Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 736 ggr
Kvadding
0

normalt pris?

Häromdagen var jag hos veterinären med mina 3 killar…. dom hade fått mycoplasma…. besöket kostade 1200:-…. är detta ett normalt pris? eller finns det billigare? iofs var veterinären som jag var hos väldigt bra, och hon ville att jag skulle höra av mig nu i veckan för att berätta hur det var med dom osv…. var hos Blå Stjärnan här i Göteborg (hisingen)

eftersom jag e nyinflyttad så vet jag inga ställen :S

Girlie
0

Det finns billigare, Blå Stjärna är en av de dyraste veterinärstationer i Göteborg men också en av de bättre. Så det beror lite på vad man ska göra, togs det några prover eller fick du bara antibiotika? Vet man vad som är fel och vad man behöver skulle jag välja en annan veterinär just med tanke på priset. Operationer och allvarligare problem tar jag på Blå Stjärna.

Smådjursakuten fungerar som sagt om man är insatt i problemet själv men be isåfall om att få Karin.

Husdjurshälsan har jag ännu inte varit på själv (ligger åt helt fel håll för min del) men har bara hört bra saker om dem.

Kvadding
0

hm.. hon lyssnade bara på deras lungor/hjärtan…. jag visste redan vad problemet var eftersom Märtha hade mycoplasma för 6 månader sedan….

Kvadding
0

putt

Ters
0

Blå stjärnan är jättedyra! Har aldrig varit där med någon råtta, men fick en akuttid med min hund tidigare iår.
Bara akuttiden kostade 900kr.

Men sen är d frågan om vilka andra veterinärer som är kunniga på gnagare!!?

SweGizmo
0

hehe, ja blå stjärnan är skit dyrt… vi tog tid våran katt för en rispa i ögat som han fått, dem kollade ögat, dunkade med någon konstig pinne med gummi på i ögat och gav oss medicin samt en nota på 3600 kr;) katten var inte försäkrad ifs men dyrt var det ändå..

Min blogg: SweGizmo.se