Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 401 ggr
svartmask
0

Ang badning

mina råttor är lite gulaktiga i sin vita päls, antar att detta är urin på något sätt, ser ut som så. så jag undrar om detta kan tvättas bort?

Och sen nästa fråga, vad använder ni för tvål/schampoo eller dylikt när ni tvättar dom?

zickan
0

Jag kör samma hund shampo som till hunden. Känlig hud har jag för mig att det står på.

Troligen är det smutts/urin. Kliar dom sig mycket eller det bildas kala fläckar är det dags för vetrinär. Då är det mer skabb/ohyra.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

KickanW
0

Det är inte bara gult i pälsbotten då? Hanar har ofta gul pälsbotten pga testosteronet.

Vintras
0

Jag har schampoo för småbarn från barnängen. Sånt bebischampoo som är är för väldigt känslig hur och som inte svider i ögonen.

svartmask
0

#2 ska kolla de sen, men ja ska testa att bada dom sen när jag fått lite mer förtroende för dom, men förtroendet är på god väg^^.

Ska kolla på både hundschampo och bebisschampo. =)

Tack för tipsen <3
berätta gärna om ni har nått mer badtips-aktigt.

Kirameki
0

Mina är helt omöjliga att bada, så här hemma "duschar" vi istället. Det blir väl mest så att dom hoppar och busar i strålen, men lite renare brukar dom i alla fall bli :)

silverorm
0

Här badar alla hanar bubbelbad…de e ju nu 9 st o alla tillsammans går bättre än en o en…jag häller i lite hundschampoo med minkolja i, så blir de inte torra i huden. Det bästa av allt är att de gillar det! Efter badet spolas de av under kranen o gnuggas torra! Samma procedur med honorna, de e nu 7 till antalet…Glad