Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 532 ggr
TienMu
0

Sökfunktionen!!!! *morr*

tycker f*n aldrig att man hittar de man vill där!

Ååå så frustrerande å upprörd ja blir!!!!

Absinthe
0

Vad letar du efter? =)

TienMu
0

mja lyckades inte finna någe bra om råttor som är röda kring ögon men ej nos….

Absinthe
0

På bilderna i din andra tråd som var i länken var de även röda runt nosen, stresstecken på hög nivå.

Daydreams
0

"Blod" runt nos och ögon…

När din råtta ser ut att ha blod runt ögonen och nosen så är det i själva verket råttans snor/tårvätska som blir röd när den kommer i kontakt med luft. Det är inte farligt i sig men försvinner det inte så uppsök veterinär för då tyder det på att råttan har en infektion i kroppen.

så står det i artikeln vanliga frågor.

TienMu
0

ja men om de endast blir röda i ögoenne speciellt efter de har sovit….ungefär som när människor har pollenallergi…

nosen e fin….inge rött där…

TienMu
0

inte fö att vi bli röda men råttor bli röda…

Daydreams
0

Det spelar väl ingen roll om dom har snor runt nosen eller mkt tårvätska. Det är fortfarande tecken på att ngt inte är bra. Läs artikeln så får du tips på vad man kan göra åt det.

TienMu
0

jo men den har ja läst juh…

Daydreams
0

vad är det för svar du vill ha då?

TienMu
0

jo de är så här…jag har en hane å en hona,de är syskon från samma kull,födda i början av december förra året….köpte dem av en tjej hä i uppsala. Jättetrevliga å fina sociala råttor men endast sällskapsråttor….inge stam el sådant på dem…å nu har ja märkt att dessa två alltid är röda runt ögonen……ingen av mina andra råttor har någonsin haft detta…..så ja tänkte att de kan ligga genetiskt el någe sådant…men självklart så får ja ju inte tag på uppfödaren……

Blir vetrinären direkt om jag inte lyckas få någe svar på vad det kan vara….

Daydreams
0

Det kan ju ligga geneteiskt att dom har dåligt immunförsvar men det har ju inte så stor betydelse för oavsett så ska dom inte ha massa tårvätska runt ögonen jämt. Det är ett tecken på att ngt är fel. Har du provat dom olika huskurerna som står beskrivna? Testat annat bottenmaterial? Varit nogrannare med att dom får i sig allt dom behöver via maten?

Om du gjort det och det ändå inte blivit ngn förändring är det troligtvis dags för ett veterinärbesök och en antibiotika kur.

Girlie
0

Kan ju vara en ögoninflammation också men enligt min erfarenhet är det oftast mer på ett öga och oftast inte på alla råttor. I vilket fall finns det receptfri ögonsalva man kan testa isåfall.

TienMu
0

nä alla huskurerna har ja ju ärligt inte hunnit me….så ja ksa göra de först….man blir ju så orolig,vist ja vet ju risker me å skaffa råttor spec från ställen man inte vet om deras bakrunder osv….sen när hon dessutom inte svarar när ja försöker kontakta henne…..lite smått uppretande…

Båda är väldigt blekande striped roans åxå….men ja har ju två andra roans åxå å dom har inte heller visat detta….men de finns ju dåliga å mindre dåliga roans åxå såklart….om de nu e där skon klämmer me genetiken….

men som du säger de är inte normalt å va rödögd varje da….så detta skall gås till botten med! ska sova lite nu först…..

Men tack för din tid Daydreams! :) får återkomma me resultat…natt natt!

TienMu
0

inget mer morrande nu….. *le*

Ninja
0

Jag har morrat över den där sökfunktionen flera gånger jag med.. :P

Hoppas råttorna blir bättre snart!