Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 683 ggr
Terato
0

Ensamråtta på Blocket

Hittade denna annons på Blocket. Kan inte nån ta hand om henne?  Blir så ledsen över att se ensamråttor i annonser. :( Hade inte mina varit så känsliga för nya råttor hade jag tagit henne.

http://www.blocket.se/vi/16644926.htm?ca=5_s

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Laserknas
0

tyvärr har bara en hane om sally hade vart en hane hade jag gärna tagit hem den

Terato
0

Ja, jag med! Jag inbillar mig att det är en väldigt trevlig råtta.

Fick svar från annonsören nu att hon redan är på gång med ett hem till råttan så det var ju skönt att höra! :)

teratos.r8or.se

sussa08
0

kan råttor ha såndär boll :O

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Ladyinred
0

jag fick med en sån boll när jag köpte min bur som jag har nu (begagnad). Den bollen slängde jag i närmsta soptunna på vägen hem. Inte snällt att stänga in råttor i sånna :(

Terato
0

..Fast det var inte meningen att vi skulle negga annonsen. Ville bara hjälpa till att hitta köpare! Särskilt eftersom hon var ensam.

Tips: MAILA ANNONSÖREN(vänligt) OM NI HAR SYNPUNKTER! :)

teratos.r8or.se

Ladyinred
0

jag tycker inte jag har snackat ner annonsören. Jag bara berättade vad JAG gjorde med min boll…

Terato
0

Precis! Ville inte få en negativ utveckling bara!

(hade också slängt en sån boll åt pipsvängen, förstås)

teratos.r8or.se

Falurven
0

Jag kanske ska ta hand om henne :P Hon bor ju i samma stad som jag! :D

Mvh Nathalie

Ladyinred
0

va bra :) Hoppas hon går ihop med andra råttor bara. Så det inte e försent…

Terato
0

Precis. Man bör ju vara beredd på att det kan gå åt helskotta med andra råttor.

teratos.r8or.se

Falurven
0

Ja. Det är ju d då :P Men vi får hoppas att hon sköter sig när mina tjejer kommer den 13:e ^^ Ska kanske hämta henne senare idag om far min har lust att skjutsa ^^

Mvh Nathalie

Terato
0

Å, vad spännande! Du får berätta allt om henne då!

teratos.r8or.se

Falurven
0

Å det kommer jag ;) Ni kommer bli översvämmade av bilder och information! :D

Mvh Nathalie

Terato
0

Hittade du henne genom Blocket eller för att jag länkade härifrån?

(snälla, ge mig äran) :P

teratos.r8or.se

Falurven
0

#14: Hmm, jag hittade henne för att du länkade henne :DD

Mvh Nathalie

Terato
0

Haha, yes! :D

teratos.r8or.se

silverorm
0

Lycka till med henne!!Glad Ja vi vill se foto!!

De där bollarna kallar jag o min sambo djurplågeri…han har sålt sånna på den tiden han jobbade på zoo, han säger att det är människans påfund, att roas på djurets bekostnad… de säljs inte längre som tur är!!

Lollo86
0

såg en annan annons om en ensamråtta på blocket: http://www.blocket.se/vi/16582527.htm

Jag mailade henne detta: "Hejsan! Jag måste bara säga att man aldrig ska ha en tamråtta ensam. den mår absolut inte bra av det. menar inte att låta otrevlig nu på något sätt, utan jag vill bra råttans bästa. Det är dessutom en regel som är satt. kan inte länken till den nu men den ska finns någonstans. men nu när du ändå ska sälja honom så tycker jag att du ska se till att han
kommer till ett hem där det finns fler hanråttor så han får lite
kompisar =)

Ha det så bra och lycka till!

Mvh Louise" 

tillbaka fick jag "Du han dödade sin ena kompis (sune) så jag tror INTE han behöver komma till ett hem med en annan råtta. Inte för att vara otrevlig!!!
Jag tror jag vet min råttas egna bästa!"

måste folk vara så otrevliga? jag tyckte jag skrev på ett väldigt snällt sätt till henne.. hur skulle jag kunna veta att han bet ihjäl hans burkamrat? det framgår ju inte i annonsen, utan bara att hans kompis dog för ett år sen..

man blir så trött ibland.

Terato
0

Men det är ju känsligt, sånt där. Man ska inte ta åt sig. Jag gör det aldrig när jag skriver med främlingar.

Däremot om någon är otrevlig på forumet eller om jag råkar göra bort mej här kan jag gå omkring och gruva mig i flera dagar.

Grejen är att i verkligheten kan man ställa frågor på ett helt annat sätt än i ett mail. Det funkar ofta lite bättre att ställa frågor. Men det är inte alltid så lätt när man skriver på internet.

teratos.r8or.se

Falurven
0

Nu är hon här! :D Jättesöt och gosig är hon :D:D

Mvh Nathalie

Rosalie90
0

konstigt att dem har haft  bara en råtta när det e lag p att man måste ha mins två st efter som det är flockdjur

Ladyinred
0

Tyvär är det inte vanligt att djuraffärer informerar om det.

Terato
0

Precis..

Men vad skönt Falurven att allt gick bra! Jag kände på mig att hon var en gobit!

teratos.r8or.se

silverorm
0

Falurven…grattis!! Kommer det foto sen då..på dina råttisar!??Glad

Girlie
0

#18: Tycker du bör skriva tillbaka och säga till henne att hon isåfall bör informera nya köpare än detta ifall de försöker testa med en ny råtta.