Lidl
Vad tycker du om Lidl?
Jag kollade en tråd på familjeliv, o ALLA var så negativa o ingen hade något gott alls att säga… Tycker det är en urfin affär o det har ju kommit hur mycket svenska varor som helst! Lidl har fått ett oförtjänt rykte, o det är synd tycker jag!
Jag ser varken negativt eller positivt på lidl. Det är bara en affär bland alla andra för mig. Dock handlar jag inte där för att det är närmare att gå till netto. :P

Jag har tyvärr inget Lidl här. Skulle nog handla massor där om jag bara hade möjlighet. Gillar inte deras godis men mat och mejeriprodukter te.x är bra!

Det är jättebilligt och så.. Men de har ju inte så stort utbud så tyvärr lockar de inte mig så mkt. OM de inte har något särskilt, typ en superbillig symaskin eller något. :)
Det negativa är väl deras anställningsvillkor, vad jag fattat?
Min kille prisar Lidl till skyarna i alla fall!
Älskar mina stora små vänner..

Jag gillar lidl men har 3 mil till närmaste men när vi kan få lift handlar jag gärna där. Alltid fina grönsaker o fin frukt, I like! =)
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Jo anställningsvillkoren är ur usla vad jag har hört!

Precis. Så det vill man väl kanske egentligen inte stödja..
Jag kommer ihåg att när Lidl kom till Gävle så skulle ingen handla där. Men en efter en åkte alla dit. En råbillig symaskin, en extern hårddisk till brakpris, en häcksax för en spottstyver.. Ja. Det finns något för alla! Till och med mina principfasta föräldrar åkte dit.
Tänker på ett southparkavsnitt om stormarknadskomplexet! :P
Hihi, jag klagade igår på chatten att jag ville till Lidl :D
Jag tycker dom har massa bra grejjer, så är det billigt också!
jag älskar LIDL… främst för det goda tyska godiset… (det finns t o m vitaminberikat godis där… nej inte till råttorna!!!) jag är ju inget fan av varken Marabou eller GB-glass…
dock rekommenderar jag inte LIDL affärer på aviga platser om man vill köpa mat. så centralt som möjligt för då är matvarorna mkt färska. ett exempel är LIDL på Sveavägen i centrala Stockholm. hyllorna blir utrensade varje dag!!! så att gå dit vid kvällsrusningen är ingen hit - då är många varor slut…
priserna… tja ärligt, i min värld skulle det kunna vara ännu billigare, trots allt kostar SMÖR (obs!riktigt smör) ändå 24.90 på LIDL i Stockholm. och äpplen var uppe i över 30 kr/kg

Ja, det beror väl på vad man handlar, det där..

#6 Jo det suthpark avsnittet har jag oxå sett… tänkte då på lidl o willis o alla andra lågpris varuhus. Lågprismagasinet har nyss öppnat i vår stad o folk är som galna. Köpper en massa skräp dom inte behöver eller ens vill ha i slutänden "bara för att"… En annan som är fattig värderar allt i minsta sak "behöver vi verkligen detta?"
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Jag älskar lidl, iaf deras godis <3

#12 Jag ser inget fel i Lidl, ska dit i veckan och storhandla! och deras godis är ju muuums! <3

ja jag har hittat galet fina grönsaker å tokit god juice på Lidl…….å så snacks å sånt onyttigt åxå…. :) å energi drickan de har e helt ok!

Nej deras KAKOR . GAAAAAAAAAAAAAAAAAH.
Älskar, :') Med choklad klumpar i<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Dom har ett par våfflor där. Riktigt goda. Pappa köper alltid typ 5-6 paket åt mig och fryser in. Det är fyrkantiga jättegoda våfflor! Och deras godis, ja… Chokladkaffebönor! 
Och GLASSEN! Dom har banansorbet! Och skitgoda vaniljpinnar med choklad över, mycket godare än Magnum! :'D
Mums!

#15 våfflor…omfg…..de måste ja kolla in…har helt missat dom! :)
Ja, det måste du, skitgoda, verkligen klassiska våfflor, SKITGOTT!

Jag ääälskar lidl och deras sortiment!
Vad sägs om:
- Billiga hot Chiken wings (vart hittar man annars billiga sådana i storpack?)
- Supergod gouda ost och emmentaler smältost (billigt det också)
- Speciella morgonflingor som ser ut som kuddar i smak av chocklad med nougat innehåll (fyfan vad gott säger jag bara)
- Vanliga sortimentet av bröd + annat roligt bröd
- Jättegoda smörgås pålägg, chilisalami och andra korvpålägg
- Sen har dom sin långvarighetsmjölk som jag avgudar, för den är sååå gräddig i smaken
Så nu har jag reklamerat för lidl tihi
#18 Den där listan ska jag skriva ut och ta med mig till lidl haha ! :D
"Speciella morgonflingor som ser ut som kuddar i smak av chocklad med nougat innehåll (fyfan vad gott säger jag bara)"
Oh… My… God! :O
Jag ska till Lidl och shoppa! :D

fasen…måste ta mej till lidl……hrmm…på torsdag…..
Lidl är skit i mina ögon. Dock jobbar både jag och min pappa på Ica, så man kan ju inte svika. Men jag hade nog inte gillat Lidl endå, behandlar sin personal som skit och så. Dessutom finns Lidl utav en enda anledning… Dom väntar på att sprit monopolet ska försvinna i Sverige och inget annat. Ingen matvarubutik jag skulle prioritera direkt. Menmen, de har väl billiga grejjer vad jag förstår, och kan man så vill man ju alltid handla billigt, så det är väl bra.

yeey ett gott ord för lidl :) nej men jag tror dom kommer bli allt mer acepterade allt eftersom. Men såklart, konservativa människor lär det vara svårare för att tycka om lidl eftersom dom har så mycket nytt och okänt. Bara för det är okänt och därmed billigare behöver det inte vara av sämre kvalitet =)

OOOh, vad glad jag blir
!! Nattade barnen o nu när jag kom var det 21 härliga inlägg om Lidl! Tack
! Satt o blev mer o mer deppad när jag läste på familjeliv!
Det finns ju faktiskt hur mycket gott som helst, o billigt oxå!

#22 Är det något du vet, eller är det bara som alla säger överallt? Att Lidl behandlar sina anställda som skit? Det går ju hur mycket rykten som helst! Lidl är den bästa arbetsplatsen jag har haft, o jag är 37 år o har provat en del arbeten!

bra varor å nästan gratis…..å gratis är gott! ;)

Jjaaaaaaaaaa, gratis är gött
! Varför inte lägga pengarna på roligare saker än mat? Det blir ju en enorm skillnad om man handlar det mesta på Lidl eller Netto, konstigt att inte fler har upptäckt det!
Jag gillar Lidl! Handlar inte där så ofta dock, mest för att utbudet är så litet. Men det är grymt praktiskt att kunna gå dit och handla också.
Gillar temaveckorna de har ibland. Som när de hade en vecka med amerikanska varor, fick äntligen tillfälle att testa sånadär kolapopcorn och omg, vad gott! Och nu senast med grekiska veckan, de därostfyllda degknytena och brödpinnarna med vitlökssmak och pistagesnacksen, gudagott! <3
Dessutom har Lidl världens godaste vitlöksbaguetter och billig ost också ju :D
Jag är fö så pass elak att jag faktiskt inte bryr mig i kassa arbetsförhållanden. Synd för de anställda men vad fan, skaffa ett annat jobb om det inte duger då liksom, det är (förhoppningsvis) deras eget val att jobba där och de får således skylla sig själva om det inte duger.
Nu är det ju inte världens lättaste uppgift att söka jobb iofs, men ändå.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Man får ju förresten inte glömma Lidl glass - det enda som klår deras glass är Ben & Jerrys ju!
Gelatelli for the people! <3
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Problemet är väl att Lidl inte är en affär man kan storhandla i direkt. Det är mer en affär man åker till för att köpa just varor på rea och annat billigt, inte basvarorna.

Mvh Stephanie 

Lidl är min närmsta affär. Avskydde den i början, men nu går jag dit ibland - eftersom jag upptäckt vad man kan handla där: Godis, glass och rengöringsmedel. Ibland är det nåt fynd i det tillfälliga erbjudandet, som jag tycker passar mig. I övrigt tycker jag att det nästan är DYRarE än andra affärer.
Men, som sagt: godis och glass.
Annars sörjer jag Netto som en tok ;( Gråter varje dag!

De där sorbetglasspaketen brukar jag köpa. -Och slänga glassen!
Jag använder nämligen burkarna som sovhus till mössen. Bara att klippa ett hål i locket. Toppen är dom! :) Helt perfekt till mammor med ungar också.
#25 Kanske inte världens mest tillförlitliga källor, men dels läst i tidningar (dock då Lidl öppnade och alla var emot det) men har även haft kompisar som jobbat där kortare perioder och avskytt det. Men det behöver ju iof inte betyda att det är likadant överallt.. 

#25 Men du är väl ställf på lidl om jag inte minns fel?
Jag kan bara gissa att det (dåliga) man hört om hur det är att jobba på Lidl kommer från den "vanliga" butikspersonalen, inte cheferna.
#29 mmm…. fast MAXI glass slår allt… ben å jerry smakar ju *censur*
Vet att många tyskfödda i a f blev glada när LIDL kom till Sverige! och som halvtysk bidde jag mkt förtjust
storhandla, mja, jag har nog gjort det någon gång faktiskt, på en stor LIDL-butik, men minns inte vilken… de hade underbart goda jordgubbar just då
är det inte jobbigt att storhandla på lidl? dom har ju så träliga kassor.. vart gör man av alla grejer medans man packar lixom?
hah! nu kom jag på något jag tycker är dålig med lidl! KASSORNA!
#37 sant, men en del affärer har bra kassor… tror de håller på att byta ut dem… annars får man ju vara lite smidig och börja packa direkt… eller se till att ha med sig en "packare"…
jag funderade på att erbjuda mina gratis tjänster till någon LIDL-affär: packa kassarna åt folk
#38 haha, gratistjänster? varför då? stå och packa hela dagarna?

#35 Jo, jag VAR ställföreträdande bc, men jag har sagt upp mig nu. Så jag har sommarloooooov
!
Till alla er som hatar kassasystemet: Hav tröst! De byter ut det mot "vanliga" kassaband *klappar händerna o hoppar*

Vi handlar ofta på Lidl, det enda jag har svårt för är kassabandet. Man blir ju tokstressad om man handlar mycket. Annars så är köttprodukterna bra, inte alls lika mycke tillsatser som i dom svenska. Annars så är det mest frukt och grönt som vi köper och fiskbullar till råttorna.

#41 De flesta kassörskor gör fel. Först ska kunden tömma HELA vagnen upp på bandet. Därdfter parkera vagnen i andra änden vid kassans slut. DÅ får h*n börja scanna varorna, o du packar ner i VAGNEN. Inte i kassar. Sedan du betalt packar du i lugn o ro vid packbänkarna vid fönstrena. På så vis blir det mindre stress o du får tid att packa i lugn o ro i din egen takt. T.o.m packa frys o kyl för sig osv…. Det hinner man ju inte göra riktigt i de andra affärerna annars tycker jag. Jag har vant mig vid systemet o gillar faktiskt det. Men jag är nog en på miljonen
#36: Inte då! Tänk bara, en pint med chocolate fudge brownie… Gaah det vattnas i munnen :'D <3
#37: Här byggde de om kassorna så de blev vettiga ^^
Har varit väldigt skeptisk länge men upptäck fler och fler varor som är helt ok.

#43 det känns som du o jag har väldigt gemensamma intressen .(BJ) 
Ush… jag tycker inte om lidl. Inte alls
Till stor del pga fördomar antar jag.. haha. Men till största delen är det på grund av deras hemska färger i affären.. Ofta man väljer två färger, BLÅTT OCH GULT, att ha i kassorna! Det är det enda jag ser när jag går in på lidl (yes, jag har vart där typ 3 ggr)… BlåttgultblåttgultblåttgigpsogkdogkoAAAAAHHHHHH, typ.
Deras godis är blä. Icagodis skare va! :D <3
#45: Vi kan skatta oss lyckliga som inte är sinnessjuka nog att inte gilla B&J 
Jag tycker inget speciellt om lidl… En affär xD Men deras varor är inte så goda…
"spare no spences" HAHAHAHA som han säger (fel) i reklamen xD
hahaha jo, jag skrattar alltid när jag ser den reklamen :D

Jag gillar också köttprodukterna på Lidl. Det handlar vi alltid när vi är där.

#47 Jepp! Tycker så synd om de som inte fått njuta av en hel burk chocolate fudge brownie! Mumma!
#52: Fått och fått, alla får! Det gäller bara att kunna åka några mil för det om det inte finns tillräckligt nära… Men det är det bannemig värt :D

Vi har Lidl väldigt nära där jag bor. Jag kan tycka det är kul med deras andra varor än matvarorna. Men jag går sällan dit för mitt ica supermarket som ligger mitt emot mig har helt oslagbara priser, välsorterad affär, oerhört bra ägare osv. Det enda Lidl har som jag kan handla där ibland är väldigt god glass.