Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1007 ggr
cosmonita
0

Ormmat

Såhär kan man också göra. Ja, jag är inte särskild schokerad över det, man vet ju redan hur det går till. Det jag vänder mig emot är att killen tycker att råttorna har det "lyxigt" innan de dör som mat…

http://www.youtube.com/watch?v=Vx-mtc673as

Vad tycker ni om den lyxiga tillvaron och maten dessa råttor får?

KAGE
0

Det är möss?

/Karoline.

niffen
0

Oj, lyxigt värre!  :O
Stackars jäklar… Stora och rymliga burar, vad är det, liksom?

MentalDistress
0

#0 Usch sånt där är hemskt, krakarna bodde ju i "lådor" mindre än mig strumplåda :S

#1 han hade ju flera sorters gnagare om du lyssnar på vad han säger i videon.

niffen
0

Fyfan, att han inte ens orkar fylla på vatten. Undra hur det städas. Usch. Han har fler ställningar vad jag förstår det som också?        :S

Citronen
0

Asså jag gillar inte att dem bli ormmat. Men om råttor/möss är dåligt sköta innan dem blir ormmat så blir ormen också sjuk ju.

TienMu
0

Han verkar ju helt bakom! jäääla pucko!

KAGE
0

Amerikaner

/Karoline.

SweGizmo
0

#7 hahahaha

skulle just säga det samma^^

Min blogg: SweGizmo.se

pavar80i
0

Den som behöver ormmat kan ju kolla med Anticimex,en chef till mig köpte råttor därifrån till ormmat.men det förbehåller ju att ormen äter dött,vilket man kan  lära dom

UpptagetNamn
0

#9 har inte dom råttorna ätit rått gift?

pavar80i
0

Nej  tydligen enligt honom är dom ofarlig som ormmat eftersom dom använder en gas som inte är farlig för ormar.Men hör med anticimex för mer info.Han matade sin 3.5 meters boa med dom och han levde och gjorde ofog.

UpptagetNamn
0

Okej, jag har inte nårra ormar, bara undrade..

Daydreams
0

Pratade med en anticimex snubbe igår. Det är väldigt sällsynt att dom använder råttgift för att ta död på råttor eftersom dom måste spärra av hela områden, så inte barn eller andra djur får i sig giftet.

Dom använder sig främst av fällor och betongstationsfällor. Och avlivar sedan råttorna efter dom blivit infångade.

Ladyinred
0

Va de inte nataler i backarna? Och de levde faktiskt rätt bra jämfört med hur endel håller sina foderdjur. Bland annat så hade dom hus, de e en lyx enligt många…

cosmonita
0

Eg är det ointressant just vilka djur som förekommer i filmen. Råttor föds också upp så här, eller tror ni att de blir särbehandlade på ett positivt sätt för att de är råttor?

Tänk att som mat få gnaga i sig råttpellets genom ett nät på taket…Ledsen

UpptagetNamn
0

#13 Okej bra, för råttgift ska väll vara rätt plågsammt för råttor å få i sej. Vad jag har hört iallafall.

gulzebra
0

#16: Ja, det är plågsamt. Har för mig att de förblöder inifrån… o.O

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

UpptagetNamn
0

Aa, och så vet dom om att dom har ätit gift o hinner lida massa. å ush. Bättre med råttfällor isåfall.

Citronen
0

måste vi prta om sånt här?