Tumör..
Min sista råtttjej har en stor tumör vid ena frambenet,
hon har haft den ett tag & verkar inte lida av det.
Vad kan man göra för henne ?
Hon har gått ner en del i vikt , hjälper det att ge henne vitamintillskott eller liknande?
Precis detta har hänt en av mina honor, hon hade en tumör gick ner i vikt och dog typ en vecka efter det, jag tror faktiskt inte det går att göra nått.. Men ser du att hon blir sämre? åkt till veterinären på en gång! Men visst kan det kanske hjälpa men vitamintillskott elr liknande om du får i henne det. Pussa mycket på henne om det nu blir samma saga som för min älskling <3

Man kan ju operera med varierande resultat. Det är alltid en avvägning hur man själv känner ang narkos etc. Annars tycker jag att det är dags att avliva när hon inte längre kan röra sig obehindrat, är trött, magrar etc.

Saken är ju den att hon är som vanligt förutom kulan hon har & att hon inte har mycket hull kvar.
Hon är 2 år så en operation känns inte meningsfullt iomed
åldern, men när det blir så pass att hon inte orkar något
så får man ju avliva henne ..
Låt henne leva livet tills hon blir besvärad av sin tumör. Men om du väntar för länge kan tumören börja blöda/huden brista och då blir det otrevligt. Jag har varit med om det och väntar numera inte för länge trots att råttan inte verkar påverkad utan tvärtom glad och pigg trots knölen. Låter den hellre få somna in lite för tidigt än sent…

Ska ha det i åtanke , känns jätte jobbigt att se på henne eftersom den är rätt stor , men samtidigt är hon helt som vanligt, lika pigg & go , kelen & lekfull .
Hon är ju min ögonsten så jag vill inte att hon ska lida för en sekund..