Råttor omplaceras
12 råtthonor omplaceras. Personliga skäl, vill inte gå in på varför.
Råttorna finns i Borlänge, transport kan ordnas. Ska tex till Stockholm snart, troligen augusti.
Pm:a eller maila gul_zebra@hotmail.com
Pengar är oviktigt men 20 kr som symbilisk summa får duga. Folk som tigger gratisdjur undanbedes.
Ingen råtta säljes till avel utan det är endast som sällskapsdjur då de helt enkelt av olika anledningar inte är lämpliga till avel.
Alla råttor fungerar utmärkt i flock, Gunnar är dock ganska bossig av sig.
Först ut - Mansikka, aka "Sickan"
Silvermink irish missmarked dumbo, född 22/9-06.
Vet inte hur stor kullen var.
Pappan heter Hanama, född nån gång 2005, vikt okänd.
Mamman heter Cloetta, födelsedatum och vikt okänt.
Sickan är reggad i SRS.
Ska nämnas att hon är en småväxt liten tunnis som har svårt att gå upp i vikt.
Har haft hennes syster, Vadelma. Hon dog tyvärr plötsligt vid 10 månader. Delma hann få en kull (tjuvparning) bestående av 11 småttingar. Swanheart och Kinslayer (som nämns längre ner i tråden) är två av ungarna.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Swanheart
Silver black european berkshire, född 20/12-06.
Kullen bestod av 11 vid födseln, 11 vid avvänjning.
Pappan hette antingen Thor-Leif eller Balder. Kullen var en tjuvparning så jag vet inte helt säkert. Minns inte vikt eller födelsedatum, födelsedatumen kan kollas senare…
Mamman hette Vadelma. Samma där ang vikt, födelsedatum var 22/9-06.
Swanheart är reggad i SRS.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Kinslayer, aka "Gun"
Agouti irish missmarked, född 20/12-06.
Kullen bestod av 11 vid födseln, 11 vid avvänjning.
Pappan hette antingen Thor-Leif eller Balder. Kullen var en tjuvparning så jag vet inte helt säkert. Minns inte vikt eller födelsedatum, födelsedatumen kan kollas senare…
Mamman hette Vadelma. Samma där ang vikt, födelsedatum var 22/9-06.
Gun är reggad i SRS.
**Elsa
**Silver black hooded, exakt födelsedatum är okänt men nån gång i december -06 iaf. Jag har räknat på 1/12-06 helt enkelt.
Bakgrunden är helt okänd, hon kom till mig som omplacering ihop med Kinslayer som flyttade tillbaka hit från köparen. Kommer innan dess från zoo.
Elsa är reggad i SRS.
Tillägg: Glömde - Elsa kan ha en tendens att stressrossla ibland. Det går dock över så snart hon får varva ner i lugn och ro. Rosslet har inte återkommit sen hon flyttade hit förra året.
Mirva, aka "Gunnar"
Self pink eyed white, född 28/2-07
Pappan heter Menings Popsen, vikt och ålder är okänt.
Mamman heter Menings Snövit, vikt och ålder är okänt.
Gunnar är inte reggad i SRS (tror jag, ska kolla igenom papperna sen)
Frutti, aka "Gunilla"
Silver black european berkshire, född ca 17/5-07.
Bakgrunden är helt och hållet okänt. Hon kom till mig som omplacering, ursprungligen från zoo.
Reggad i SRS.
Det ska nämnas att hon inte är så säker på människor utan helst håller sig till flocken.
Anima-Dårpippi, aka "Anima"
Chocolate point siamese, född 19/10-07.
Pappan heter Asterixin Juippi, vikt är okänt, ska kolla om födelsedatum står med på regpappret.
Mamman heter SA SilennAs Snöflickan, vikt okänt men kan kollas upp, samma sak med födelsedatum.
Kullstorleken kan kollas på regpappret senare…
Reggad i SRS.
Anima rosslar till och från. Har inte medicinerat då det hittills är väldigt lindrigt.
Gullan, aka "Tuttul"
Mink european berkshire dumbo rex, född 5/3-08
Pappan heter S.S.R Gunde, ålder och vikt okänt.
Mamman heter S.S.R Sorkis, ålder och vikt okänt.
Kullstorlek okänd. Inte reggad i SRS.
Tuttul är väldigt liten ska nämnas… På bilden var hon just köpt från zoo och vägde ca 50-60 gram.
Margherita
Cinnamon hooded dumbo dubbelrex.
Har inte födelsedatum och bakgrund i huvudet, ska kolla upp det och återkommer. Det jag har i huvudet nu är att det är inavel bakom, hennes mamma var en råtta som räddades när hon redan var dräktig.
Kullsyster till resten av pizzorna som följer…
**Marinara
**Agouti hooded dumbo rex
Har inte födelsedatum och bakgrund i huvudet, ska kolla upp det och återkommer. Det jag har i huvudet nu är att det är inavel bakom, hennes mamma var en råtta som räddades när hon redan var dräktig.
Kullsyster till resten av pizzorna
Gorgonzola
Agouti hooded dumbo rex
**Capricciosa
**Agouti bareback missmarked dumbo rex
*låser upp så att gul_zebra kan informera om vilka råttor som finns kvar*
inget prat i tråden!
De som är kvar är
Mirva, aka "Gunnar", s-pew
Frutti, aka "Gunilla", s/ba eubk
Marinara, ag hd dumbo rex
Gorgonzola, ag hd dumbo rex
Marinara och Gorgonzola är tingade nu också… Bara Gunnar och Gunilla kvar.