Hona omplaceras
Nu har jag bestämt mig att omplacera min hona Skuld. Hon kan hämtas hos mig i Örbyhus men det går att ordna transport till andra delar av Sverige. Bla kan hon tas med till Landskrona utställningen.
Har tyvärr ingen bild på henne men jag kan fixa det utifall nån vill se hur sötnosen ifråga ser ut.
* Namn: Skuld
* Födelsedatum: 12/3 2008
* Färg, teckning och pälsslag: s/ba irish mm, slät.
* E. Arinella´s Punctal Pals, född 25/12 2006 s/mi
* U. Daisy född 20/6 2007
* Kullstorlek 18? födda varav 13 vid avänjning.
* Orsak: Skuld förväxlades med en annan hona vid leverans. Dom två första veckorna hos den ägaren var inte problemfria då hon bla fick sitta själv och blev inte hanterad så mycket som hon borde. När hon kom till mig var hon rädd och osäker. Hon skrek så fort vi tog henne ur buren.Hon ogillar starkt mot att bli lyft eller gosad med utan försöker åla sig undan. Dock har hon slutat skrika när man tar i henne. Har hanterat henne dagligen men det är uppenbart att det inte fungerar mellan henne och mig.
I flock fungerar hon däremot jättebra (hon bor med 12 andra honor) och hon har aldrig visat nå agressiva tendenser vare sig mot mig eller sina burkompisar.Det var inga problem med introduceringen.
Jag önskar att Skuld fick komma till ett hem där man har erfarenheten av osäkra råttor och självklart massor av tid och kärlek.
Hon omplaceras endast som sällskap då hon redan haft det så jobbigt. Så finns det nån därute som kan tänkas ge henne ett hem, hör av dig.
* Pris enligt överenskommelse.
* Kontakt: skicka mig ett pm här på forumet eller maila mig på:
www.wintermynta@spray.se
Om tråden inte hinner låsas, vänligen respektera att detta inte är en diskussionstråd.

diskussionstråd:P