Veterinärtips
Hej!
Jag vill tipsa om lite veterinärer, kan vara bra att veta vart man ska ta sina små när de blir sjuka. För de som bor i Göteborgsområdet (som jag) är favoritveterinären absolut Askim-Hovås Veterinärpraktik. De är duktiga, kunniga, de är certifierade "råttveterinärer" (de har gått alla kurser, samt fler, för att kunna kalla sig kunniga på råttors hälsa), billiga (t.ex. undersökning+svansoperation+narkos+ompyssling = 500 kr) och framförallt, de är personliga. Jag har fått ett jättebra bemötande av dem, alltid! Och jag har väl varit med mina rådisar där ett tiotal gånger (inte samma rådisar, men totalt sett har jag varit där rätt mycket ; ) Stort plus till dem alltså, besök gärna deras hemsida: http://www.veterinarpraktik.se/ och telefonnumrat dit är: 031-286313.
Men, sedan vill jag också varna er för att ta era små till Smådjursakuten, dålig diagnosering (de kan ingenting om råttor) och onödigt dyrt. Skulle era rådisar bli sjuka utanför kontorstid så slå hellre en signal till Blå Stjärnans djursjukhus (jourtelefonnr. 031-65 35 00, det kostar 20 kr/minuten) eller Agria djurförsäkringars jourveterinär tel. nr: 0900 - 100 51 61 (25 kr kostar samtalet, men det kan det vara värt för att lugna oss oroliga råttmammor och råttpappor).
Hoppas att era rådisar förblir friska så ni inte behöver den här informationen!
//Tosca och grabbarna med päls
Ps: Jag har slängt upp en ny hemsida, inte så mycket på den sidan än, men lite rådisbilder finns det: http://www.freewebs.com/toscali/
Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

Bra information för råttägare, för det kan vara svårt att hitta veterinärer som kan något om råttor.
Ett annat bra ställe är Strömsholms regiondjursjukhus, där finns det flera med kunskap om råttor.
Ska lägga upp din nya hemsida också under länkar, om det är okej? :)
Javisst, det är bara kul! Jag ska fixa lite med hemsidan ikväll så då kommer det dyka upp fler bilder på herrarna med päls.
//Tosca
Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr
Per Eksell i Örbyhus norr om Uppsala, är också suverän. En operation av juvertumör på råtta 200-300 kr. undersökning 150 kr.

Är det någon som har ett bra tips på nån bra veterinär (som kan råttor o inte är svindyr) i Stockholm?
Jag har vart på Roslagstull med mina tjejjer men dom är sjukt dyra och jag tycker dom är slarviga och så. Inte alls nöjd med dom. :(

Oh!
Jag fick just ett tips av min vän JINX om en sida med massor med tips på veterinärer som kan råttor & möss. Tack JINX!
Collins Clinic i Jönköping är också bra. Dels har de stort intresse av o kunskap om råttor, dels gör de ingen skillnad på vilket sorts djur man har med sig!