Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 945 ggr
Bellabong
0

Gin boar

Nu har hon börjat bygga bo av toapapper och annat smått och gott :/ Kan skymta en liten bullmage, men jag håller fortfarande tummarna för att det är bebishull. De behöver ju inte vara dräktiga för att boa.

Tonic ser så ensam ut i sin bur, vill inte köpa kompis förren jag vet om de blir små bäbisar eller inte, men jag är rädd att han mår dåligt av det, hur länge kan han vara ensam tror ni? Gin verkar nöjd över att ha egen bur, men han bara sitter där :( Tycker ni att jag ska köpa en kompis nu, hur är det att presentera nya råtter?

KickanW
0

Absolut ska du skaffa en kompis till Gin! Är han bara liten brukar det gå jättebra att introducera, speciellt med en till bebis.

Vänta tills du vet säkert att Tonic inte är med bebisar innan du skaffar en till hona… Men du kan ju ändå redan nu börja höra dig för hos uppfödare.

Lycka till!

Ladyinred
0

Jag tror hon menar att han vill ha en av gins ungar som kompis till tonic och därför avvaktar just nu..

Bellabong
0

Ja precis :) tänkta ha hennes ungar som kompisar till båda, förutsatt att det går bra och ungarna är friska. men om hon är dräktig  borde det bara vara typ en vecka kvar innan de kommer, sen tar det ju typ 7 veckor innan de kan lämna mamman, så jag undrar om han kan vara ensam så länge utan att må dåligt, för annars får ja ju köpa en redan nu. :) Tack för svaren

niffen
0

Fem veckor räcker, men bara du är med honom mycket så funkar det, har du kanske någon i närheten som du kan låna råtta av? Alltså, skulle du ta in en annan råtta kan det dröja längre tid om du vill ha i karantän och introducera, så jag tycker att du ska vänta så får några bebbar säkra hem, iaf     :)

Bellabong
0

#4 Ok det låter smart =) Han är ju med mig 2-3 timmar om dagen iallafall. Och jag är ju i rummet nästan hela tiden, för jag är så lat haha

Ladyinred
0

ha honom på axeln när du är hemma. han kan vara med både när du diskar, lagar mat och dammsuger tex.

Stephanie
0

Det med boandet… Alla mina råttor boar med papper, både hanar och honor. Så nej, det behöver inte betyda bebisar alls Glad Fast håll utkik ändå förstås.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Bellabong
0

# Tack för tipsen =)

[Driva]
0

Du kan ju ha så han ser de andra råttorna, de tror jag ger mycket, även om han inte går med dem :D

LeTigre
0

Hur har det gått, blir det bebisar tro?

Bellabong
0

#10 Det verkar faktiskt inte så =) Tror vi hade tur. Men ska vänta en vecka till o se, innan jag köper kompisar till Gin o Tonic. =)