Nya töser anländer:D
Idag köpte jag mina 2 första honråttor^^ värdens goaste töser, en är Black hooded och en är stripe roan:D Köpta från Mossblommans råttuppfödning. På mammans sida var det 9 sidor med enbart stamtavla:s jisses…
Kullen hette W.I.T.C.H -kullen så mina 2 heter Elyon portrait och Cornelia hale (har dock ingen koll på Witch alls)
Jag är jätte glad:D *hoppar runt som en tok*
sätter in bilder sen^^
Min blogg: SweGizmo.se

grattis o lycka till med raringarna
Qui dormit, non peccat

Mossblommans känner jag inte igen, har dom ngn hemsida?
#1 tack^^
*så lycklig så jag knappt kan sitta still*
Nje, det tror jag inte, men dem har mycket Sanders råttor i stamtavlan:/ och Sanders uppfödning ska tydligen vara bra. Partik heter han som föder upp.. han har suttit i SRS innan och skött deras hemsida…
Dem bor i Falköping (tror jag det var).
Falkenberg var det de kom ifrån…
Jättefina töser, köpte en jag med…ska bli spännande för framtiden…
Glömde nästan…Mossblommas Sheila Jensen heter hon! Foton kommer snart…
Mossblommans är ju Metaphants uppfödning! År och dar sen han var aktiv på forum, synd.
Var han aktiv förut? asså här? hur gammalt är detta forumet?
Nä, inte på det här forumet.
#4 Ja, djur från Sander´s, Sari Andersson, är väldigt trevliga. Jag har själv bara haft möss från henne. Hennes djur är också färgavlade och har därmed en bra färg, samt har bra typ. Jag gillar Sari, hon är en trevlig människa! Alltid glad.
Patrik o Carina som har Mossblomma var ju här idag hos oss o sålde sina djur, MYCKET trevliga mänskor som vi kommer ha mycke kontakt med!! Jättefina töser köpte vi av dem, o fler blir det nog i framtiden..
Jag tror att det finns någon av dina råttor i stamtavlan också. Uppfödaren sa något om att "Det finns en råtta från Grodans" (I gess i'ts u???)
#13 vilken då?
Hittar ingen uppfödare som heter Grodan's i stamtavlan så det var nog inte någon av dina:/
men därimot både från Råtz, Brisbys, Jazz, Sanders, Zaya's, Brook's, Mustaf's, Råttfällan's, Abban's, Thamesgrove's(UK), Asterixin, Arinella's, Valley's osv…..
Stamtavla ända bak från 1960 talet:s jisses…
Grodan har Arinellas uppfödning :)
jaha^^ haha..
isåfall heter råttan **Sunkist
**
Bättre koll än våran egen stamtavla…den mänskliga alltså..!!!
hehe, där kan jag bara 3 led bak;)
#15 shitt, ere sant? jag vill se den stamtavlan!!!
#17 majgadd! DET var långt bak du… Min gamla knäppa inje… Söta drycker utan kolsyra var en liten siamesekull född 94. En av dem, Lift, såldes till en siameseuppfödare i Finland. Sunkist hamnade i Skåne hos Appollonia´s.
#20 kan kanske skanna in någon dag… det är 9 hela sidor så det är ganska mycket.. hehe.
#21 fyffarao vad coolt!!! Jag vill också ha sådana stamtavlor!
#20 Det stämmer… har stamtavlan framför mig nu… Sunkist fick en son bla som heter Aspglansbagge Apollonia´s som var siames. Detta måste ju vara 12 år sen??
vilken underbar grej lixom… köpa en råtta med 9sidig stamtavla… haha… kan jag få en kopia på den?
8 sidor var det…14 led tror jag, inte helt komplett..men ändå…vilket jobb!! Här krävs det en bra hane till vår tös!! Prestationsångest!!
haha
Det kan du nog få…Gizmo fixar det!!
Det är nog fler som känner igen sina råttor i dessa papper…