Strömförande nät..?
Har precis fått voljären såld och köpt en mindre bur att ha till råttorna tills jag ordnat med målet - ska ha 4 Laura Super (eller motsvarande), 2 på varann liksom och så båda "tornen" sammankopplade bredvid varann, så de får typ 190*50*150 cm, på ett ungefär och minus en bottenhöjd på höjden ^^ Nu till problemet - den nya tillfälliga har sånadär små foderluckor på sidorna, i plast förstås. Om jag känner mina råttor rätt så kommer de tugga sönder där på nolltid och "tyvärr" känner jag råttorna rätt bra… x) Inte har jag nåt nät heller och ståltråden är nästan slut…
Så kom jag på att jag har en sån där strömförande tennisracket som man dödar småkryp med. Den används inte öht, så om jag knipsar av gallret på den så bör det räcka till minst 2 luckor iaf. Kan det funka tro? Det finns ju inte så mycket ström att tjoffa i råttorna när det bara är själva gallret på den som jag knipsar av och använder, men jag är försiktig av mig :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

men den går ju på batteri så om du klipper bort gallret finns det ju ingen ström kvar.
Det var så jag tänkte också, men samtidigt har jag noll koll på om lite strömrester kan finnas kvar eller nåt x) Jag kan inte sånt där :P
Men skitbra, då blir det knipseliknips här då! :D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

ta ut batteriet innan du klipper:P

Nej, ha batteriet kvar! De blir så mkt roligare då XD
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

lol
Batterierna togs ur nät kamerans batterier dog, så det är lugnt x)