UPPROP!!
Om du läser trådarna "zoobesök" samt "lagar för zoobutiker" så kan ni följa historien om Palm zoo här i Uppsala och hur illa det står till där. Det verkar vara ohyggligt svårt att få till stånd en förändring av villkoren för djuren i den butiken så nu söker jag några som vill hjälpa mig att verkligen försöka göra någonting åt det!!
Jag har en enkel plan, jag behöver Medarbetare i eller runt Uppsalatrakten. Vilka är med mig? 
Kan ni inte gå direkt till jordbruksverket då om kommunen inte bryr sig?
Om du sparar dig till nästa sommar så kan jag vara med iaf!
/Karoline.
#2 Eller så sätter dom igång så fort som möjligt, så kan du hjälpa till nästa år ändå väl.
Tycker det är ett jättebra initiativ! Hoppas fler hakar på, det behövs. (undrar hur intresset ser ut i gävleborgstrakten?)
Jag är med! *putt*

Min plan är att gå in på affären (med en kopia av L80 för att kunna kolla mått och bestämmelser) och skriva upp allt man kan se och sen anmäla. Då kan man göra så att en börjar anmäla och ber om uppdatering då inspektionen är gjord, efter inspektionen anmäler nästa och så fortsätter man så tills någonting händer inne på butiken.
Nästa steg är att gå till media. Och såklart - anmäla mer.
Ja, enkelt och bra. Och framförallt effektivt ;)
När, hur?

bra ide! synd att ja bor i sthlm annars skulle ja lätt med!! har liksom inte sett hur de ser ut me egna ögon, men de låter hemskt!
Qui dormit, non peccat
Jag bor också i sthlm, men jag ska med ;)

ja dåså, har ni en lista så skriver ja på!
Qui dormit, non peccat

#6 Snart! Om någon vecka eller så kanske. Jag har lite bråttom just nu men jag återkommer med ett gäng datum oså bestämmer vi tillsammans! Vi kan kolla in affären och sen sätta oss och fika och planera. Visserligen kanske inspektören har semester men vi kör ändå tycker jag, man kan inte sitta och vänta ut semestertiderna i såna här lägen.
Så niffen, jag och Wintermynta är på, fler?

#10 jag vill jättegärna vara med! Men jag bor ju inte nära.. :'( jag och några som bor nära här kanske kan göra nåt åt djuraffärerna här!! :D JA! *gör ett inlägg om det* och tiger, säg till om det är nåt annat jag kanb göra!! :D

Tror ni att djuräffärerna bara låter en stövla in i djurrummen för att börja mäta ? (Bara en tanke som slog mig)

#12 det är bara att ljuga å säga att man kanske ska köp! x)
Nej, gör man det diskret så kanske det inte märks… Fast… Vid närmare eftertanke - går det att mäta burar diskret? :P
Antingen får man väl upehålla personalen vid typ andra sidan av butiken, eller så får man låtsas att man inte kan svenska! :D

äh bara säga att man vill mäta hur stor plats en råttbur behöver så man vet var man ska få plats med den hemma. Men man ska nog inte stövla in en massa folk och väcka uppmärksamhet.
Moa, varför inte ta tag i djuraffären i Birsta… Den är ju inte så himla perfekt och vi är ju en del Sundsvallsbor!

#16 säg bara till när! :D
Jag är på! Jag var inne där idag och fy….
Hmm.. Kan man anmäla om man bor i Halmstad..
?? Kanske inte går? annars är jag med..

#19 klart du kan! :D

Jag är ju självklart med…..Bor ju nästan granne me den där förbaskade butiken!
#12 dom har inga separata djur rum…..alla djur är i samma rum….alltså i butiken…..det är trångt varmt å de står små burar me djur överallt….
hade jag haft lite mer pengar så hade jag kunnat resa över till uppsala. men lite segt på den fronten. Känner mig annars på rejält tjafs humör
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nu har jag åkt på att jobba sjukt mycket framöver, inga lediga tider om dagen, men så fort det lugnat ned sig återkommer jag, watch this space! Inget hundrar förstås egna utforskningar av stället under tiden :)