Skit också...
Ni vet att jag har två majsormar? Jag köpte dom för inte så himla länge sen för 800 kronor tillsammans. En hona och en hane.. Men det som är grejen är att jag börjar ångra att jag köpte dessa. Jag börjar känna att det faktiskt inte är ormar jag vill ha, utan jag vill hällre leva gott med mina älsklingsråttor <3
Tycker ni jag är helt dum i huvudet om jag bestämmer mig för att sälja/ge bort mina ormar nu? :O Borde jag avvakta och se om jag vill behålla dom?
Det är fan helt sjukt när jag känner att ormar inte var något för mig.. Visst jag älskar djuren, men dom har sina sidor som gör att man hällre är med sina sociala råttor!
_
Behöver lite råd eller tips nu iaf…_
Mvh Nathalie
Tycker du ska vänta lite…är dina majsisar snälla att hantera?? Jag har haft mina i 6 7 år nu o har inte ångrat mig…deras terrarium är en fin möbel i vardagsrummet som lyser upp fint…o när de är aktiva är det roligt att titta på dem..de är ju så vackra!! Gosa med råttorna o ha dina ormar som någonting vackert!!
Ja nog är dom snälla att hantera :D Det är bara när det är matdags som det krånglar just nu :/ Första gången jag matade gick det toppen. Men nu ratar hanen hela tiden sin pinkis, och istället för att äta så smattrar han med svansen och så hugger han efter mig/pinkisen. Börjar bli smått läskigt att försöka få i honom maten, och det är ganska irriterande att måsta slänga så mycket mat bara för att han vägrar äta :O
Mvh Nathalie
det var snygga ormar du hade också ;-).. med sådär snygga snokar som även är hanterbara så hade jag väntat av lite. Jag har hafy min snok i flertal år. Sköna är ju att det krävs inte så mycket mer än vatten byten för att han ska vara glad.
Om du inte ska behållla dom så är den där stripen verkligen jätte snygg. Hade lagt ett bud om jag hade haft pengar ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#3 Kul att du tycker dom är snygga! OCh nog tycker jag det med alltid, men jag blir så himla skraj när hanen blir sådär som han till exempel blev idag när jag försökte mata. Honan var supersnäll och slukade sin pinkis i ett nafs medan han mer ville nafsa på mig :P
Båda är stripade ;D Ena är mer orange medan den andra är rödaktig ^^ Det är hanen som är den ljusa av dom :P På bilden ska honan ömsa, och det är därför hennes färg är så som den är. Bifogar en bild på hennes rätta färg :D
Mvh Nathalie
#4. Prova ett annat sätt att mata honom på?
Lägg honom i en egen låda ensam med käket och vänta tills han ätit upp! du kan ju vifta lite på den med en tång eller så? :P
/Karoline.

tja, jag gillar inte ormar så mitt råd är inte så objektivt, men bra ide, gör dig av med dom!:P
Dock blir jag lite fundersam på om du kommer att tröttna på råttorna sen med. Jag gillar inte när folk skaffar sig djur, sen köper in andra djur och gör sig av med dom första. Men som sagt eftersom det gäller ormar så kan jag inte säga behåll dom.
#5 Har försökt med det, men han håller sig hela tiden på gott avstånd från pinkisen och försöker istället hitta vägar ut. Det är när jag erbjuder honom med en tång som han bara kastar sig mot den och försöker "försvara sig" mot maten istället för att äta den :P
Har tänkt testa mata honom i en låda där man inte kommer "uppifrån" med armarna, eftersom det kan verka hotfullt, vad jag har hört. :P
#6 Det är inte det att jag tröttnade på dom. Det verkar helt enkelt som att jag inte är tillräckligt erfaren för att sköta dom ordentligt! Bra nybörjarorm sas det, och jag har aldrig haft tidigare kontakt med ormar. Så det är klart man blir paff när ormen som först var snäll att mata, gav sig efter en. Tur att det inte gör så värst ont att bli biten. Men man blir ju rädd för det :P
Mvh Nathalie
#7: Ha en liten låda med lock! :o och prova sticka mellan tången med pinkisen.. hmhm..
/Karoline.
#8 Ja nog är det värt ett försök alltid. Så får vi hoppas att han inte slösar bort ännu fler pinkisar :P
Mvh Nathalie

pincett och ruska som om den levde, se till att de är lite ljumna.. De ser inte så bra så de känner din hand och i hunger kan dom bitas.
orkade inte läsa allt men gissar att det var det du undrade. Lite upptagen med att klia på myggbett just nu..
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#10 Men du det förstår jag xD Det går fruktansvärt fort dessutom. :) Tur som fan att inte ormarna är större och giftigare XD
#11 Okey. Värt att prova det också :)
Men hanen har matvägrat i en månad, så det börjar kännas lite brådskande nu :/ Dom brukade äta var ca 5:e dag innan jag köpte dom, jag forsatte mata var femte dag, men sen började hanen strunta i att äta :S
Mvh Nathalie
Dricker han då? :O *dricker ormar?*
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#0 va göllitt, men… skriver du så för att få kompisar här på sajten nu eller? *blink blink megablink*
(obs! humor!!! eller varning kanske?)
#13 Ja dom dricker vatten :D Det ser jättesött ut när dom dricker xD
#14 Humor ;) Nja, jag skriver för att få lite tips då jag själv inte verkar kunna fatta beslut själv XD
Mvh Nathalie
Vill du inte ha dem mer, tar jag dem!! Älskar majsisar!! Har du vägarna förbi Göteborg, ta med dem!! Hanen låter osäker… låt maten ligga i en petbox o håll hanens kropp i handen, långt bak på kroppen så han kan "ladda" uppifrån, låt han söka bytet från din trygga hand!! Funkar…gör så ibland med mina om de har en lite dålig dag…
Greja inte för mycket med dem nu, de låter som om han är stressad, ta det lugnt han svälter inte!!
Hör gärna av dig till min sida om du får problem el undrar nåt!! Inga frågor är dumma!!
ormomplaceringshem… <--- nytt ord! 
men…. Grodan…kan du inte sova…???…???
(japp..nya ord e roliga!!)
joo, ska sussa lite nu tror jag
Ska vi med…natti natt!!

Jag tycker aldrig att man ska fortsätta äga djur man inte trivs med/är intresserad av! Många tycker man är lite bad guy då, men alla kan göra misstaget att skaffa sig djur där det inte känns helt rätt. Huvudsaken är att man tar ansvar för djuret under hela vägen, om du förstår vad jag menar.
Vem vet, ormar kanske inte passar dig? Eller så passar de inte i ditt liv just nu.
Älskar mina stora små vänner..
#16 Tack för tipsen. Kan prova det med honom när han verkar så lugn han brukar vara :) Det märks på honom att han är hungrig.
Det är tyvärr inte ofta jag har vägarna förbi Göteborg, har aldrig ens varit där :D
#21 Nej precis. Jag borde låta någon som är mer intresserad och duktig med ormar ta hand om mina. Självklart sköter jag dom som vanligt så länge jag själv äger dom.
Mvh Nathalie

Vad jag fattat så är de ganska svåra djur att hålla, inte sant?
#23: Ormar? Nja det vet jag väl inte. Tycker inte dom är svårare än nått annat djur jag haft tidigare :) Bara det att dom är bra mycket bättre på att skrämmas än tidigare husdjur. Man kan aldrig lita på såna här djur direkt. ^^
Mvh Nathalie

Haha, okej. Men de verkar vara ganska känsliga djur, liksom.
Faktiskt är de lika råttorna! Tål inte drag, torr miljö gör att de får in damm i lungorna o får lunginflammation. Ska ha en varm plats o en kall plats eftersom de ej kan reglera kroppstempen själva, och då gömställen på platserna. Näringsrik föda med bra fett o muskler. Alltid tillgång till friskt vatten! O som sagt…lugn o ro…