Tråkig stämning
Hur kommer det sig att så många trådar ballar ur här och alla börjar tjafsa med varandra. Alla har den rätta idén om hur man ska ta hand om råttor och gud nåde den som har en annan lära. Den stackaren läxas snabbt upp av dom som säger sig veta bättre! Det spelar ingen som hellst roll verkar det som vad tråden handlar oom från början, det går alltid att hitta nåt att klaga på…
Tror att det är fler än jag här som aktar sig för att öppna munnen för att de är rädda för att få en snyting om de har en annan åsikt än: "Gud vilken söööt råtta :)"
Det borde väl kunna gå att hålla diskutioner om annat än att överösa varandra med komplimanger över hur söta deras råttungar är. Om de inte e från egen uppfödning för då finns det massor att tillägga där och det dröjer inte länge innan allt spårar ur.
Jag blir bara så trött
fast… jag tycker inte att det är dålig stämning… jag läser trådarna och tycker att tjafsen är på låg nivå men ändå nyttiga - råttfolk är intrtesserade av att debattera helt enkelt, men kanske inte så begåvade i hur man gör… men jag tycker att det blivit bättre… övning ger färdighet!
om man blandade in lite mer humor och söta smajlisar så blir det lättare att läsa inläggen med lite rosa kant istället för svart

Sensueeeeeeella isabeeeeeella! Så lät det i min radio för ett tag sen. Och nu låter det så i min hjärna också.
Jag tkr att det är bra att man överrösar varandra me komplimanger! Men jag blir ganska trött på tjatet som dyker upp i trådarna ibland.. Det orkar amn inte läsa.. Kram och goo hjul! 

#1 Fixa roligare och mera uttrycksfulla smailysar så ska vi snabbt ändra på det 

Ja! Fler smilisar!!
I like!! =)
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Åh, fasiken om ni visste vad jag TJATAT på ifokusteamet om att vi skulle få ha egna smajlisar på varje sajt, men icke… de vill inte ha animerade, blinkade blipp å bling å tjafs… och även flera andra Medarbetare o sajtvärdar har påpekat hur kul det är med smajlisar.
Vad vi får utnytta istället är att man kan klistra in bilder i inläggen. Bra är om de redan finns på nätet, helst på iFokus - så att bilden inte försvinner om filen tas bort/flyttas el dyl.
Har funderat på att starta en smajlis/gif-tråd här hundra gånger, men… jag har ju redan gjort så många sådana på mus-ifokus att det känns tråk… dessutom har det en tendens att bli lite för puttinuttigt…

tycker det är asbra att det inte finns fler smileysar, är jättejobbigt redan som det är. Tycker :) :P :D etc är alldeles för underskattat.
men du om någon skulle behöva använda lite glada gula eller spygröna gubbar i dina inlägg! 

Never

//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Jag tycker att stämningen här har blivit mkt bättre än vad den varit innan :)

#10 tror det hjälper när alla pratar öppet om det och skrattar lite åt det hela 
Jag hatar smileysar ^^ Tacka vet jag orginaltecknen!

#12 jag är gammal, vad tusan betyder de där ^^ som folk gör nuförtiden?? Någon påstod att det skulle vara ett glatt ansikte men jag ser inte hur, så vatt iss itt?

#13 ^^ ^^, ^_^ Kisande ögon, uppskattande min

Jag tkr att det är skojj med smilysar..
Det förmedlar känslan!
Eller nåt.. ?? Haha jag är så rolig tkr jag men ingen annan.. >.<
haha jag har bara läst 1 inlägg + detta på denna sajt och ja! Det är risigt dålig stämmning här. många som tjaffsar
jag la in en tråd om vattenflaslka förr och fick en massa skit om att råttan var ensam. det var min kompis jag frågade åt.
jaja jag hoppas det blir bättre :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#16 Lite tjafs har ingen dött av, med så många starka personligheter med starka känslor för hur råttor bör skötas på en plats vore det konstigt om ingen rök ihop ibland. 
Det finns två olika sorters tjafs.
1. Folk som är här för att provocera allt och alla. Det är bara onödigt tjafs.
2. Folk som anmärker på dålig råttskötsel/avel. Oundvikligt och lärorikt tjafs. Visst formulerar sig folk onödigt ibland men det är ofrånkomligt.

Jag tycker det är skoj med smileisar. Men det är snyggare med de "ofärgade". altså ^^ :), :( osv.. Min mest använda är denna: :/
2444444------------------------- säger Sizzla
Älskar mina stora små vänner..
shit va ni e tråk alltså
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gah! hur gör man för att få in bilderna direkt i inlägget? någon skrev det i en tråd förut, men glömsk som man är…

jag kräktes lite i munnen nu
#22, Haha
#22 du fick en lätt överdös nu va? hehe
PUTT!
" gah! hur gör man för att få in bilderna direkt i inlägget? någon skrev det i en tråd förut, men glömsk som man är…"

#25 de brukar säga att det är en "liten tomte" som fixar det 
Du laddar upp bildern som vanligt och publicerar inlägget.
Sen öppnar du bilden, högerklickar och kopierar.
Sen går du tillbaka till ditt inlägg (hantera inlägg > ändra) och klistrar helt enkelt in bilden i inlägget :)

Men det går bara i IE, ej firefox

DISKRIMINERING! 
Nu går jag och lägger mig, godnatt tjejer
ah, tackar tackar :)
går väl säkert i firefox att på något sätt kopiera in bilderna… ni som har firefox får väl klura ut hur…
man behöver inte ladda upp bilden i tråden, det kan vara en bild på annan sida på internet, eller i dagboken här el dyl. dock helst inte en snodd bild… om det inte står varifrån (URL) den är snodd - oftast brukar företag tycka att det är bra reklam att sätta in en bild på någon av deras produkter.
ex så är detta helt tillåtet:
jag surfade på rustas hemsida och hittade denna trevliga pryl

foto från rustas hemsida, url: http://www.rusta.se/cproduct.asp?produkt=STAMPE%20WALT%20DISNEY&kategori=Sida%208&p=70311265

![]()
Hahaha vilken söt
Jag tycker att det blir liiite vad man gör det till :) Relax!
Det är bara skrivna bokstäver… Öga mot öga tyder man nog ironin osv. lite lättare ibland !

Inne på gerbiler & fantasy har jag en tråd som heter Smileybanken, bara att gå in & söka upp tråden (orkar inte åt er)
Sen är det bara att göra som med vanlig text.. Markera smileyn, kopiera & klistra in i inlägget!
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
#35 Smileybanken!
Sen så finns Raticons by Angelrat Design, bara att välja i menyn längst upp vilken typ av "raticons" man vill ha.

lika glad och sprallig som en råtta.. ha ha eller som jag nu när jag är klar med tentan!! wiiieeee

#38 Antar att det gick bra också? Grattis! Skrev tenta igår jag så idag har jag gått som på små moln hela dagen, tills nästa gång dvs ;)

nja.. jag vet inte om det gick bra.. men det dröjer till 5e jan till nästa gång, om det gick illa![]()

Jag har nästa tenta den 20/12 eftersom de ville hinna med den innan "jullovet" (som om man någonsin får vara ledig över julen, vi ska skriva labbrapporter och skit då). Så det blir läsa dygnet runt de närmaste veckorna!!
Me like!!

lol komiskt vilken vändning tråkiga stämningstråden tog, :D
Haha ja.. Lite kul ju! Är man på dåligt humör är det bara & läsa denna tråd. Iaf i slutet 

#43 låter man det hålla på tillräckligt länge kan man vända ett hetsigt bråk om invandrarfientlighet till en gosig konversation om modetrender och jeansmärken till en politisk sakfrågeargumentation och tillbaka igen :P
Jag älskar smilisar stela som rörliga (fast dom rörliga e roligare)
de är ju roligare när de rör på sig. Men kanske blir lite att ta i efter ett tag.. 
bla bla bla…
ursäkta spammet!!! Vet inte hur jag tar bort inlägget… bla bla bla!
har ni kommit på hur man gör i fajerfåks nu då, om det går att kopiera in bilder?
ne
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

*puttar upp*
Jag är inte av den åsikt att stämningen är tråkig för jämnan…fast jag tycker det är tråkigt när vissa medlemmar så tydligt bara skriver inlägg för att hacka på vissa personer. Man ser aldrig vissa medlemmar skriva i "vanliga" trådar…de dyker bara upp när de kan få en ny möjlighet att trycka till någon…igen.
Min åsikt är att dessa personer kanske kan hålla till på andra sidor…typ

Mvh Nathalie

#52 ?

Putt
Varför bara putta upp en sån här tråd utan att ge sin syn på saken? och då inte bara hålla med om att det är dålig stämning, utan snarare vad vi (ja, vi inte bara nån enstaka.. alla vi som deltar i diskussioner har ju med det att göra) kan göra åt det, dvs tillföra tråden något konstuktivt.
Ofta ser folk bara problemet - det är dålig stämning, fyy vad jobbigt gnäll gnäll.
Men man kanske bör se på det annorlunda, ja det är dålig stämning - varför? Och när vi vet varför, vad gör vi då?
Vet vi vad problemet beror på blir det enklare att besluta om vad som behöver göras åt den.
Det är skillnaden mellan att gnälla och försöka förändra något. Gnäll förändrar inte, det ger dålig stämning.
*Nickar*
Kritik ska vara konstruktiv, annars finns det ingen mening att kritisera.

Håller helt och hållet med!
Älskar mina stora små vänner..
Jag tycker inte stämningen är dålig.
Och jag är less på såna här trådar…
happytime

alltså.. hur övergick en fråga som är (enligt mig) viktig och en vesentlig fråga som borde diskuteras till ett te-kalas där man endast pratar om intresset av smilies??
#61 Kanske för att det inte är så dålig stämning trots allt.
Visst jag har oxå tyckt att det HAR varit dålig stämning här på rif. Men att folk säger att stämningen är dålig när den är bättre än någonsin det kan jag faktiskt inte förstå.
jo det går mycket upp och ned här inne.. nästan alltid samma personer som stratar och fortsätter också tyvärr.
det intressanta är att flertal av dom som tjafsar om hur man ska sköta råttor och flyger på andra för minsta fel. intressanta är att dessa personer har rätt många brister också samt gör fel trots att de vet att de gör fel.
så varför inte bara försöka hålla en neutral ton och välja sina ord så mycket man kan!!
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag tycker det blir värre av såna här trådar, folk känner sig utpekade och blir irriterade eller till och med rädda för att skriva som dom brukar. Håller med Cast i #59
mh.. borde komma upp lite mer skit snacks trådar så de andra trådarna hålls fria från allt som inte rör själva tråden.
gillar halvt dessa trådar. gillar att folk äntligen säger ifrån men det kanske börjar bli många sådana trådar nu.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Flumtråd? 

Alltså den här tråden övergick från dålig stämmning till en jäkla smiley debatt är inte det som att köra över ladyinreds inlägg. Det finns alltid någon som har en annan åsikt om allt och inget men sen beror det ju på hur dom lägger fram det. ibland har jag märkt att det återkommer i flera trådar att folk är snabba på att dömma.

#67 Visst är det så, håller med dig.
Ladyinred jag håller med dig till 100% om detta och ibland så håppar vissa på en och anklagar en för massa sakerockså fast man inte har gjort någon .
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Ja men ett visst påhopp för man nog räkna med :P tex om man har kullar då frågar folk varför? vikter? ålder? mm. Fast det är inget påhopp eg. Människor här inne borde lära sig se skillnad på ett påhopp och ren nyfikenhet :P

Jag kan inte förstå hur vissa kan påstå att det inte är dålig stämning när det finns så extremt många exempel. "avel på en fyra månaders hane", "idag blev jag biten" och många fler. Inte en enda människa kan påstå att dom trådarna håller sig till ett sakligt ämne.

Yes precis

Om de som tex. fått skrivförbud hade respekterat det så hade nog stämingen ändrats rätt snabbt…
#7l när det inte passar så uppmanas man till att starta en ny tråd och så blir man påhoppad när man väl gör det.. alla bidrar med ett och annat, sen intresset av de olika sakerna skiftar ju då men jag anser att man har ingen rätt att hoppa på någon och trycka ner de för att man blev ombedd till att starta en ny tråd??

När det till och med sk "seriösa uppfödare" hackar och slår ned på yngre människor som ber om råd om t ex första råttorna för att de verkligen VILL göra rätt och "de professionella tyckarna" använder en besserwisserattityd med auktoritär och nedlåtande ton, kommer med ogrundad eller dåligt grundad "fakta" och hopplösa källor, känns det helt ointressant att ens försöka föra en proggressiv debatt.
Låt oss vara rädda om varandra och dela med oss istället för att skriva folk på näsan? Vi har ju ett gemensamt intresse!
Fann den här tråden som från början var en viktig frågeställning, bli så oerhört idiotiskt vinklad eftersom ämnet tydligen var så brännbart att alla hakade på Grodans utmärkta förslag om smileys, men tyvärr smidigt använde det till att börja tala om smileys istället (som Metal Mina också påpekat)
Tack för att ni vände tillbaka till Ladyinreds viktiga fråga.