Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 814 ggr
silverorm
0

Schampo

Inför en utställning, vilket schampo el liknande använder ni och varför? Med tanke på smitta av bakterier, löss och annat!? Men som även är snällt mot råttan…har fått tips om Dermocan bla…vad tycker ni??

[Castaway]
0

Haha, jag trodde det var nutiz först, som gav upp att prata shampo i chatten ;)

Daydreams
0

lol jag med

jag vet inte riktigt hur dermocan funkar, men har för mig att man kan använda det med tveksamt resultat EFTER att dom fått ohyra.

Om du tvunget ska utsätta dina råttor för all smitta som det är på utställningar så hade jag satt en droppe stronghold i deras nacke innan för det skyddar ju en månad framåt mot skabb etc. 

Bakterierna som cirkulerar på utställningen finns det i nuläget ingenting du kan göra för att skydda dig mot. Mer än att vara på SRS ännu mer om skärpta regler för hanteringen av råttor på utställningar. Och själv se till att tvätta händerna  konstant samt ha dina råttor i sina burar och inte låta andra än domarna hantera dom.

silverorm
0

He he..tar med sprit…(handsprit förstås..) att bjuda på!!Glad

silverorm
0

puuutt…

SweGizmo
0

Men Maria;) nere på Zooaffären säljer dem 1 schampoo för just råttor… dock hade dem inte det inne sisst så jag köpte ett valpshampoo med minkolja i:) fråga hon den där smala blonda (kommer inte ihåg vad hon heter) men hon som gillar Missy du vet, hon var duktig på det:)

Min blogg: SweGizmo.se

silverorm
0

#5 Glad Jo jag vet… men jag ville höra vad andra har för åsikter och erfarenheter!! Tips!!

silverorm
0

putt igen!!Glad

zoolatri
0

Jag har använt ett Aloe vera schampo, samma till hund och råtta, ska även fungera på häst(men inte på katter).

Det står på att aloe veran ger fukt till päls och hud och är skonsamkt dessutom. Det har funkat bra faktiskt, Lr heter märket och är tyskt. Dessutom var det en pumpflaska så det var väldigt smidigt när man har en hal osammarbetsvillig råtta i händerna! Haha.

Det finns även en sprayflaska från Lr med aloe vera och någon eterisk olja som man kan spraya på hund/häst mfl innan man går ut i skogen tex, den eteriska oljan skulle ge ett naturligt skydd mot mygg, fästingar och annan ohyra. Kanske fungerade men min vovve drar aldrig till sig så mycket fästingar så jag vet inte. Men kanske, om det inte är flr starkt för råttor, kan det funka som lite skydd innan man tar ut råttan i gräset eller på utställning.

silverorm
0

#8 Aha…var köper du dessa produkter någonstans ifrån??Glad

SweGizmo
0

Hörde att Galttvål är bra att tvätta råttsvansar med. har dock inte använt det själv…

Min blogg: SweGizmo.se

Stephanie
0

Galltvål använder jag oftast. Men jag tycker inte att den är något "speciellt" ^^ Den funkar.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal