OT Äckel i sovrummet
Just nu hatar jag att jag hör att det är en harkrank här inne. Jag hör det äcklet flyga mot tak och väggar. Vågar inte gå upp och tända taklampan för då flyger den säkert på mej. Och släcker jag lilla lampan och försöker sova kommer den säkert att trassla in sig i mitt hår. Det har hänt alldeles för många gånger. Jag avskyr dom.
Nu har jag iallafall avreagerat mej lite…

åh vad äckligt, jag hatar dom, dom är så himla läskiga, värre än spindlar.
Jag brukar ta min katt och hålla upp mot dom så brukar hon fånga dom och käka upp dom.
Det ljudet dom gör ger mig rysningar.
blääää
Släpp ut dom i stället så slipper ni ljudet :P

dom går inte ut, då måste man ta i dom *ryser*
Gå upp o slå ihjäl den…de är mygghanar…
…men håller med..de är inte mysiga alls!!

är det inte alls, harkrankar är myggätare

Ja inte sjutton är dom väl manliga myggor. Dom ser ut som fotomodeller. Harkrankarna alltså.
Jag vet! Saknar verkligen att ha katt när jag ser kryp hemma. Fanns inte ett endaste otyg inne när jag hade katterna. Dom åt upp allt.

Du kan få mina 2 katter

Nää. Hellre hade jag haft kvar mina om jag hade kunnat ha katt. Är dom inget vidare?
Manliga myggor är små och gröna.
Harkrankar är totalt ofarliga. Ta dem i händerna och släpp ut bara :)

#9 Jag vet att dom är ofarliga men det gör dom inte mindre äckliga. Harkrankar,spindlar och gråsuggor.. det är riktiga drägg!
#10 gråsuggor är det absolut värsta som finns!
-efter sniglar 

Sniglar är ju fina! Speciellt vinbärssnigeln eller vad den heter,dom brukar jag ta upp och prata lite med :D

"är det inte alls, harkrankar är myggätare"
då ska jag genast införskaffa en odlig utav harkrankar!! *hatar mygg*

*asg* mygghanar! 
Och det heter inte harkrankar, det heter såklart långbeningar! 
# 12 - AHHHH!!!!!
jag kan inte ens kolla på dom, mina ben börjar darra 

Äh, de är söta.

Vi mailar alla till Piaca och Cosmonita
#15 Akta dig så att inte gul_zebra ser vad du skriver
Nej, jag skrev fel, men en myggsort är de! De äter inte heller myggor…knappt inget alls faktiskt…(gå in på Småkryp o kolla)

Dom äter mygglarver och är närmre släkt med trollsländor än myggor

^^^harkrankar är INTE mitt stora fritifdsintresse men det där vet jag efter att ha försökt förklara för en amerikan vad det är för insekt. På flera ställen i Usa kallas dom för Mosquitohawks.
Harkrankar som är så söta! Jag äääälskar harkrankar, de ser så fånigt dumma ut när de flyger runt utan nåt som helst vett i skallen :'D Fånga in den i en burk och släpp ut bara ^^
#4 och 5: Ni har delvis fel båda två :P Harkrankar är myggor, lever i de flesta fall på multnande material och i vissa fall på växtrötter, och är inte enbart hanar. Har harkranken spetsig bak så är det en hona, det spetsiga är äggläggningsröret - har den typ fyrkantig bak så är det en grabb :)
#15: Då vill du inte se de största afrikanska jättelandsnäckorna jag haft en gång i tiden… De täckte en hand, och då är det inga små händer jag har heller - och det är inte hela kroppen jag snackar om utan skalet ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#20: Det finns vissa arter vars larver lever som rovdjur, i övrigt är de saprofager :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#22 *får mardrömmar*

#12 du kan få mina mördarsniglar som jag har i rabatten.. de är fint orange och äter allt!!! inte så förtjust i dem…
harkrankar därimot har jag inget emot. mina råttor äter dem om de kommer för nära buren.. (klättrar in i den alltså..de är för slöa för att jaga) Kan ha den till att skrämma syrran med oxå.
#25: Här måste jag bara få påpeka att om sniglarna är orangea så är de inte mördarsniglar - mördarsniglarna, eller närmare bestämt spanska skogssniglar, är bruna :P
#25 Gillar råttorna dem!?
Det måste man ju testa!!
Tack gul zebra för infon!! Det var den sidan jag oxå var inne o kollade på lite…

#25 Min mamma hade sånna äckelpäckel i sin trädgård med för ett par år sen. Men som gul_zebra säger är dom bruna. Ser ut som bajskorvar som kryper omkring *ryser*

USCH för mördarsniglar. En sommar fanns dom verkligen överallt. Jag slutade nästan gå ut för det var omöjligt att inte trampa på dom. Dom ser lagom fräscha ut när dom blivit mos :(
Jag har överlevt natten iallafall…