Gamla damer?
Hej,
Mina 2 töser blir 2 år nu i augusti, å nu under den senaste månaden har dom börjat bete saj.."gammalt". Dom e inte lika aktiva och har börjat smalna av. Jau möblerade om lite (sänkte kepsar "hängmattorna" å rör) e d nått mer man kan göra, eller inte ska göra?
Jau köpte gröt (barnmat) å d försvann ju snabbt! 
Men sen tänkte jau om att jau nog inte bara ska köra po mjuk mat, för tändernas skull..
Tips? Detta e mina första råttor så därför vet jau inte så möe.
Tack 
Jag måste bara få fråga!
Är det en soptunna du har som bur? :D Fasen vad coolt! Men är det inte opraktiskt med bara en dörr högst upp? Eller har du gjort fler? ;)
hahahaahah^^ det är ju en sopptunna.. haha
ursäkta men jag var bara tvungen att kommerntera det.
Min blogg: SweGizmo.se
Vi har en sån där soptunna och jag har faktiskt funderat över att använda den som bur, iaf utebur… Men borde den inte vara väldigt jobbig att städa? Tung och tjockt galler…
Jepp en soptunna! Väldigt stolt över min lilla tanke a'la macgyver när jau såg denna, ligga po jubbet (idrottsplatsvaktmästare)
Man kan öppna locket ja, sen hela framsidan kan öppnas, sitter me en preg nedest å överst. Så man får hela framsidan fri när öppnar 
näe vad coolt : o
Tack! 

HAHAHAHA! Jävlar vad smart! =D

Mvh Stephanie 

Var det du som berättade på r8forum om din plan att göra bur av soptunna? :) Annorlunda!

åh vad smart!!! Har en sån soptunna ståendes i källaren!!! Blir till att släpa upp den imorron!! =P
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Är den jobbig eller lätt att städa? :)

För att återgå till dina frågor i #0 så finns det ingen anledning att ge dom pure bara för att dom är gamla. Det finns heller ingen anledning att inte ge dom pure för tändernas skull, då jag fått lära mig av Grodan bl.a att råttor inte slipar sina tänder genom foder eller gnagsaker, utan endast genom att gnissla dom mot varandra.
Barnmatsburkar tycker jag överlag är en bra måltid om man kompletterar med nyttiga grönsaker. Men gröten är kanske inte det mest nyttiga utan satsa hellre på dom burkarna som innehåller kött. Och sen kan man komplettera med gröt eller välling till frukost.

Jäkla tuff soptunna! :)