Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 517 ggr
Taci
0

Råtta för omplacering?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag inte skrivit här på länge, men har vart inne o kikat rätt mkt ska ni veta ;)

Hur som helst. Nu börjar det bli dags för mig att göra det extremt jobbiga, nämligen avliva Bacon (som ni kanske läst om tidigare fått en tumör, o nu en till..). Förmodligen får jag en tid nästa vecka.

Då till mitt dilemma. Ensam kvar blir min andra honråtta, Olga. Jag har inga planer på att fortsätta med råttor, o kommer därför inte skaffa henne några kompisar. Vad är det bästa? Att omplacera henne? Hon är ändå 2 år, och zooråtta. Om hon nu inte har jättelångt kvar (hon visar inga tecken på sjukdom eller ålder nu, o har aldrig varit sjuk f.ö), är det bättre att hon får bo kvar hemma?

Finns det annars någon som skulle kunna tänka sig att ta henne? Vill ju verkligen min ögonstens bästa :)

La tråden i Köp o sälj, vet inte riktigt om det är där den hör hemma.. 

Terato
0

Ja, det är alltid besvärligt när man bara har en kvar. Hur är hon i temperamentet annars? Brukar hon tycka det är stressande att åka bort och hur funkar hon i introduktioner? Man kan ju aldrig veta om råttan klarar av en flytt vid en så sen ålder men du själv kanske kan avgöra bäst vad hon klarar. Hur är hon i hälsan? Om hon är gammal och seg kanske det kan vara lika bra att ta bort henne med.. Med en pigg och kry råtta kan det ju vara lite svårare..

Jag oroar mig mycket för den dagen då man står där med en ensamråtta..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

kamikazerat
0

Jag vet inte riktigt, men jag tycker nog att du ska behålla henne, hon är trots allt två år och en omställning med allt vad det innebär skulle kanske bli för mycket för henne.

Om du ger henne massor med extra uppmärksamhet så tror jag inte omplacering är nödvändig.

Stephanie
0

Jag tycker absolut att du kan ha kvar henne som ensamråtta! Bara du själv känner att du vill ha kvar henne, och inte vill ta en paus från råttor.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Taci
0

#1, hur hon funkar i introduktioner vet jag ärligt talat inte så exakt. Tror inte det är några problem, hon har fungerat med 3 andra honråttor som hon bott tillsammans med iaf, utan bråk. Hon är pigg o kry, hon har alltid varit en latmask så hon ligger hellre o gosar än är ute o springer, men så har hon som sagt alltid varit :)

Det bästa är då kanske att ha kvar henne, o försöka umgås med henne så mkt som möjligt. Det är inte så att jag vill ta en paus ifrån de råttor jag har nu, dom skulle jag vilja att dom levde för alltid :) Men efter dessa två blir det paus.. :) Mkt på grund av att min astma blivit värre.

kamikazerat
0

jobbigt som fan! jag skulle dö om jag blev allergisk, lägga mig ned och sluta leva bara…

kram!

Taci
0

#5, Nja så farligt är det inte .. jag har ändå 3 kaniner som jag tål o som betyder mer än allt, o jag tål andra djur också..

Terato
0

Som du beskriver det låter det som att det vore bäst att ha henne kvar, tycker jag!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se