värdar&medarbetare!
endel av er här är ju ifokusvärd & Medarbetare, hur mycket tid krävs det igentligen ? har en del ideér men tänkte höra med er först hur mycket tid m.m man måste lägga ner på sidan ?
// Vanessa

som Medarbetare räcker det oftast att man är inne i stort sett varje dag och är aktiv (dvs läser och skriver relativt mycket och regelbundet), men det beror lite på hur många Medarbetare man är, hur stor sajten är och vad sajtvärden kräver av en
När man är värd och startar en sajt är det mycket jobb för att få sajten levande.
Jag slet i stort sett dygnet runt med mus-ifokus det första året. Mus-ifokus är en av de minst aktiva sajterna på iFokus och så fort jag har dator-paus eller mus-ifokus-paus ett tag så sjunker aktiviteten. På sista tiden har sajten blivit väldigt inaktiv. Så mus-ifokus är i behov av att jag som värd är väldigt aktiv.
Råttor-ifokus är väl helt tvärtom, dvs relativt självgående. Trots att det under lång tid inte fanns några nya artiklar eller tävlingar…
Så summa summarum: det är så olika. Mycket beror på vad för ämne du riktar in dig på. Ju smalare område desto hårdare får du jobba!

Som Medarbetare har du de rätt lugnt (beroende på bilken sajt du är de för då) Det jag mest värdesätter hos mina Medarbetare är att dem skriver artiklar & gärna kollar så att inget går överstyr i trådarna.
Som värd för 2 sajter kan jag verkligen säga att jag känner igen mig i de Grodan skriver.
Det tog lång, lång tid innan Gerbiler blev flytande men nu är de det och jag behöver knappt visas mig där, dem klarar sig ändå liksom.
Ett bra gäng med Medarbetare gör så mkt!
Inne på Fantasy flyter det inte alls. Det är segare än sirap & vill man att det ska hända nåt måste man själv va på & skriva hela tiden. Vilket jag inte haft orken till på den sajten ska erkännas.
Som nyblev värd på en nystartad sajt krävs det mkt av en för att få igång sajten, men man ska ju givetvis inte jobba häcken av sig heller =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Hur många Medarbetare kan man vara? Får vem som helst bli det eller är det sajtvärden som bestämmer?

Det är självklart sajtvärden som tillsätter sina egna Medarbetare. Det finns såvitt jag vet ingen gräns för hur många medis man kan ha
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
ja det kanske blir rörigt om man är för många..