig iaf=)

Qui dormit, non peccat

zickan
0

ja det är sant. men jag tycker det var lite mysko att hon inte blev gravid innan på de tre veckorna.
en kanin kan bli skendräktig men jag har aldrig varit med om det på råttor.

eller så var inte hanen snygg nog åt henne ;-)

Terato
0

Jag tycker man läser rätt ofta om skendräktiga råttor!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Jag har oxå precis flyttat tillbaka en skendräktig madam
till flocken idag Ledsen och har haft en annan innan.

Kleverin
0

#19 Kräsen hon är… För många att välja på?? Kanske någon annan som fångat hennes hjärta, du har inte sett någon friare sitta på taket till honornas bur?? Eller så är hon inte lagd åt det hållet helt enkelt. *ler*

zickan
0

Nej jag har inte tjejerna och grabbarna i samma rum. men hon kanske hittat sig en flickvänn ;-)

Blev lite paff bara. Inte varit med om detta innan så jag blev lite orolig att nått var fel.

Ladyinred
0

jag har varit orolig åt andra hållet. En hona som plötsligt svällde upp och fick tuttar utan nån hane som varit i närheten. Funderade då på om honor kunde spara sig om de blivit parade tidigare precis som kängrur gör.

Ladyinred
0

jag har varit orolig åt andra hållet. En hona som plötsligt svällde upp och fick tuttar utan nån hane som varit i närheten. Funderade då på om honor kunde spara sig om de blivit parade tidigare precis som kängrur gör.

Glimmersr8or
0

Honor kan bli skendräktiga även om de inte har parat sig. T.ex en hanes lukt eller andra honor som rider på honan kan få en hona att bli skendräktig.

Terato
0

Jasså? Är det vanligt?

teratos.r8or.se

Glimmersr8or
0

Jag skulle inte vilja påstå att det är vanligt, men att det förekommer :)

Terato
0

Okej..

teratos.r8or.se

Grodan
0

Jag har aldrig haft en skendräktig råtta. Jag däremot haft råtthonor som släppt sina kullar/aborterat dem.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️