Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1561 ggr
_Jag_
0

Diabetes???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan råttor få diabetes och vad är symptomen i så fall??
min ena råtta är hysteriskt fet och hon får endast Torrfoder och mörkt bröd och gurka el liknande. har satt henne i en egen bur med mat ranson och motionerat henne 2 timmar om dagen men hon går inte ner i vikt

Bör kanske också lägga till att hon kan inte bli gravid, vi försökte flera ggr men det blidde inga bebisar alls.
Hon har haft en släng av mysoplasma som mindre men är helt symptom fri nu för tiden.
Hon är ca 1,5 år gammal.
Inga av hennes bur kamrater är ett dugg överviktiga utan ganska slanka.

_Jag_
0

en lite bättre bild…till höger då…

Mymlan
0

Vad väger hon?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Daydreams
0

Jag måste säga att jag inte tycker hon ser särskilt överviktig ut, storväxt jämfört med den andra råttan på bilden men inte hysteriskt fet…

Ninja
0

Jag skulle inte säga fet jag heller.. lite lätt överviktig på sin höjd. Men kosten lät lite enformig, prova gärna ge lite annat nyttigt också. :)

Huggis
0

Hon ser väl inte fet ut, kolla min gamla råtta då, hon var riktigt fet.

MosadBanan
0

hon är ju absolut inte fet. Inte jämmfört med min ena x)

The_Rat
0

Inte heller tkr jag att hon är överviktig

Taci
0

Endel råttor har väl bara lättare att bli överviktigare än andra, precis som oss människor ? (: Sen tycker jag inte heller, som de andra, att hon ser särskilt överviktig ut.. Det där med diabetes vet jag ingenting om, tyvärr..

_Jag_
0

okej…kanske bara tycker hon är fet för jag bara har haft slanka råttor tidigare…

1korn
0

om din råtta är överviktig va är min då:P,,,,,han ee ''lite''tjockare nu:P

Lexi
0

#10 Fy fasen vilken liten tjockis Skrattande tänk att burra in ansiktet i den där maggen Kyss

LeTigre
0

#10, åh vilken MYSIG mage :D

Jag har haft både tjocka och smala råttisar, så länge de är pigga och friska i övrigt gör det nog inte så mycket om de har lite hull. Hon är nog bara lite större än dina andra. Väldigt söt är hon i allfall!! Jag tycker att du ska sätta tillbaka henne med dem andra, hon känner sig nog ensam annars :)

_Jag_
1

Såg den här tråden nu…. Skrållan var vi tvugna att ta bort för ett tag sen nu. Fetman visade sig vara en jättestor tumör…. men självklart var hon tjock också….

Stephanie
0

Som jag trodde =( Beklagar…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal