Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 776 ggr
ladysurprise
0

hur ofta städar ni?

Städar ni olika ofta beroende på vilket underlag ni har?

Citronen
0

Man får städa olika ofta beroende på hur många råttor man har i buren, vilket underlag man har m.m. Sedan om man har hanar så bruka man ibland få städa mer.

ladysurprise
0

jag brukar städa varanan dag hos mina då plockar jag ut de varsta o 1 gång i veckan storstädar jag..

EmmaG
0

Jag har en furret tower med Toalätt i. Jag städar efter principen:
"Oj oj, nu börjar de lukta lite & ser för jä…" *host harkel*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

KickanW
0

Burhyllorna torkar jag (och rensar från tidningspapper) en gång om dagen. Tyger byter jag ca två gånger i veckan och botten materialet varierar, det byter jag när det luktar eller blir smutsigt.

Tidningspapper får man byta ofta, toa-lätt ganska ofta och aspflis behöver man aldrig byta (känns det som).

KAGE
0

Samma för mig som för #3 ;> HAHA! :D

Tidningspapperet börjar fort lukta så det byts..
Lådorna med toalätt byts när det behövs och då brukar jag även ta ut och tvätta all inredning, skura hela buren osv. ^^ tycker det är ganska kul, fast det tar ett tag..

/Karoline.

idaleck
0

Jag torkar hyllplan och byter tidningar varje dag. Hängmattor bytes när de luktar vilket brukar bli 1-2gr per vecka. Toalåder töms när det behövs och aspfliset likaså. Storstädar buren och skurar golv, väggar osv kanske var 10e dag.

Lottar8
1

Byter tyger 2-3 ggr i veckan. Tömmer toan varje dag. Byter underlag(fleece) ca 1 gång i veckan. Skrubbar galler 2 ggr i månaden.

Bim
0

kul att städa burar tkr jag! :D När jag hade dorkeys 2 honråttor så städade jag varannan dag. :) Och storstädade 1 gång i veckan! :D

Lollo86
0

Jag brukar ta ut det värsta efter ett par/tre dagar sen brukar jag grovstäda ca en gång i veckan.  har 4a tjejer å snart kommer det nog två till :D

[Castaway]
0

Jag byter tidningspapper på våningen huset är på och filtar i huset typ var tredje dag, mina är så lat och idds inte gå och kissa i bajsburken för det mesta -.-' Resten av buren städar jag när det behövs, minst en gång i veckan :P

hus-musen
0

1 storstäd i veckan med byte av allt!! sen blir de ju mest småplock av gammal färskmat o så

Qui dormit, non peccat

silverorm
0

Vi storstädar 1 gång i veckan, men småplockar gör man ju lite varje dag…!?

Tramsa
0

Städning av hela buren med gallerskrubbning och allt en gång i veckan. Torkning av hyllplan varje dag.

Terato
0

Jag byter tidningspapper och lådorna en gång i veckan ungefär. Torkar av vid behov, ungefär en gång i veckan till varannan vecka.

Diska ur lådor gör jag aldrig. Inbillar mig att de känner sig tryggare om lite lukt finns kvar i lådorna. Dessutom blir det aldrig några kissfläckar så ser ingen anledning att diska dem.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

TienMu
0

Jag går å småstädar varje dag men storstädning en gång i veckan…..

Falurven
1

Jag gjorde just en storstädning eftersom det luktade så hemskt xD Än vet jag inte hur ofta jag städar. Men torkar hyllor gör jag då varje dag. :)

Mvh Nathalie

Kirameki
0

Jag har för tillf'llet tidningspapper, och toalåda med toalätt i. Brukar byta tidning, hängmatta och torka hyllor varannan eller ibland var tredje dag.

Laserknas
0

jag städar en gång i veckan ordentligt och en gång i veckan tar jag bara bort lite. har toa-lätt som strö.

LimE-6
0

Jag städar rent hela buren ca var 4 dag, men ibland blir det som #3 typ.. =P

TacoBelle
0

Jag tycker jag gör inget annat än att städa burar! Räcka ut tungan

Plocka skräp och gammal mat och sopa golven (runt burarna) görs varje dag. Byta tidningspapper och diska alla matskålar görs var-varannan dag. Toalådor töms varannan-var tredje dag. Hängmattor byts ca en gång i veckan, likaså torka av hyllor. Bottenströ byts var 10-14 dag, då skuras även viss inredning. Tvätta galler görs ca en gång i månaden, oftare vid behov. Dessutom plockar jag isär hela voljären, tar ut i trädgården, spolar, skrubbar och virconar några gånger om året.

Frankbot
0

blev inspirerad av denna tråd och storstädade nyss mina burar.. och nu är jag helt slut :( håller på att bli förkyld hehe ;D