Skabb kvalster
Ursch jag känner mig så sjukt hemsk. Jag har inte fattat att mina råttor hade skabb kvalster, eller ja, det syns bara på en av dem. Men jag trodde att de var de andra som var lite elak mot henne. Hur som helst så blev det fastställt i helgen när jag skulle på utställning att det var skabb det handlade om. Oturigt nog var det min absolut första utställning och jag var peppad som f*n, men nu blev det som det blev.
Hur som helst så ska mina fyra små töser till veterinären imogon. Och det är det jag vill komma till. För det finns två olika sätt att behandla detta på (om jag förstått det hela rätt) det ena är oralt och det andra är genom att ge dem 1 spruta i veckan i 3 veckor.
Min fråga nu är vad ni rekomenderar. Min uppfödare tyckte att sprutorna var det bästa alternativet då man med säkerhet vet hur mycket de får i sig. Jag tycker också att det verkar vettigt. Min mamma dock tycker att den orala lösingen verkar bättre då man slipper ge dem så många sprutor. Jag kommer naturligtvis att diskutera detta med veterinären också, men jag skulle bara vilja veta vad ni tycker?
Spruta eller oralt?
(Motivera gärna varför eller varför inte ni skulle välja det ena eller det andra alternativet)