Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1532 ggr
Citronen
0

Dröm råttan

Vad har ni för dröm råtta min dröm råtta är en svart dumbo med bra temprament.

Theres
0

Jag har redan haft min drömråtta och drömråttan nu vore en likadan =) Kouvo hette han och jag köpte honom när jag praoade i djuraffären. Han var i källaren i en liten bur helt ensam, och jag frågade varför han var där. Fick som svar att det var för att han var agressiv mot andra råttor. Jag tyckte så synd om honom att han skulle behöva sitta i källaren alldeles ensam, så jag köpte honom. Han var en stor hane, något att ta i, och han hade en riktigt fin grå nyans i pälsen. Jag kunde släppa hoonom lös på baksidan, sen började han springa mot garaget, men varje gång han sprang runt ett hörn så stannade han bakom hörnet och väntade tills han hörde mina steg, sedan började han springa igen in i garaget (där jag hade alla råttburar vid det tillfället). Jag tyckte det var jättekul, och han varkade tycka det också. Kärlek =)

golf.ifokus.se

Citronen
0

Naww vad gulligt

UpptagetNamn
0

Jag har också hafft min dröm råtta. Cocos<3
Var med mej över allt, En gång var hon med på en marknad ;p

Citronen
0

Naww hoppas jag också får en sådan råtta som vill vara med överallt.

UpptagetNamn
0

Har en väldigt rolig råtta nu med.
Jag har lixom ett halsband som är väldigt gammalt, typ med pärlor på. Så lägger jag det på golvet, då springer betty fram å tar det sen om jag drar i andra sidan av halsbandet så blir hon som värsta hunden och vägrar släppa. Då menar jag värkligen vägrar ;p Jag kan dra o lyffta i halsbandet o hon håller kvar som om hon har fasnat x'D Sen när jag ger upp så springer hon med halsbandet in i buren, ser rätt kul ut eftersom det är väääldigt långt, :p

Citronen
0

Hehe kan se det framför mig

Daydreams
0

Synd att du gjorde bort dig så totalt i dina mail, jag har nämligen en svart dumbo kvar:)

Citronen
0

Ska inte ha en råtta just nu :/

UpptagetNamn
0

Om man ser till färgen så är min drömråtta. Hm.. Rex OCH dumbo, pluss enfärgad.

Citronen
0

Ok ^^

SweGizmo
0

En blå dumbo med vit mage (om det ens går) skulle vart min drömråtta:)

Min blogg: SweGizmo.se

Allamej
0

#11 Klart det går :) Du söker efter en blå ambk :)

Min drömråtta är… en blå dumbo rex….

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

empan-hampus
0

Min drömråtta är en helt kal nakenfis med bra temperament och som aldrig skulle bita någon! =D

UpptagetNamn
0

å blå numbo rex :') det vill jag med ha , en riktigt stor :p

Absinthe
0

hehehe.. Jag har en blå dumbo rex.. ;P *retas*

Allamej
0

#15 Sluta retas :( Vill ju ha jue!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

UpptagetNamn
0

Kyss

Absinthe
0

Blir han en bra kille när han blir en mogen en så blir han pappa senare också.. =)
Min danska kloakråtta.. ^^,

By the way, min drömråtta är min idealråtta. En stor lugn råtta med fint häng, fina dumboöron, fint huvud och tempramentet ska vara himmelskt! (naturligtvis helt frisk och långlivad)
Teckning och färg? Hmm, drömfärgen är nog pearl otecknad. Men annars en riktigt fin svart ambk med bläs.. =)

UpptagetNamn
0

#18 Har inte du en kull på gång?
Är alla i den tingade?

UpptagetNamn
0

med Hugo och Ice Crystal  står det på hemsidan ^^

Absinthe
0

#19 Vill du veta mer för att inte förstöra tråden så PMa mig är du snäll. =)

Theres
0

Jag hade en som var med överallt också, min första råtta Kiara =)

golf.ifokus.se

UpptagetNamn
0

#21 okej :p

Terato
0

Min drömråtta är en stresstålig, kärnfrisk och socialsmart råtta som kan bjuda på sig själv. En som inte blir blyg när man tar hem nytt folk. En som älskar att hanteras. En som gärna hänger med på äventyr och som ALLTID tar väl hand om nya flockmedlemmar.

Jag väntar på dig.

Bullerbytjejens Rudi är nästan en sån råtta. Det enda hon saknar är kärnfriskheten. Jag önskar att alla råttor vore som min drömråtta!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

UpptagetNamn
0

Jag har nog ändrat mej. Min dröm råtta är en dumbo flicka från Absinthes nästa kull. Räcka ut tungan

zickan
0

jag har redan mina dröm råttor.
Men en riktigt snygg blå variant i dumbo som blir riktigt stor och fin. Pussig och bra temprament som går bra ihop i flock.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mastoll
0

Min drömråtta är nog en mink eller black ambk med bläs. Mycket social, lugn, gosig, snäll, pussig, stresstålig, oblyg och frisk! ;)

UpptagetNamn
0

Jag har en till favorit. Min doris.
Mink och tjock <3

zickan
0

jag har blå dumbo, toppörad och dumbo rex samt blå agouti dumbo rex.. fruktansvärt fin färg.
En till skulle inte skada

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mischa
0

Min drömråtta rent mentalt har jag (Demon från Absinth) fast rent utseendemässigt älskar jag burmese, fawn, beige och gärna med bläs samt dumbo och rexad :)

≧◔◡◔≦

SamanthaJones
0

Min dröm var Jack the ripper, min gosplutt som sov brevid mig i sängen de första månaderna och var med mig över allt. efter han dog dog en del av mitt intresse för råttor,:( Han var så fin min black Husky roan rex :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Citronen
0

Vet någon vart jag kan få tag ppå min dröm råtta?

bobbs
0

Även jag har redan haft min drömråtta, en rexad mink. Lite blyg och så en men endå såå underbar! Dock gick denna drömråtta bort för bara någon månad sedan, men efter henne finns en underbar liten rexad black bareback hona :)

Men ja, färg och hårlag är inte det viktigaste (inte för mig iallafall), viktigast är nog endå temperamentet. Samt att man har en bra relation med uppfödaren.

#32 Skulle jag ge dig ett enda tips när du nu ska köpa råtta så skulle det vara att koncentrera dig mer på temperament och hitta en uppfödare du trivs med. Sedan kan man börja tänka på färg, hårlag osv. :)

Daydreams
0

Ni som funderar på att sälja råttor till en  specifik ny medlem här på RiF, kan pma mig så kan ni få ta del av mail mm, så ni ser om ni kan lita på personen eller ej.

Citronen
0

#34 jag tror nog att alla kan skapa ssin egen uppfatting om personer det gör jag. Bättre att skapa den själv än lyssna på andra.

Jag har skrivit till en uppfödar som jag troligen ska köpa av när hon får kull.

Daydreams
0

Har du använt mitt mail till dig, igen då eller?

Citronen
0

VA vi 2 har inte äns mailat jag känner inte dig och fattar inte varför du håller på med mig. Bara för du tror jag är ett "troll" eller vad du kallar det.

Girlie
0

Min drömråtta rent temperamentsmässigt har jag redan haft, även om hon var ganska besvärlig i flock (så det hade jag väl ändrat om jag kunnat). Tyvärr tror jag aldrig att jag kommer hitta någon som henne igen. *ledsen*

Rent utseendemässigt så är nog min drömråtta en Black American Berkshire (med bläs eller pannfläck) Dumbo Rex. Men hade jag haft valet hade jag tusen gånger av tusen tagit tillbaka min Softis istället för att få en råtta med det utseendet.

gulzebra
0

Drömråttan är precis som min lilla Tuttul, fast toppörad, otecknad pearl och med dokumenterad bakgrund. Och frisk då, hon är ju frisk nu men man vet aldrig vad som dyker upp i framtiden ju.
Slät skulle hon också få vara förresten - nog för att rex är min favoritvariant, men en pearl ska vara slät, det hör liksom till ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

UpptagetNamn
0

#37 Asså ge dej.

Grodan
0

min drömråtta flyttar hem till mig om 1½ vecka! Skrattande

en graphite med arinellaföräldrar.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mezzzanina
0

Till utseendet så är Absinthe´s råtta "Elita" min drömråtta.Ha ha ha!Den tycker jag är såå vacker.

Men annars så om jag inte går efter utseendet så är ändå temperamentet det viktigaste.Kan man få en mer "drömråtta" än en som är en riktig kelgris!!!(Och jag har redan några sådana hemma!)Glad

bobbs
0

Jag har nog ändrat mig enligt min dröm färg, sa mink innan men måste säga att burmese ligger på samma plats. Såg en sådan för fösta gången på Landskrona utställningen i helgen. Mins inte vem som hade den (känner inte så många rått-människor) men underbart söt var den! :D
Så sådan alternativt en mink skulle vara drömråttan utseendemässigt! ^_

Creation
0

Drömråtta? =/ Kan inte så många färger eller så(är ganska ny på råttor), men kanske en rex, toppörad av färgen lilac eller black hooded. Nej, en fin himalaya! :D Och såklart ska den ha ett felfritt temperament, vara frisk och lättlärd, gärna med bra gener så att den blir gammal. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

LeTigre
0

MIn drömråtta bor hemma hos mig nu, framåt, orädd, men med häng, helt underbar!! Färger är rätt hårt sekundärt men jag har inga blå råttor så kanske någon sådan nyans.

Absinthe
0

#42 Elita som jag har är från Tacobelles uppfödning… Hon heter egentligen Lita Ford.. =)

Mezzzanina
0

Hon är verkligen fin!!!GladSkall nog titta in på Tacobelles uppfödning!Tack Absinthe!