Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 3623 ggr
Nicciz
0

Playlist kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när dem växt på sig och fått fin päls tycker jag det är dags för en egen presentationstråd Skrattande

Tänkte ta ordentliga bilder på var och en imorgon men här är några teasers så länge Oskyldig

Allihopa :)

Nicciz
0

Dumbosarna

Nicciz
0

Mys stund

Nicciz
0

En till på alla

Nicciz
0

Och down under honan

KickanW
0

Underbart :O Förklara temat!

Stj3rnfallet
0

Ååh, så söta!=) Jag snor allihop!:P

Nicciz
0

Egentligen hade jag ett annat tema klart innan, men ändrade mig när jag såg vilka låtar som låg som senast spelade i mobilen.. tyckte dem passade mycket bättre… Räcka ut tungan

Namnen blev:

Love to let you down (Life of Agony)

Redefine (Soil)

Pride (Soil)

Left Behind (Slipknot)

Bad Seed (Life of Agony)

Two Skins (Soil) 

Har iofs svårt att bestämma mig för hurvida Love to let you down ska heta det eller Fade to Black… 

UpptagetNamn
0

Sjukt sööta :>

UpptagetNamn
0

Är alla tingade? Om du ska sälja dom förståss.

Tramsa
0

Jag är kär i den svarta dumbon.

idaleck
0

Jag är kär i ganska många av dem…! Otroligt vackra varianter!!

olydia
0

åh vad söta

Mastoll
0

Så söta!

meilin
0

Men gaaaaah! *kär*

Falurven
0

Åååh vad underbara dom var :* :D

Mvh Nathalie

TacoBelle
0

Underbaringar! <3

Nicciz
0

Ååååh Tack allihopa.. Skrattande

Det finns intresseanmälningar på alla ungar, men jag har inte bestämt mig för vilka som ska stanna här och håller än så länge alla dörrar öppna…

Babbett
0

Jag tar den med pannfläcken…det är lugnt. Jag kan väl offra mig…

:-PP

Nicciz
0

#18 Haha antar att du menar den toppörade minkish aktiga då…? Med både pann och nackfläck… som är down under Räcka ut tungan

Regn
0

Snutte-buttesar <3

Babbett
0

#19 Ja den menade jag…DU är jag inte så intresserad av men det är inget hinder *mohaha*

Terato
0

En riktigt fin kull! :) Det ser ut som att den svarta dumbon i #1 har världens minsta pannfläck. Har den det?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Nicciz
0

#22 Ja.. nästan världens minsta iaf Skrattande

KAGE
0

Längst till vänster på bild 1 <3<3<3<3<3<33<<333333

/Karoline.

UpptagetNamn
0

Jag vill ha allihoppa. Är det så konstigt? Oskyldig

Terato
0

#23 Jag har nyss skapat mig en ny bild av min drömråtta! en black med pyttapannfläck!

teratos.r8or.se

Sigge62
0

Åh, hvor er dog dejlige allesammen, men mest den lille Pearl dumbo dreng Pride. MøsKyss

Nicciz
0

Hann inte fixa alla bilder, men hälften… Skrattande

Pride

Nicciz
0

Left Behind

Nicciz
0

Two Skins

Terato
0

Men så fina!

teratos.r8or.se

idaleck
0

Two Skins är oerhört vacker!

Tramsa
0

Vilka fina bilder du har fixat!

Sigge62
0

De er så smukke og vackre.Kyss

Mastoll
0

Asså gud så fina dem är! Jag blir galen! <3

TacoBelle
0

Vilken supersöt prick Pride har på baken!

Maliceangel
0

Åh, jag vill ha alla! Så underbart söta!

Sigge62
0

#36 Pletten kommer fra TaoSkrattande

Babbett
0

…och så var det bara fem *tra la laaa*

idaleck
0

#39 Har du varit och norpat en??!!Förvånad Vilken blev den lycklige? =)

Citronen
0

Har blivit kär i Two Skins

Citronen
0

Har blivit kär i Two Skins och den svara vad är det för kön på dem?

Nicciz
0

Har tagit 4veckors bilder idag Skrattande

Love To Let You Down

Nicciz
0

Redefine

Nicciz
0

Pride

Nicciz
0

Two Skins

Nicciz
0

Bad Seed

TacoBelle
0

Giiiiive meee Pride!!! <3<3<3<3

Nicciz
0

*fniss

Hade han inte varit tingad sedan födseln hade jag gladeligen bytt bort han mot ett litet lamm Cool

Tramsa
0

Redefine och Pride!!

Love-
0

Gud vad söta <3 är alla sålda?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Halloweencat
0

Awwww kommer och snor Two Skins <3

[Devo]
0

sååå söta hela bunten. Grymt snygg presentation !

Tramsa
0

Är Redefine en hona eller hane? Bara för att jag är nyfiken..

bobbs
0

Two skins <3 Dom är verkligen äckligt söta allihopa!

Nicciz
0

#51 Ja alla har tilltänkta hem.. utom ev. Redefine som EV. kommer att foderutplaceras. Annars stannar hon här

#52 Du får slåss med Babbett om vem som ska sno… *lol

#53 Tack… Skrattande 

#54 Redefine är en hona, det blev bara två hanar (Bad Seed och Pride) Har inte du både hanar och honor hemma? Flört

Pride ska flytta till Danmark Räcka ut tungan och Bad Seed stannar

Girlie
0

#44: Blää, nu börjar jag nästan gråta. Redefine påminner så mycket om min Black Ambk tös med några vita strån i pannan. Väldigt söta är det allihopa.

Tramsa
0

#56 Joo jag har både och men.. har tyvärr (i det här läget då Redefine är så sjukt söt) bestämt mej för att inte utöka honflocken mer. Kommer bara ha hanar. Bleeeh.. typiskt. Fast det kanske var lika bra så slipper jag sukta desto mer :P

Terato
0

De är ju helt fantastiska! :O

teratos.r8or.se

bobbs
0

Baah! Måste säga ännu en gång att Two skins är så underbart söt. Attans att man inte kan smuggla dem i USB:n :[

mocchino
0

Ååå Pride och Redefine! Kyss

// Nathalie

Bim
0

Pridwe och Two Skins..! <3<3<33

Ninja
0

Bad Seed är ju gudomlig!

Nutiz
0

Pride är min, eller hur? Oskyldig

Nicciz
0

dem blev så glada över allt smicker så dem tyckte jag skulle lägga upp fler bilder Oskyldig

Nicciz
0

Love To Let You Down

Nicciz
0

Two Skins

Nicciz
0

Two skins

Nicciz
0

Redefine

Tramsa
0

Redefine!!Kyss

Nicciz
0

Redefine

Nicciz
0

Redefine

Keno
0

Gud vad Redefine är söt!

Tramsa
0

Nä nu… fy så elakt ;)

Nicciz
0

Pride

Nicciz
0

Pride

Nicciz
0

Pride

Tramsa
0

Kan du göra nåt annat om dagarna än sitta och titta på dessa bebisar?

Terato
0

Hihi, å vilka fina nya bilder! Kyss

teratos.r8or.se

Nicciz
0

#74,78 Heheee var ju tvungen att retas lite Räcka ut tungan näe jag kan inte slita mig alls.. bästa kanalen hemma… och det bästa är att man kan pussa och lukta och gosa med dem precis när man vill

*suckar romantiskt och borrar näsan i en dunboll

Nutiz
0

Alltså… PRIDE!!! O.O Gief!!

Kikky
0

for noen vakre små rotte barnSkrattande

silverorm
0

Jättefina är de!! Men min favvo e ju, Love to let you down!! Helt klart!!Glad

SweGizmo
0

Naaaw… redefine var ur fin som helst:)

Min blogg: SweGizmo.se

Terato
0

Hihi, yes she is! <3

teratos.r8or.se

Mezzzanina
0

Åh Nicciz…Vilka sötnosar du har!!!Kan inte annat än grattulera dig!!Hopppas at de alla får super bra hem…Men det lär de säkert få.

Tack för att vi fick se dem!!!

Glad

Nicciz
0

Nutiz.. ska jag behöva säkra transporten med poliseskort Räcka ut tungan

Tack Kikky. Du får presentera dina kullar framöver oxå Skrattande

Tack Malin.. Jo det hoppas jag med.. eller hiihi det är bara två, ev tre som flyttar. Pride, Redefine och kanske, kanske Two Skins om hon själv vill. *OT Hoppas allt är bra med dig o T. och alla svansar. håriga och fjälliga *s*

Tramsa
0

#87 Dom tre finaste flyttar! Hur har du tänkt nu?Räcka ut tunganFlört

Nicciz
0

Vad säger du?? Flört Skämt åsido, Love to let you down har den färgen jag vill arbeta med. Och har nästlat sig in hos både mig, sambon och dottern.

Och Redefine flyttar på foder ev. tillsammans med Two Skins till någon jag känner man kan lita hundra på vad gäller utvärdering. Och Bad Seed behåller jag för det är den enda hanen kvar att utvärdera och inte vågar släppa iväg ens på foder för jag känner ingen som har en hundra % fungerande hanflock. Och så är han något av det gosigaste.. Räcka ut tungan

Klart man vill behålla alla men man kan inte vara helt egoistisk…  Oskyldig

Sigge62
0

Altså Maria, hvor er de bare bedårende dejlige allesammen. Jeg sidder her og bliver så stolt på mine to totters vegne, da begge forældre jo kommer fra mig, så må man gerne være lidt stolt.Oskyldig

Pride, min Pride, møsse, nøsse, kysse, nusse, krammeKyss

Til alle som synes at disse unger er bedårende og kunne have tænkt sig at få nogle, kan jeg fortælle at den stolte og fantastisk dejlige far skal være far igen meget snart.Glad

Jeg annoncerer kuldet under køb og salg.(Undskyld Maria, at jeg lige reklamerede lidt for Tao og Venus i din tråd).Generad

RatLover
0

Aww, dom är så söta så man börjar gråta <3

Nicciz
0

#90 Ingen fara.. Ska du ta kull på honom och Gutemine också eller byter du hane där då?

Glimmersr8or
0

Jättevackra råttor Kyss

Terato
0

Å, nu vill jag ha fler bilder på sötnosarna! Du behöver inte redigera så mycket! Bara lägg ut dom! Snälla? :)

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Tack Glimmer :)

#94 Jaja ok..ok.. *s* får jag iallafall skriva klart anmälningarna först Räcka ut tungan

Terato
0

Gör det! Du har ju fullt upp med din stackars hona nu också..

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Jag kan ju inte göra så mycket mer än att tänka och filosofera över hur/vad jag ska/kan göra…

och jag kan behöva en liten tankepaus och vad funkar bättre än att fota och pussa feta dunbollar Skrattande

Terato
0

Nej, det är i och för sig sant!

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Utlovade bilder

Nicciz
0

Nu ska vi ge järnet…

Nicciz
0

Lek dags

Nicciz
0

Ok, jag räknar nu…. 1,,,2,,, 3,,,,

Nicciz
0

Såg ni vart tog dem vägen…?

Nicciz
0

scchhyyy… skvallra inte…

Nicciz
0

ingen hittar mig här.. jag är lika tjock som en dörr… *fniss

(hoppas min nya matte hämtar mig snart innan jag matas ihjäl…)

Nicciz
0

Och några matbilder från igår

Nicciz
0

muums

Nicciz
0

ååh vad gott matte…

TacoBelle
0

Fy för den lede vad fina dom är!!! Gillar de färgglada lekbilderna. Bild #100 är underbar, vilket busgäng!

KickanW
0
Terato
0

Hihi

teratos.r8or.se

Terato
0

Jag håller på att storkna här! Ja, vad skojigt det ser ut med alla leksaker!

teratos.r8or.se

KickanW
0

Sådär :P

Nicciz
0

Tack Tacobelle.. ja det är ett härligt busgäng.. och jag tycker om färg glada bilder men det passar sig inte alltid Fundersam

# 112 Haha det finns fler Räcka ut tungan sen kan du ju fråga Linda oxå om bebisarna är godkända.. hon var här igår och pussade på dem och hjälpte mig städa stora honburen…

Terato
0

#114 Hehe, tror du inte hon har hunnit skvallra redan?

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Dåså… och.. godkände hon dem??? Räcka ut tungan

Terato
0

Hihi, ja, minst sagt!

teratos.r8or.se

Daydreams
0

Vad är det du ska utvärdera dom till? Planerar du att fortsatt avel på dom trots den höga dödligheten i kullen?

Nicciz
0

#118 Trodde du iaf kände mig så pass bra att du visste att jag inte är rädd för att diskutera mina val öppet Glad

Två ungar har obducerats, den som dog sent och den som dog dygn två.  I rapporten står det utförligt att orsakerna ligger utanför genetiska defekter.

Och det finns ytterligare saker omkring det här, som tyvärr inte många utöver mina mentorer är insatta i. Men för att göra en lång historia kortare…

Om det skulle bli så att jag avlar på dem så har jag ett väldigt brett underlag vad gäller släkt, både i direkta led, halvsyskon, kusiner.. osv osv…. Så det finns mycket att hålla koll på och utvärdera runt omkring fram tills det ev är dags. Och om dem nu avlas på har jag redan planerat ut hur jag ska kunna hålla dem i en separat linje. Eftersom jag är tvungen att separera ut färgerna var det redan planerat iofs

Alla tar sina sina risker, jag är villig att EV ta den här framöver och jag står för det. Skrattande Det finns faktiskt värre exempel. och sämre statistik.. eller.. det kan du väl ändå hålla med om?

Glasyr
0

Nicciz, är sugen på en liten hona :) (om du fortfarande ev. hade nån till salu) Men vart bor du? :P

Daydreams
0

#119 Varför skulle jag tro att du vore rädd att diskutera det?

Och det föddes 9 st så 4 är döda, vad hände med dom andra 2?

Plus att det vore väldigt intressant att veta vad dom 2 du obducerat dog av då?

Obduktionsresultat är alltid spännande.

Nicciz
0

#120 Tyvärr kan jag inte hjälpa till. Men leta i tråden vilka har kullar nu… Glad

#121 Det börjar bara bli lite väl genomskinligt vad det är du och en av dina försöker göra. Glad Men för mig gör det inget. Kanske är bra att du visar i tråd efter annan vem som är hur och inte.

Två var dödfödda. Och en dog av klämskador och den tredje har brutit nacken…. så ledsen men ditt försök gick inte igenom.. tycker att det är hemskt efter vad du skrivit i Maffia eller Människor tråden att du fortsätter istället för att tänka om. 

För folk har ju inte undgått vår konflikt eller missat alla elakheter du sagt om min citat DD "så kallade avel" eller om mig som person. Eller mina vänner som du nu oxå försöker komma åt genom förtal om stölder och annat. Ibland är det bättre att vara tyst om saker man inte är insatt i.

Daydreams
0

Men skärp dig. Jag ställde en helt normal fråga och med tanke på hur snar du är med att kritisera andra, borde du kunna hantera det.

Att gå till personangrepp som du gör är riktigt pinsamt å dina vägnar.

Nicciz
0

Det här börjar bli pinsamt.. tycker du inte? Jag har inga problem med att bli ifrågasatt jag svarar på frågor jag får gällande min avel och beslut som den innefattar…

Frågan kan ju vändas.. Hur hanterar du kritik? Sist jag ställde dig en fråga blev du galen och bad mig fara och flyga och ta hand om min "egna så kallade avel" istället för att bry mig om vilka val du gör. Samma sak gäller alla som du tycker ifrågasätter dig, även om det inte ens är menat så.

Jag har aldrig, och jag menar aldrig gått till personangrepp mot dig. Isåfall får du gärna motbevisa mig här och nu…  Vi kanske ska starta en ny tråd? Där vi går igenom vad som är personangrepp osv. Vi kanske även borde diskutera vad falsk angivelse innebär.

Kom precis hem från jobbet och har egentligen ingen energi över för det här sandlåde kriget och jag vill gärna ha tråden kvar.. så det inte blir som sist… att du ser till att det plockas bort när det inte är till din fördel

Och jag tror alla vet vad du menade med "din helt normala fråga" för igen… jag har inte kritiserat dig.. men du har känt dig ifrågasatt och agerat därefter. Hur? Jo genom att gå i baklås i vår relation. Fundera på det här någon dag,

-Om frågan jag ställde dig innan du bestämnde dig för att jag "var ute efter dig" var upprikt menad för att vara hjälpsam eller stjälpsam? Eller ja du har ju bestämt dig… men om du kunde analysera det lite kanske du och jag kan komma någon vart….. utan att sitta i sandlådan med varsin spade.

Grodan
0

Sluta nu! Ta det där privat!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nicciz
0

#125 För mig gör det ingenting att det står i den här tråden.. Glad Är faktiskt lite trött på att trådar tas bort där jag försökt försvara eller förklara mig.

Jag förstår din underton av att andra tycker det är tråkigt och irriterande att läsa om, men å andra sidan måste jag ha rätt att försvara mig inför vad som indirekt sägs och påpekas. Och även det som sägs bakom kulisserna, men till rif-anhängare. För det går ut över forumet likväl.

Och som sagt för mig gör det inget om det tas i min tråd, bättre att ta det en gång för alla känns det som, så kanske allt och alla trådar slipper att genomsyras av indirekta påhopp och anklagelser.

Och än så länge håller vi ju oss även inom lag ramarna… Skrattande

Grodan
0

Jag kan inte förbjuda dig och Daydreams att prata öppet på forumet, men jag har god lust. Privata saker tas privat.

Daydreams
0

Men ge dig. Kan du inte respektera att det här är ett forum och inte din personliga vendetta blogg?

Ditt beteende är så barnsligt och det är helt meningslöst att försöka bemöta det. Visa lite respekt för andra medlemmar och låt dom slippa läsa sånt här.

[Driva]
0

#2 Så sööööt!!Förvånad

Freke
0

citat:

Må den utan Skuld kasta första stenen.

slut citat.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Grodan
0

jag låser tråden en stund…

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.