Hur gör man?
När man sätter ihop en råtta i en flock.. Hur gör man.
Eftersom jag ska skaffa råttor om ett par månader så ska jag börja med 2-3 stycken ( för att se at jag klarar av dem och inte tröttnar). Jag sa efter ett par månader "fylla på" men kanske 1-2 råttor. Och då undrar jag hur man gör. Ska man bara placera in den nya råtton i buren? Eller ska man göra något annat?
Tacksam för svar :)
Mvh Vinetta

det finns en jättebra artikel om det, nu fungerar inte min dator som den ska så jag kan inte länka åt dig! men om du går in på artiklar bläddrar ner till 01 ATT VARA RÅTTÄGARE och sen klickar på Introducering av tamråttor så står allt du behöver veta! får du problem senare så är de bara att fråga=)
Qui dormit, non peccat
När jag satte ihop Orgel och Ariel med sin nya kompis så satte jag ner dem i badkaret och under tiden så rengjordes buren. Allt gick jätte bra..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#1 Okej Tack så mycket för ditt svar ! :D Ska genast titta
#2 Jaså? Jag trodde att det var mer man skulle göra.. Som t ex när man sätter ihop två gerbiler.. Det verkar ju jätte krånligt
Mvh Vinetta
"för att se at jag klarar av dem och inte tröttnar"
Finns det risk att du tröttnar bör du inte köpa råttor. Aldrig kul att behöva omplacera. Så fndera långt och länge innan du köper. Det är riktiga liv, sånt bör man inte tröttna på.

de beror ju helt på din flock innan hur väl de tar emot nykomlingar.. mina pojkar träffades två gånger o 3 gånen satte jag ihop dem i en nystädad bur! man ser ju hur de reagerar,inga problem för mig iaf!
Qui dormit, non peccat

Nej, jag tror ng inte att jag kommer tröttna.. Dumt av mig att skriva det.. men man vet ju aldrig riktigt säkert. Jag har vart intresserad av att köpa råttor sedan jag var 10 år.. Men nu är jag 13 år och ska skaffa råttor efter att jag fyllt 14 ( fyller i Januari ).. Jag har läst om dem jätte mycket och kan det mesta.. Om det är något jag inte kan så frågar jag någon erfaren.. Men Nej igentligen så tror jag inte att jag kommer tröttna. :)
Mvh Vinetta
Bra det ;) Själv förstår jag inte att man överhuvudtaget kan tröttna på råttor. Underbara djur om man sköter dom som man ska :)

Man kan nog tröttna om man drar på sig för många för snabbt. Det är ganska vanligt i den här världen! Så jag tycker du resonerar helt rätt som utökar flocken sakta! :)
Älskar mina stora små vänner..

#8 Tack :) det känns bra att jag gör rätt
Mvh Vinetta