Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 416 ggr
Bellabong
0

Hjälp :S

Det här kan låta dumt, men jag frågar bara för att jag inte ska göra fel. Det är så här att jag ska på semester i 4 dagar och har fortfarande inte hittat nån som vill passa mina råttor. Och de som vill litar jag inte riktigt på att de kan ta hand om dem.

Det är egentligen bara 2 dagar som är ett problem då jag är hemma innan jag åker dag 1 och kommer hem och kan ge dem mat dag 4. Sen e det de dagarna emellan, jag hade en tanke (Och det är de som kan låta dumt) Skulle man kunna göra en massa leksaker med mat i, tex toarullar som man viker in kanterna, hänga mat i trådar i taket på buren och sådana saker. Har en sådan boll de ska rulla för att maten ska komma ut. Och sen sätta in två extra flaskor vatten till dem. Eller är jag helt fel på det.

idaleck
0

Jag skulle inte lämna mina själva i fyra dagar..

Har du ingen som bara kan gå in och ge dem mat och bara titta till dem?

Bellabong
0

#1 Håller på för fullt och försöker fixa någon, i värsta fall får jag ju stanna hemma.

KickanW
0

Du kan inte ta med dem? Bara ha med en hamsterbur eller liten parakitbur och ha dem i?

Terato
0

Ja, de behöver ju inte bo jättestort under den korta tiden. Jag får väl kanske skämmas om jag säger att jag låtit mina råttor bo i en gallerbur på 50x30x30 när jag rest. Då hade jag iof bara två råttor. Men allt de behövde fick plats i den. Ett litet sovhus, en hängmatta, mat och vatten. Då fick de vara ute den största tiden på dagarna, förstås. Det var en kattbur i galler.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se