Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 468 ggr
gulzebra
0

Flockliv - särbo?

Jag har ju lite planer på en ny bur åt råttorna… Meningen var att jag skulle sätta ihop 4 st Laura Super, och så sätta dit två höga hamsterburar bredvid som kunde agera trapphus vilket skulle ge en 190*50*150 cm stor bur, +trapphuset. Nu är det dock så att djuraffären har slutat sälja Laura Super, och jag är för folkskygg för att be de beställa hem.

Så, jag fundilerade lite och kollade runt lite på vad de hade, ska kolla runt lite på nätet också och fundilera lite till innan jag bestämmer mig för hur det blir. Jag funderar hur som helst på att helt enkelt köpa flera mindre burar (blir väl typ 3 st tror jag, om de blir i samma mått som den råttorna har just nu och om jag inte fortsätter på mitt flera år gamla hemmabygge som stannade av totalt) och helt enkelt dela upp flocken så de blir särbos. Dock vill jag ju att de ska kunna gå ihop ändå - springa löst ihop och så, och man vet ju aldrig om jag kanske lyckas komma iväg på utställning nån gång och vill ha med mig råttor från flera "flockar". Hur kan råttorna tänkas reagera på det?

Hur ska flocken isf delas upp? Ska jag dela upp de efter ålder? Efter flockens sammansättning? Ranghöga i en bur, ranglåga i en annan? Blandad kompott? Hur vet jag hur råttorna ska "sorteras"?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Mymlan
0

#0 Varför inte ringa be dem ta hem eller be ngn annan om hjälp säga det åt dem?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Stephanie
0

Jag hade mina honor uppdelade under några månader i två burar. Hade dom lösa tillsammans ibland och nu slängde jag bara in alla samtidigt i voljären. Smågnabb med bebisarna men inget mer!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

gulzebra
0

#1: Folk tycker att jag ska kunna sånt själv… Är telefonrädd till råga på allt >.>

#2: Ah vad bra :D

Får se vad papps säger om att hjälpa till med burbygget igen. Den buren kan ju byggas rätt hög, så de flesta kan jag få in i den utan att det blir för trångt.

Om jag nu inte skulle hitta nån modell som passar på nån djuraffär här. Ska kolla burarna på en annan djuraffär också, om deras djurhållning har förbättrats för annars vägrar jag handla hos de så länge jag kan undvika det. Måste ändå dit och köpa sepiaskal när mina pengar kommit…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Daydreams
0

Jag kan ringa åt dig om du vill.

gulzebra
0

#4: Åh gärna, det vore görbra :D
Jag hojtar till med nummer sen, börjar bli sovdags snart :)

Daydreams
0

Absolut, släng iväg ett pm i veckan och skriv vad jag ska beställa åt dig så ringer jag dom.

Terato
0

Å vilken tur du hade nu, gul_zebra! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

gulzebra
0

Sådärja, ett stycke pm skickat! :D

LeTigre
0

shcysst att man kan hjälpa varandra! :D

gulzebra
0

Ohyes! :D

Förresten - ramlade över den här annonsen på blocket: http://www.blocket.se/vi/16997713.htm?ca=6_s 
Är det nån som vet om den är bra eller dålig? Det lär liksom dröja ett tag innan jag fått tag på 4 st Laura Super och rätt sorts hamsterburar (jag kan liksom inte hosta upp över 4000 spänn bara sådär :P) så jag tänkte om den kan funka som tillfällig lösning till några av råttorna iaf :)

Mymlan
0

#10 Hade jag bott i Falun hade jag köpt den.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you