ALLVARLIGT !!!
Hejsan, nu är jag inte en baddare på tänder. Men ja vet iaf att dom ska vara gula & Övertänderna går lite över Undertändern. Pärlans tänder gör det men inte Iris !!!! Jag har försökt rita dom i Paint. Såhär ser dom ut. Ska jag ta henne till vetrinär elr ser det normalt ut? Dom är 5-6 veckor nu. SNÄLLA HJÄLP.
P.s Undertändera rörde sej lite från sida till sida)
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig
Sök för guds skull… Börjar bli lite smått trött… ;)
Helt snea ska dom inte vara, men kan du vicka på dom är det ok.

du behöver inte skriva allvarligt.. det är lite överdrivet!! så länge råttan kan äta så är det lugnt..de vore värre om tänderna är för långa! det finns jättemånga trådar att söka på, hittar du inget här så kan du googla oxå=)
Qui dormit, non peccat
Ja, precis, så sp, hus_musen säger, skriv hällre "Snea tänder" eller något, så det är lättare för oss att förstå vad du menar utan att ens öppna tråden!

Men självklart förstår vi att du blir orolig när du tror att något är fel på din älskling :)
Tänderna ska inte växa snett som du visar med din bild. Du bör därför prata med en kunnig veterinär om saken.
Det är däremot normalt att nedertänderna rör sig sidledes, går ihop och isär.
Här kan du se hur det ska se ut:

ai, er ikke et forum til for å kunne spørre om ting? man behøver vel ikke svare om man er trøtt av slike spørsmål?

Håller faktiskt med #6 .. Jag kan också tycka att vissa frågor är lite väl återkommande men vad sjutton.. strunta i att svara då.

Hålla med ovan lite .. Du lät lite snäsig där Niffen :P
vad ska hon söka på då? jag testade söka på "snea tänder" men fick inte upp nånting. varför blir ni så upprörda? detta är ett forum och där ska man kunna fråga frågor utan att någon ska skriva nåt grinigt svar tillbaka.

Ja,hursomhelst är det ju bättre att fråga än att inte veta.
om man inte frågar och inte vet hur man söker på det man vill ha svar på.. hur ska man då få svar på det?

Det brukar för det mesta heta att i"ngen fråga" är en "dum fråga".Men tyvärr så är det inte så på alla platser.
Mezzzazina, hur mår Champis?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Självklart tycker jag man måste få fråga, ett tips är dock att välja en rubrik som speglar innehållet. Det gör det enklare för de som läser och även de som söker om man får ett hum om vad tråden handlar om. :)

jag förstår att hon vill fråga men hade hon sökt på tänder så hade en hel del trådar dykt upp som besvarat hennes fråga!! och med en sån överskrift där de står allvarligt med stora bokstäver så trodde jag att råttan höll på att dö eller nått o hon vill ha hjälp till vetten.. tur att det inte är nått allvarligt egentligen!
klart att man måste få fråga, men man kan välja en lämpligare beskrivande rubrik, o söka lite först.. är man sen osäker är det alltid bäst att fråga om något är oklart!
Qui dormit, non peccat
Nä, fråga på du bara! Hellre att nån frågar mycket än att de låter bli av rädsla för att folk blir irriterade. Sen undrade hon ju om vi tycker att just hennes råttas tänder måste kollas upp, och det finns väl inga svar om det från andra trådar..
vill man påpeka att det finns en sökmotor här på forumet kan man göra det genom att skriva "sök gärna på forumet så hittar du säkert mer info" eller något liknande, så kan personen fråga nåt mer sen ifall man inte vart klokare av att söka.
Men till trådskaparen; gärna tydliga rubriker tack.. blir lättare att veta vad det handlar om, då kan folk hjälpa dig bättre eftersom många bara ögnar igenom forumet efter rubriker som verkar intressanta, förstår man inte rubriken så är det lätt att man hoppar över. :)

#16 Du är guld, Ninja!
Älskar mina stora små vänner..

Okej, Men liksom nu har "Undertänderna rättat till sej & Framtänderna rättt till sej lite mer o.O
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig
#18 det är ju kanonbra :D