mina rått töser

Jättesöta allihopa! ^^
Samma här, kan sitta vid datan och glömma bort tiden totalt när jag kollar på råttbilder…:)
Smakfull: Vilka söta damer!
Jag kom och tänka på en sak, gör alla råttor så med sina gurkskivor? Jämt när jag har gett gurkskivor till mina killar så hittar jag gurkringar inne i buren, de har ratat de grönaste yttre skalet. Rätt gulligt iofs, de börjar i mitten och arbetar sig utåt.
Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr
Ååh! Tack! Det är en Arinella's och hon är underbar! Jag är så stolt över hur vacker hon är, jag och pojkvännen kan ha det som enda samtalsämne vid frukostbordet *fniss* Är man småbarnsförälder eller är man? :D
Eller var det förresten min fawn du menade? Jag bara valde att ta åt mig *skratt*

Naaaaaaaaaaaaaahw! O_o
Så söta!
Så galet galet söta!
Här är Diva
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Och så Cacharel
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Och både sist och minst, Krull

Vad många och supersöta råttisar. :)

ååh I Can see Cacharel! :D
Här är mina tjejer: Noppa, Alka och Raring. Nja det kanske inte är så lätta att se alla ordentligt på den här bilden 

mocchino: åh, så sött uppradade de små raringarna var! 

Velsan: Ja, visst, jag finns här också! Alka och Raring kanske snart blir kända på forumen för att de är så söta, fina och härliga 
Hursom helst, dina tjejer går inte heller av för hackor.
Kram. Anu
Rullan: Åh jag har en syster till Fifty fifty
Fawn dumbon Carnegie.
//frida

Rullan: Njaa hon ser otroligt dåligt så hon är mer för att stanna i tryggheten i buren. Hon är dock den enda som man kan sitta och kela med en längre stund. Min lilla tjockis.
//frida
Vad fina råttbilder ni har allihopa. Jag har haft två råttor (två pojkar) som hade väldigt dålig syn och då undrar jag om det är vanligt, att råttor ser dåligt.
Sivan: Råttor i allmänhet har inte speciellt bra syn, men rödögda har ofta känsligare ögon och sämre syn än mörkögda råttor. Framför allt då albino. Men för en råtta i fångenskap så spelar det inte så stor roll. Det gäller bara att vara lite extra försiktig så att man inte skrämmer en blind råtta eller flyttar om för mycket så att den känner sig otrygg.
//frida

cosmonita: Ja mina flickor e såå duktiga så..
Jag sa att jag ville ha ett foto på dom ihop och dom bara satte sig där på en gång.. Jag behövde inte alls skynda mig iväg och hämta kameran bara för att jag såg att dom satt nästan alla ihop.. 
// Nathalie

Många vackra råttflickor ni har allihopa! Jag är lite svag för dumbos, har aldrig haft någon själv, men tycker de ser så söta och nästan nyfikna ut med sina öron. ^^
Vad fina dom är!
Jag misstänker att mina råttor var inavlade. Jag har hört att människor som är för hårt "inavlade" kan bli blinda och jag misstänker att mina råttor var det. Jag köpte dom från en djuraffär som sålde råttor som ormmat och jag tror att dom är mera intresserade av kvantitet än kvalitet. Mina råttor var annars trevliga och livliga.
GUD; vad söta råttor ni har allihopa!!!! jag önskar att jag oxå fick ha råttor!
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=397415
Mina finns där i galleriet. Är för lat för att lägga upp bilder just nu :P
//frida

söta :) men jag orkar inte ladda upp någon bild. har för många råttor :P
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Här är min lilla felicia. Var inne på ett zoo häromdagen och såg att lilla hon var ensam kvar, och kunde inte lämna henne där. Dom sa att hon var två veckor. Någon som kan se om hon verkligen är det? Också märkt att hennes mage har ändrat form eller hur man kan säga.. kanske bara blivit lite fet, men vill helst gärna inte ha en kull ungar just nu :P