Fler råttor
(Dålig på rubriker)
Nu är det såhära att jag har två råtthonor på ca 5månader snart och jag har provat att utöka floken med en till hona, den var max 1år(åldern var osäker på den) och min ena råtta accptera henne.. Men min andra gjorde det inte, hon började resa ragg och hoppa på den nya råttan och rev/bet(?) henne. Den nya var mkt mer undergiven en den råttan som hoppa på henne så hon gjorde inte direkt något motstånd. Nu undrar jag, kan jag köpa en yngre råtta och hoppas hon kan acceptera den för att den är yngre, eller finns det risk att hon kmr bli lika aggresiv mot den med som denna?
Hoppas någon förstår vad jag menar.

vet inte hur det är med honor, men hur fick de träffas då? var det bara en gång?? hon kanske lugnar ner sig om hon får träffa den nya fler gånger isåfall.. du kanske inte ska köpa en ny men kanske "låna" en unge så ser du ju om de går ihop bättre!! hur ska du göra med den nya du köpte då? lite nyfiken*
Qui dormit, non peccat

Dom fick träffas ute där dom brukar få springa, dom har träffats 3ggr. Och har haft den andras bur brevid mina två. Och det gick inte heller så bra. Okej, joo. Hade inte direkt planerat en ny nu direkt utan i höst kanske (: Hon ska tillbaka till fd ägaren. Jag hade henne för att prova om det skulle gå bra, om det hade funkat skulle jag behållt henne.

okej ja men de var ju bra att du fick lämna tillbaka henne=) jadu vad jag har läst på iFokus så verkar honor ha svårare att acceptera nykomlingar..synnerligen bäbisar eller nått sånt.. det finns en tråd om det!!
jag har bara satt íhop pojkar o efter 2 gånger flyttade de ihop.. det var inga problem alls där! men jag hoppas de bli bättre för dig med en unge i höst då=)
Qui dormit, non peccat

Joo det var tur (: Hoppas bara att det går bra sen!! Jag tar gjärna emot tips på hur man kan göra saken bättre när dom ses (:
Låt dem träffas på ett helt nytt ställe för första gången, där ingen av råttorna varit.

#5, Okej, vet inte direkt var dom kan träffas mer :/ Brukar ha dom i badrummet för det är typ fullt/massa saker på alla andra tänkvärda ställen.

#3, det brukar väll vara pojkar som har svårare att acceptera varran? Och Bebisar har lättare att bli accepterade en vuxna? Oo'
Mina nya råttor är bara att sätta in, alla är bästisar efter tio minuter, både min pojk o flick flock. Så jag slipper det problemet :P
Men skrev inte någon nån artickel om detta?

Sök på:
Introducering av tamråttor
så kommer den artiklen upp.. vet inte hur man länkar till tråden.
om du inte redan läst den? ;p

#8, hade för mig att dt fanns något sånt på sidan men viste inte hur jag skulle söka (: Tack :D
#9 Fick du verkligen upp artikeln genom att söka så? Det får inte jag.. Ajja, här är länken annars: Introducering av tamråttor
Söker man däremot på enstaka ord, exempelvis introducering eller introduktion så får iaf jag upp en massa trådar.

#10 hur länkar man så direkt i inlägget?

#10, Tack (: om jag ska vara ärlig så glömnde jag faktist bort att söka efter den artikeln igår.. Men ska läsa den nu (:

#7 nee i tråden jag läste så stod det att honor kunde ha svårare att acceptera nya och bäbisar..
har sj bara hanar o de gick fint att sätta ihop dem!
Qui dormit, non peccat