Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1037 ggr
MentalDistress
0

PWSS?

Har nån här inne beställt något från www.pwss.se nån gång? Funderade på att beställa aspflis därifrån nämligen.

Har även en till fråga, har aldrig köpt aspflis innan utan jag har använt toa-lätt. Är 100L aspfliss för 350kr billigt/normalpris/dyrt?

Tacksam för alla svar man kan få :)

Mymlan
0

Har köpt av dem. Rått/mus maten var det enormt mycket av flygfän i. OBS jag ger ej mina enbart detta utan det blandas i lite av i deras blandning *torrblandningen*

Köpte 4 st Musburar Napoli *tror de hette så* varav ena botten var sprucken i ena översta hörnet,  de sa den skulle jag få billigare men åkte ändå på full betalning.

Min bur till rått pojken *då pojkarna* fick jag vänta flera månader på innan den kom.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

MentalDistress
0

#1 antar att de med andra ord inte har bästa kvalité på vare sig sina grejer eller sin kundservice :/ Tråkigt när sådant händer. Jag blandar oxå i lite sådant i min torrblandning så du behöver inte förklara dig. :)

Men finns det någon som vet vad normalpriset på aspflis ligger på om man räkanr på hur många kr/liter det kostar då. Måste ha lite argument att lägga fram till killen om varför vi borde byta från toa-lätt till aspflisen, just nu är det bara vad det kostar han undrar över!

MentalDistress
0

*putt*

Nån som vet ett ca pris för aspflis per liter??

Daydreams
0

aspspån är nog lättare att få tag på och det kan du beställa i de flesta djuraffärer.

annelie-h
0

jag köpte för 45kr kilot tror jag det var om jag inte minns fel… en vanlig plastpåse för typ 80spänn.. räckte ett tag faktiskt.. längre än toalätt iaf!

Grodan
0

aspflis ligger på 12,5 kg för 165-200 kr per säck, men detta gäller då man köper många säckar! det är också svårt för privatpersoner att få köpa säckar. *telefon*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Kan rekommendera PWSS. Har köpt mkt akvarieprylar därifrån och de är väldigt bra och hjälpsamma med snabb leverans.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Mymlan
0

#7 Tycker du det är snabb leverans att vänta flera månader på en bur man beställt? vet en som beställt foder men fick avboka då det aldrig kom, hon fick gå till zoo butik istället för få hem foder säck.

Så 100% bra är ej PWSS

mocchino
0

Jag har aldrig själv beställt men har en väninna som bara har haft problem med dom.. Beställningar som "glömts bort" och lite sånt.. Hon har inte fått det hon beställt.. Har flera gånger åkt till mötesplatsen och blivit lovat att få det hon beställt men då har det varit glömt.. :S

Så efter att ha hört hennes problem med dom så kommer jag aldrig att köpa därifrån.. :S

// Nathalie

MentalDistress
0

okey, nån som vet nån djuraffär som är seriös i göteborgsområdet där man kan be dem beställa in asflis? Har inte bott här alltför länge så jag vet inte direkt :S

Grodan
0

men pwss kör väl ändå inte ut t göteborg?

du kan få alla zoobutiker att beställa in aspspån i a f!

Anett Lindbom
0

Det har hänt att jag har funderat på att handla ifrån PWSS, men efter att man har fått höra hur långa leveranser dom har så har jag inte gjort det. Och är det så att grejjerna inte är hela när man får dom så backar man ju ännu mer. Jag tycker att PWSS verkar vara lite som Grand Prix, bara skit alltså..

MentalDistress
0

okey! men då ska jag genast kolla upp vart närmsta zooaffär ligger och beställa in det! :D tack för hjälpen alla!

Terato
0

#8 Nej, det låter ju inte bra. Ögnade bara igenom ditt inlägg så jag såg inte att du hade skrivit det.

Vill dock iaf lägga till att jag personligen, som beställt mkt av dem, har mkt bra erfarenhet av dem. Men det är min erfarenhet och säger ingenting om hur de är överlag.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ninja
0

Står det inte leveranstid när man beställer? Det borde väl gå att klaga om det tar för lång tid?

Mymlan
0

#15 Tror många har klagat, jag skulle till och med få rabatt på råttburen *fågelbur egentligen* men när räkningen kom så var det fullt pris på den.

Grodan
0

hm… jag har fått presentkort hos PWSS på 150 kr…

UpptagetNamn
0

Mne nu blir jag orolig, Har beställt en bur & dom sa att jag skulle få en sån postårder efter en vecka, Det blir 2 veckor imorrn.
Försökte ringa både igår & idag men det blir inget svar :/

Elma_vip
0

Jag beställde en bur därifrån, de sa att leveranstiden låg på ca en vecka, jag ringe (många försök innan jag kom fram) efter två veckor, DÅ kollade hon upp buren och det visade sig att de fått hem fel, buren jag hade beställt skulle det dröja ytterligare två veckor för, så jag avbeställde den.

Nisses
0

På Zoo Kompaniet i Gamlestaden i Göteborg tror jag att dom till och med har Aspflis inne. Där finns det mästa!

http://www.zookompaniet.se/

Ninja
0

Nu när jag skaffat mig egen erfarenhet av att beställa från PWSS så har jag inget att anmärka på. Enda "krånglet" var att buren inte fanns i lager vid beställningen så de var tvungna att ta in den från säljaren, men annars var det inga problem.

UpptagetNamn
0

Orkar inte läsa alla inlägg, men iallafall så beställde jag en bur från pwss.se, den skulle komma någon vecka efter beställnig, men nejdå, väntade typ 2 månader, sen när den ÄNTLIGEN kom så var den helt mosad, var typ i små bitar. Vi hade då redan betalat och blev tilsagda att skicka tillbaka den o få pengarna tillbaka, men nej, nu ett halvår senare har man ju fortfarande inte fått tillbaka pengarna.
Så köp inte av dom.

Mymlan
0

#21 Då jag beställde min bur 167*60*60 av dem fick jag vänta flera månader på den. Sedan sa de skulle få rabatt på den pga det tog sådan tid att få den men fick lov betala fullt pris ändå. Beställde foder till marsvinen av dem *Puick* fick även hem i fodret kvarnmott.

Beställde bur till mössen, där botten var sprucken men den var ändock funktionsduglig, 2 andra saknade kläppena som håller fast gallret på plastbotten. Fullt pris betalning där fast jag skulle få rabatt *nedsatt pris*

Jag köper nu från zoo där jag kan se varorna innan jag köper.

Detta är min erfarenhet av dem.

Tramsa
0

I Västerås finns det inte en enda zooaffär som vill beställa in aspflis.. Värdelöst.