får jag fråga motfrågan också?
klart.. ja just de de har ju vart jätte varmt nu dom senaste dagarna.. Min råttor dricker jätte mycke.. ser helt döda ut ibland
Satsa på det som är behagligt för dig… Men lita kallare är bättre än för varmt… Så är det med människor med :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#3 ja men hur ska man göra när det är för varmt då? sätta in isbitar till dem eller? jag vet själv knappt vad jag ska göra när det blir för varmt för mig.. förutom att ta på mig mindre kläder då, men det är ju inte så lätt för råttorna hehe..

#4 - När jag märker att det är för varmt för mig tror jag också att det är för varmt för råttorna. Då brukar jag ge dem frysta ärtor och majs som dem kan tugga på, en isbit eller så får dem fiska ärtor ^^
De lägger sig även själva på andra, svalare ställen i buren om de tycker att det blir för varmt
Nä de sannt ^^ Hm… Ställ dom där det är som svalast :P Ingen aning faktiskt har rätt behagligt inne hos mig…
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
mina lägger sig i solen o sover o så dricker dom jätte mycke
Om det är väldigt varmt:
- En handduk nerblött i kallt vatten kan man vira runt buren.
- Ha i lite vatten i en pet-flaska, lägg den i frysen en stund, sen in i buren (obs, inte mer vatten än till hälften av flaskan eftersom vattnet expanderar när det fryser). Linda in flaskan i en handduk innan du lägger in den i buren, så att det inte blir för kallt direkt på råttan. Bara kallt vatten i en flaska kan gå bra det med.
- En lite större skål med svalt vatten så råttorna själva kan ta sig ett dopp går bra. Mina gillar att bada om dom får välja det själva, dom brukar ofta sitta på kanten och dyka i med framdelen av kroppen och tvätta sig lite sen.
åh tack så mycket för svaren :D massa bra tips ju!!

en skål me lite rumstempererat vatten är galet uppskattat, när det är varmt…….