Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 922 ggr
Daydreams
0

7-årig råtta!

För att inte förstöra tråden "Varför har ni råttor" så startar jag en ny istället.

Laserknas skriver "en kompis syster hittade ingen som ville köpa deras 2 åriga råtta så de tänkte avliva honom så då köpte jag honom istället och fick ha honom i 5 underbara år."

Hur gammal var du när ni tog över råttan?

Vilken färg var den?

LovarDaniel
0

Omfg ! 7 år ^o| ….

Candy_Me
0

Va roliiiit ^^

niffen
0

Mja… Det tror jag när jag ser det….

KickanW
0

Är också rätt osäker. Det kan inte ha varit en GP t.ex?

Stephanie
0

Säger som Niffen Räcka ut tungan det tror jag när jag ser det!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Terato
0

Hade det enbart varit fem år hade till och med det varit väldigt länge!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

hus-musen
0

råttan kan ha levt i 7 år, den äldsta råttan man känner till blev 7 år! sen att det inte finns särskilt många som blir så gamla är en annan sak.. var är laserknas egentligen? de är ju bara on som kan svara!

Qui dormit, non peccat

Mischa
0

Har också hört om en kille som hade en råtta i 6år.

≧◔◡◔≦

Laserknas
0

Pysen som han hette var svart/vit vet ej va den färgen kallas. Kan leta rätt på något kort på honom. och de roligaste med honom var att han älskade att kolla på fotboll. han blev helt fast klistrad framför tv när de var fotboll och när det blev reklam sprang han runt och lekte till fotbollen började igenXD

Laserknas
0

Tyvärr kan jag inte bevisa de förutom mina ord och min mor och familj kan intyga de..
men letar förfullt efter en bild på honom nu iallafall en bra då jag var ung och inte hade någon bra kamera och inte speciellt bra på fota.

Laserknas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på Pysen när han var 6år och vi är påväg till soffan för att kolla fotboll. som jag egentligen inte tycker är kul men han tyckte de var så himla roligt så då kan man ju stå ut:)

coreytaylor
0

7 år? ;o

Kyss

Daydreams
0

Nej det är ju omöjligt att bevisa, men  himla coolt om han blev  sju år.

Det jag funderade lite på var om du var barn och om dina föräldrar kan ha bytt ut honom, vissa föräldrar kan ju göra så om ett barns älskade djur dör.

Men hooded ser ju rätt olika ut så det hade du nog märkt.

Laserknas
0

nej de skulle aldrig byta ut ett djur då jag var alltid med när vi tog bort ett djur då mina föräldrar tycker att barn ska lära sig de i tidigt ålder och om man har djur måste man klara av att ta bort de också.
sedan som, du säger hade jag märkt de då han hade en perfäkt rund svart ring på magen och inge annat svart på magen.