Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1008 ggr
Bima
0

Favoritfärg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för favoritfärg/teckning på råttor?

Jag har nog en som är ganska vanlig, nämligen agouti. Tycker bara den är så härlig. På bilden är Rizzo (R.I.P.) som var en vacker agoutihane.

Råttisen
0

Min favoritteckning är hooded. Fast jag tycker alla råttteckningar är fina. Färgen spelar ingen större roll.

Ninja
0

Teckningar jag tycker om är bl a. ambk, variegated, hooded, capped, bareback och self. Sen finns det ju massor av fina, men dom faller mina ögon på en extra gång Flört
Färger vet jag inte riktigt.. En riktigt svart black är otroligt snyggt, PEW är vackert, agouti är också vackert (Bima, din agouti var megafin!), mink är fint, cinnamon, beige, fawn, sf, blue… Listan kan göras lång!

Men jag älskar färgen på min Baloo.. Han är en felfärgad mink och var jättefin när han var yngre. Färgen har tyvärr blivit lite flammig med åren, men han är söt ändå tycker jag :P

Liinn
0

Nu ska vi se här vad Linn gillar bäst, eller jag gillar alla men det finns några favvisar:

Teckningar:
ambk med bläs eller pannfläck
variegated
eubk, spelar ingen roll om den är dålig eller bra :P
self

Färger:
blue och russian blue
dove
beige
fawn
pew
och sist siamese

På bilden är min beige eubk hane Sanders Fabrizio/Fabbe

Men som sagt alla färger/teckningar är fina.

Jakaranda
0

Jag har ju alltid haft en förkärlek för blåa djur.. så en blå amerikanare med bläs är väl min favvo då jag är rätt svag för bläsar oxå.. ;)
Fast jag gillar minkar och beiga också.. Och som nån skrev så kan ju listan göras lååång! :D

På bilden är Klas,(ba ambk, dumbo) en råtta som hade för många åsikter så han fick flytta som ensamråtta till min mor! :)

Magda
0

jag älskar blue & agoutis :) & allra helst hooded då Kyss på bilden syns Chamomille min agouti hd flicka

Bima
0

Himla fina råttor på alla bilder! Glad

Jaha-jaa
0

Silver fawn är jätte fint

även svart dumbo rex!

jess13
0

black roan är min favorit!

Rullan
0

Jag är väldigt svag för färgerna beige och fawn, gillar dem nyanserna när det gäller andra djur me. Gärna i teckningarna eubk,ambk,irish och self.

En bild på min fawn hooded rex tjejGlad

Bima
0

Vilken härlig färg och vacker tjej du hade där Rullan. :D

Digitalis
0

Siamese!

Annars ljusa råttor som beige, fawn, silver fawn, champagne, PEW och BEW. Blekta black roan som är sådär stickelhåriga är också fint.

Self, irish, eubk och ambk är de finaste teckningarna tycker jag. Fast en rexad black hooded kan också vara hemskt fin. Det beror på råttan!

//frida

Bellona
0

jag har några favoriter.. och förhoppningsvis har jag snart dessa favoriter hos mig. Mes och chocolate har jag redan och blivit erbjuden en beige, och en mes och en chocolate till. får se om jag får hem dem från finland bara. *hålla tummar* annars får jag leta fler lagom till stora vår.

Siamese chocolate point är min absoluta favorit. Varma och vackra i färgen. (de andra färgerna på mesarna är jag inte så förtjust i..)
Chocolate Beige Blue - dock enbart den ljusa varianten av blå.

men en riktigt fin mörk svart är svårslaget.

Och jag vill ha en otecknad råtta. Rexning tycker jag gör sig bäst på en sådan oxå. Dumbo tycker jag ser korkade ut så de är jag inte så förtjusta i.

etten
0

min favo är silver fawn. helt klart

gulzebra
0

Jag kan inte riktigt bestämma mig. Dock gillar jag inte hooded om råttan är svart (fråga mig inte varför XD Råttan är ju söt men det är nåt med teckningen ihop med svart…), och jag är barnsligt förtjust i rex :D

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[tiiia]
0

Fawn. lätt :) har drömt om att ha en fawn sen jag var typ 12 :P

bobbs
0

mink och fawn skulle jag nog säga är mina favoriter ^^

Kristall
0

Beige gillar jag mest :) Tänkte köpa 3 beige hanar en gång, men det blev inte av.. istället köpte vi 3 jag-vet-inte-vad-för-teckning mörkbruna honor i en djuraffär. Skulle nog helst ha velat ha hanarna.. <3 Så söta.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Jessie_gbg
0

Jag gillar Siamese. Skulle ge allt för en liten siames flicka Ledsen Men min ljusa hanne är vacker, vet dock inte vad han har för "färg" och "teckning" inte så bra på det där ;)

zimzon
0

Jag älskar verkligen mink, siamese och himalaya. Otecknade råttor är väldigt vackra, men jag gillar också striped, roan och capped väldigt mycket.

Jessie_gbg: Din råtta är nog en black striped skulle jag tro. :)

[mathilda]
0

jag gillar min Ruth som är mink european berkshire dumbo.

Jessie_gbg
0

Tack Zimzon : )

Digitalis
0

Jag får lägga till black! Så svart som möjligt.

//frida

cosmonita
0

Jag gillar agouti och black roan.