Pointer på Siameser..
Vid vilken ålder brukar pointerna framträda?
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Det var länge sedan jag hade en siamese-rått-kull. Numera har jag enbart siamese-mus-kullar. Jag ser pointerna från den dag bebbsen får päls… så tyvärr är jag inte mycket till hjälp där…
okej. Mina vita är "smutsiga" på rumpan nu vid 4 veckor och eftersom det finns mycket siameser bakåt misstänker jag att det är det det kommer bli av dessa. Ser dock inga pointer ännu :-(
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
lägg upp foto om du kan
pointer är ju benämningen på alla de ställen där siamese & himalaya får mask, dvs svans och svansrot, tassar, öron och nos. Du menar att du inte ser någon nospoint än? Kanske ser du maskning lite svagt på öron och tassar (samt som du nämner svans). Är siamese tecknad ex husky så uteblir ju nospoint och tasspoints. Är den eubk uteblir tasspoints… osv

Jag hakar på denna tråden då jag har en liten Siamese…
Jättesvårt att få färgen att fastna i kameran, blir så ljust alltihop då. Men han har en jämn beige-aktig färg över ryggen & ser ut att vara vit från magen & upp på halva sidorna, går även ett vitt band på halva kroppen upp mot ryggen!
Ska försöka ta nya bilder på honom där färgen syns bättre så får ni gärna kommentera hans färg.
#4 jag kan också tydligt se pointen på svansen. Om råttan inte får färgade tassar, öron och nos kan det bero på att den är tecknad, exempelvis husky/striped. Tyvärr kommer då förmodligen svanspointen att försvinna med tiden pga roaneffekten…

#6 Gärna fler bra bilder på hans päls. Men på din beskrivning så låter det som en siames striped, och då är han nog dessutom roan, och då kommer han att bli vit.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ters, din råtta är inte roan iaf. En del siameser blir knasigt tecknade när de fäller bebispälsen men det försvinner sen, annars kan jag tänka mig att han är en siamese hooded..?
# 10, 11, 12 hoppsan, han ser ju inte för illa ut! vad har han för stamtavla?

Tyvärr vet jag inget om hans föräldrar & släkt bakåt… har bett om info flera ggr, men inte fått nån ännu.
Han är inte reggad i SRS? Är föräldrarna det? Äger du föräldrarna?
sårri mi så kijoriös…

Nej han är inte reggad, men jag skulle gärna vilja regga honom sen när jag blivit medlem på SRS & vet färgen på honom.
Vet inte om föräldrarna är reggade…
D är Malin som fött upp honom.
Lisen_N - har du flera foton på din bebb?
#17 oki, men nog ska du då kunna luska fram lite information när du vet vem som är uppfödaren.
Ibland krävs detektivarbete, men det är kul!

Jadå, ska fråga henne igen… klart jag vill veta mer om bakgrunden på honom.