Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1196 ggr
sussa08
0

Snarka?

Kan råttisar snarka? Så det hörs alltså? :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Bim
0

thihi.. Gulligt isåfall! ;)

sussa08
0

Måste få veta om det är rossel jag hör eller om det är snarkningar, låter endsr när gubben sover, därför jag undra :P

Kör med té med vitlök o honung nu i förebyggande syfte…

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
0

Vill verkligen veta, han är pigg, nyser inte, ingen tårvätska elelr snor, normalvarm… Helt normal uton ljuden under sömnen!

DoD
0

putt :)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Ninja
0

Har aldrig hört talas om råttor som snarkar.. Kan du beskriva ljuden?

sussa08
0

Jag skulle tycka att det lät som det satt nåt i halsen, slem eller nåt…

Det är ett ljust vibrerande ljud…

Har "tvingat" i honom té och han låter faktiskt mindre nu så det lär ju ha varit att han inte mådde helt bra men ändå inte att sjukdomen brutit ut helt när han kom hit…

Men om han rosslat, är det så att sånt bara hörs när han sover?

Ninja
0

Det finns råttor som rosslar när de sover men är friska och pigga annars, medans andra rosslar när de blir stressade, exalterade, eller lite då och då ändå.

Ladyinred
0

Jag har oxå haft en råtta somrosslade när den sov, nån enstaka gång kunde han rossla till när han var vaken.

Kirameki
0

Min Luna har ju rosslat några få gånger under nätterna, tror att hon har sovit. Men jag har aldrig aldrig hört antydan till rossel dagtid…

Grodan
0

det är nog inte så vanligt med snarkande råttor… så jag skulle tippa på rossel

vill ni ha snarkande djur, skaffa iller - jäklar va de kan snarka, riktigt sött snark är det

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

sussa08
0

Så jag ska fortsätta med tekuren, o om det inte blir bättre blir det till vetten :) Eller finns det mer saker än te jag kan ge som är bra?

1korn
0

ja hade en råtta och han började snarka när han var gammal:P