Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 551 ggr
Loviiisa
0

Mina nykomlingar

I onsdags så var jag nere och hämtade tre, fem veckor gamla råttor hos Daydreams i Skåne. Otroligt trevlig upplevelse att få träffa både uppfödare och hennes råttor. Det är fullt med bus här hemma i buren och nyfikna små krabater som gärna vill gosa med mig och min fleecetröja. Förstår inte hur jag klarat mig utan råttor hemma de senaste två åren.

Nu har i alla fall mina pojkar varit här i ett par dagar och några kort har det blivit. (Krävdes lite tålamod dock. I den här åldern är det ju så mycket roligare att springa runt, busa och klättra än att avvara 2 sekunder åt mattes kamera!). Så jag tänkte bjuda på att lägga upp dem och visa upp mina små prinsar. William Blake, Hjalmar Ekström och lilla dumbon Jacob Böhme som går under smeknamnet Sickan ;P

Dagang.jpg picture by llfoto

Loviiisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

William Blake

01-2.jpg picture by llfoto

02-2.jpg picture by llfoto

Loviiisa
0

Hjalmar Ekström

03-2.jpg picture by llfoto

Hjalmar.jpg picture by llfoto

Daydreams
0

åh nej  Jag måste råkat skicka med dig en mus:O

William ser verkligen ut som en mus, hoppas han växer i sina öron sedan. Superfina foton och så kul att allt går bra.

empan-hampus
0

Haha fastnade för den vita direkt! =D Give mee!!

Loviiisa
0

och Sickan!

04-1.jpg picture by llfoto

05-1.jpg picture by llfoto

06-1.jpg picture by llfoto

07-1.jpg picture by llfoto

Allamej
0

Hjalmar!<3

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

empan-hampus
0

Aaaaw Sickan!!!!

Glasyr
0

fy fan va söta! :D ge mig dom :P

idaleck
0

Supersöt!

Lancia
0

Åh, sickan! Jag smälter! Vilka superhärliga öron!

TacoBelle
0

Superfina foto. Vad har du för kamera? *på jakt efter en ny*

RatLover
0

Ååååh vilka sötisar! :D <3

KickanW
0

Hemskt söta råttor och underbart fina foton! <3

Daydreams
0

Lånar tråden liiite bara, men om ngn vet vilken färg Sickan (jacob böhme) är får ni hemskt gärna berätta det för mig. Nu när det finns så bra bilder kanske det går att se.

Grodan
0

#14 mja för att säga färg behövs nog kanske större foton eller nåt? jag kan inte säga exakt, ser i a f ut att vara blåaktig… och samtidigt ser den lite lila ut…

det var ju en färgrik kull, skulle vara jättekul att få se foton på flera ur den… hur de utvecklats - de foton du visade i annan tråd då var de ganska unga

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Helt underbara små grabbar! Vilken härlig kombination du fick till där, Loviisa! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Daydreams
0

#15 jo det tycker jag med, men jag har ingen kamera. Får be köparna ta fler och större bilder istället.

Loviiisa
0

Tack så jättemycket för alla kommentarer, både om råttorna och bilderna. Alltid kul att höra, nu kommer mina små saker bli lite högfärdiga skulle jag tro :)

#11 Tack för kommentaren. Jag använder mig utav en Canon EOS 40D, och just för dessa bilder objektivet Canon EF-S 60/2.8 Macro USM.

Angående Jacob aka Sickans färg, den är otroligt svår att få med på bild trots att jag har en bra kamera. Tror dock ljuset är mest avgörande och trots att jag provat i flera olika nu så blir det inte rättvist :/ Det är väl bara att fortsätta prova antar jag, också väldigt nyfiken på vad han är för färg egentligen.

TienMu
0

Söööta!!!!