Ny bur!!
Har fått hem en stor fin bur till våra töser för framtiden, jättekul! Men det kom med 4 st degusflickor på knappa året oxå…jättesöta! Någon som är intresserad?? (vet att det inte tillhör råttor, men ändå…?)

åå jag har två degusar men vet ej om dessa gamla töser accepterar nya individer men berätta lite om dom:D
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
2 st är 1 år o de andra 2 är födda i december-07. Fick ju hem dem idag…(lite oplanerat, men hade inte hjärta o låta bli…) en av 1 åringen (Astrid) sitter högst upp i buren o vågar inte röra sig (har bott ensam i 2 mån, har tydligen bråkat med de andra) men är mycket mänskovänlig! Den andra 1 åringen (Saga) kan tydligen bita mänskor ibland…o de andra två 6 mån (Ingrid o Vega) är så lika o snälla att de knappt går att skilja åt! 1åringarna kommer från Trollhättan (zoo) o halvåringarna kommer från Hisingszoo Backaplan. Men nu sitter de i en bur jag har lånat, ingen bråkar…ännu…o piper emellanåt…men de har allt de behöver just nu, men får gärna hamna hos en person som har tid o plats!!
Kan sätta in foto senare…(de e lite blyga just nu…) 

Degusar är ju supersöta! Hoppas du hittar nåt bra hem åt dem:)
#4 Tack!! Nu har de små rackarna blivit ännu tamare!! Vi funderar på att behålla dem i allafall…Ettåringen Saga borde ha bitit mig ännu men hon låter bli…så hon är nog inte så farlig…
De e ju helt underbara husdjur!! Nästan lika lätta som råttor…att få tama…men vi har platsbrist!!
Vi tänker ännu på saken… (suck) För de e ju helt underbara när de liksom "gnoliderar" mjuka kvitterljud!!
Vad är det för nät du har på buren? Maskorna ser ju så små ut :O Precis vad jag är ute efter! :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Och den hittas var? :D Jag lyckas bara hitta hönsnät numera. Så är det alltid när jag ska ha nåt x'D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Väldigt söta Degusar och vad fint ni gjort för dem i buren!
Kanske att de inte vart så lyckliga innan de kom till er och nu lever upp?
#13 Kolla på byggsidor!! De ska ha…finns ju t o m här i Mölnlycke…
#14 De förra ägarna gjorde nog så gott de kunde…men det var nog så att deras barn hade tröttnat…De blev glada att vi hade råttor, då sa de att degusarna skulle få det bra!! 

De är jätte söta! Såg två honor som var till salu på Zoonen och blev lite sugen. Men jag ska verkligen inte ha fler djur. *S*
Men hur tar man hand om sådana då? Såg några när jag var till Skellhell men dom ville jag verkligen inte ha… djuraffär… satt och gnagde på gallren… :(
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#18 De är livliga som råtthonor, nyfikna o gillar godis!!
Behöver en stor bur som råttor, vi har ett stort hjul till dem, som de älskar! De äter hö, chinchillapellets o marsvinspellets, jag blandar i mitt råttfoderblandning oxå…då slåss de nästan om maten…MASSOR av grenar med blad, de äter barken o bladen. Grönsaker råa, maskrosblad, gräs…gillade inte äpple, men lite frukt kan de allt äta… Tål inte för hög värme, ska ha bra ventilation i buren. De tvättar sig i sand, så ett sandkar behövs! (kan användas som toa oxå…) Inte svåra att sköta, luktar inte, smågnolar/kvittrar när de myser…piper högt vid fara…(enligt dem) men lugnar sig om man småpratar med dem! Står man vid buren o den är öppen hoppar de gärna upp på din axel o springer runt på dig!
Kan du råttor kan du degusar!!
Ok, :) För dom är ju småsöta dom där :) Men chillor är nog… oj va fina dom är… och mjuka…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#20 Jo dessa är lika mjuka!! Som en blandning mellan ekorre o chinchilla ungefär…deras mjuka joller kan mjukna upp den mest hårdhudade…
o lindra trasiga nerver… De är roliga oxå att titta på eftersom de är dagdjur, sover inte så långa pass, så de är nästan alltid redo att vara sociala med sina mänskor!!
Meh! Dom låter ju jättetrevliga!
#22 Jaa…det e ju det jag kommit fram till oxå!! Det här var ju inte meningen..!!? Jag har ju platsbrist!!
(men min sambo kom på en lösning…vi bygger 2 likadana burar…hela väggen full då..2 med råttor o 1 med degusar…)