Stora Vår
Jag vet att det redan finns en tråd men den känns lite inaktuell.
Vilka kommer på Stora Vår?

Skulle vara skoj! Ska fundera lite..
Älskar mina stora små vänner..
Jag är nästan helt säker på att jag kommer. Tar med alla råttor i så fall och ställer ut några stycken.
Jag ska dit såklart, men vilka jag ska ställa ut vet jag inte… Har inte bestämt mig än.

Mvh Stephanie 

jag kommer nog bara å tittar tyvärr, om jag inte jobbar då, har inte kollat upp det än..
Ska ställa Billbo bara, vet inte vilka som följer med… Killarna är ju inte så vana vid alla männsikor, men nu när jag har en till transportis så kanske… Fast jag orkar nog inte.. Eller… Äsh, jag får grubbla lite till! Jag och Billbo kommer iaf! Ska jag ta med bebben Trolla?

Kommer och tittar med Anu.

#6 Ska du inte ställa?
jag vill jag vill jag vill!!!! Men kan inte :'(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

#7 Nej.. inte den här gången iallafall. Jag tittar först :) (det blir ju faktiskt min första utställning!)

KickanW.. Hur tar du dej dit/hem och var slaggar du?
Jag kommer förhoppningsvis :)
Mimus: Jag åker nog dit med SJ klockan 18:11 på fredagen och slaggar vet jag inte ännu. Har bror, kusin, annan släkt och en massa vänner i Stockholm så det ordnar sig.
Sen tar jag nog tåg hem på lördag kväll.
Har du lust att åka?

Jag kommer. Tar med mig en bil full med folk från västkusten ;)

Jag kommer med ett gäng söta råttisar och en råttälskande pojkvän som ska med på hans första råttutställning 

Skulle åka men så kom ja på att jag har en bror som fyller 30 exakt just den dagen……*typiskt*

Borde kanske veta men när är stora vår och var är det?
Stora Vår är en stor utställning den 24/5, men som KickanW skrev så finns det en annan tråd där det finns lite mer info, tror jag ;)

Tack! Jag har varigt ifrån smådjurs världen i flera år så jag har inte koll längre på alla utställningar. Men nu kommer det inte lite smådjur i vår värld igen :) www.123minsida.se/marwins

KikcanW: Sugen är bara förnamnet men har raggat egenom hela min släkt och har verkligen ingen släkt/vänner där.. Du har ingen snäll sovplats som kan tänka sej en extratjej med ratz?
Var ska stora vår hålla hus ngnstans?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#20 STockholm
Jag kommer ju för att klämma på din grabb kickan! 
Nä, jag kommer med största sannolikhet inte.. Har fyllt i anmälningsblanketter och så, men nu vet jag inte om jag kan åka mer. Känns dumt att anmäla, och så kan man ändå nte komma.. fast visselrigen är det ju bara två klasser, så 80kr kan man ju eg. avvara..
#19: Jag ska kolla upp det. Mycket möjligt att det går :)
#22: Oj, nu blir han nervös och får prestationsångest! :O

#24 Suveränt isåfall :).. Men ta reda på d fort s ja hinner anmäla :P

#24 Får man fråga vilken grabb? :)

JAG VILL KOMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Åh, jag är ju ledig den helgen.. gah, vet inte alls hur jag ska göra
#26: Det är pluttsalve som ska klämmas på :D
#9 du får hjälpa mig med mina råttor…

#30 Vilka råttor är det som följer med?

Ikväll slänger ja upp bilder på skitråttorna härhemma så får ni meddela vilken klass de ska reggas i.. Tyvärr är Stej ännu inte ens under registrering så han får stanna hemma :P..
Han blir ensam så slänger in han i honornas bur om ngn av dem stannar hemma!
"He He, gick ni på den ;)"
#32: Varför ställer du inte bara ut dem i pet? Vilken färg de har och om den är bra är väl inte så viktigt? Eller jag vet inte, du kanske tycker det är kul :)
Mimus: Har du inte registrerat dom än? Du vet väl att anmälningstiden går ut på torsdag?

#34 Registreringen sköter de jag köpt dem av :).. Jag vet :P
"Ikväll slänger ja upp bilder på skitråttorna härhemma så får ni meddela vilken klass de ska reggas i"
Som jag fattar det så är dom inte ens under registrering precis som Stej, då kan du ju inte anmäla?
Fast egentligen fattar jag inte alls hur du menar eftersom du skriver att du ska regga dom i en klass… man registrerar ju råttor efter vilken variant de är.
Vilket datum ska Stora Vår gå av stapeln?
24 maj :) All information finns på SRS hemsida!
#38 Är ej medlem i SRS och ska ej ställa ut.
Nej men… Om var, när, hur och sådär. Eftersom du frågade :)

Någon som vet vem pet-domaren är? På hemsidan står det fortfarande vakant.
Jag ska dit och ställa ut 

#36 jag förstod det som att det bara är stej som inte ärunder registrering och att hon undrar vilken klass hon ska anmäla sina råttor till i utställningen?
#43 Ah, då är jag med.. hon skrev ju regga, så jag fattade det som att hon ville ha hjälp med vad hon skulle regga råttorna som.. :P
Men då är det ju bara att anmäla dom till vad man vill; pet, standard, agility..

Jag kommer men med bara hanar. Ska få ställa i avelsgrupp för första gången

vi kommer inte, men kommer ha en råtta där :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

nån nära sundsvall som ska bila dit? Som kan hämta upp lillalilla mej.. :D

Jeg kommer också, og tar 5 killar med.
Men jeg indrömmar, at jag också er lita bange for, at få helseproblemer med hjem, som SDA.
Er det noget som ni oplevar som et problem på utställningar?

#48 I Sverige har det väl inte varit några fall av SDA…och för att vara helt ärlig så trodde jag inte det var populärt att ta med danska råttor på utställning som inte suttit i karantän först…
Edit: har nu fått uppgift om att Sigges råttor redan sitter i karantän :-)

Jag kommer men ska inte ställa ut så mycket, vill mest träffa folk :)
Babbett: Kommer du dit? Funderar på om jag ska ta med Claypotts eller inte, hon är inte anmäld men ifall du kommer vill du väl hälsa på henne… :-)

#50 Jag ska dit, och självklart vill jag klämma på Pottan ;-)

DP

LeTigre tänker rätt :P.. Nu har ja så mkt att göra så kmr inte men det jag menade var att slänga upp bilder på råttorna för att se om ni tyckte deras teckning var tillräckligt ok för att ställa i standard.. Japp, alla utom Stej é under reg.. Tjejerna é ju reggade redan..
Prutt :)

Niffen! Jag kan sova hos dej! :D
Sovplats finns alltid här! :D
#55 Skulle vara trevligt att träffa dig Bim irl så hoppas du kan ta dig dit ;)
Det är bara Nico som följer med mig.
Får se om jag kan tränga mig in i Johannas bil, annars får jag ta pendeln. ;)

ååh, vill med xD
Bim den dumma jäkeln ska tydligen dra till Turkiet… Så hon kan inte :'(

haha.. jaoo.. :( JAg önskar att vi skulle åka nån annnan vecka istället!

#Ja, mine råttor er allerede i karantæne, och har väret det länge nu.
Jeg ser frem til at möde jer alle sammen, og läre jer at kende.
#60 *suck* jahapp, får träffa dig nån annan gång då ;)
nu är det inte aktuellt med att klämma på kickanws salve så nu kan jag bestämma mig när jag vaknar om jag har lust att åka dit - tycker det är på tok för långt att åka… tar 1 timme o ändå bor jag i Stockholm… bläh
har funderat på om jag skulle hyra ett bord - om det går (brukar vara bordbrist på stora vår) - o sälja lite grejer, men tycker det är lite skämmigt… speciellt med tanke på att det inte är råttprylar alls… *suck*

#63 En hel timme Grodan.. D e ju inget, tur du inte bor i Norrland 

#63 Du kan få övernatta här ute i lappmarken om du vill så du kan dela upp den långa resan på 2 dagar!

#62 jarå, det är klart! :D
#64 & #65 hehe men då åker jag bil den timmen… åker jag kommunalt tar det faktiskt ÄNNU längre tid, så det så… *s*
fast vänta nu… måste antagligen åka en sväng till Tyresö först å hämta kartläsaren så då tar det ju säkert 1, 5 timme… (äh, nu ljög jag - det var faktiskt inräknat…)

Uscha vad bortskämda ni är *skakar uppgivet på huvudet*
Mina råttutställningsresor tar hela helger och kostar en månadsinkomst!
#68 Haha, word! ;P Krävs massor av planering bara man bor lite långt bort :O
brukar det vara mycket ungar till salu där? (:
- Mvh Emma

Håller med Kickan.. Bara att åka te Babbett å hämta Mellis tog först å främst från 9.00 till vi kom hem 23.00 i tid å kostade allt som allt ca1800kr..
Så en timme..Ja har en timme te skolan/jobb i Sundsvall å sen en timme hem varje dag :P
Ja vill flytta HEMMMM där allt é närmare

#71 Dyrt att hämta råttor…fast billigare boende??
Fan att man ska till Rhodos o missar allt det skojiga hemma :'(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
ah, förlåt att jag sprider miss-stämning! 
någon som varit där innan och kan svara på min fråga #70? (:
- Mvh Emma

#75 Det brukar finnas ungar till salu, fast då ska man hänga på låset om man vill ha en chans. Och de flesta ungar är redan tingade innan utställningen…

#72 Nee, d é faktiskt svindyrt att bo i Härnösand :S.. Skitskumt :P
#74 Men Grodis då.. Du förstår väl att vi bara måste driva lite me dej när du klagar på en timmes färd 
Köpte min Yestas Hippa på Stora vår förra året och han hade jag inte för tingat.
Jag lääängtaaar!! :D
#79 Jag med! :D

jag med.. Jag vill diiiit!

Kul att utställningar alltid läggs på dagar jag verkligen inte kan. Vi har premiär då :(
Putt! Nu är det inte långt kvaaar!!

Nej, och det har mina råttor fått märka *mohahaha*
#84: Mina med. Igår var jag inte populär här hemma!
Ja, det är väl bäst att göra det tidigare slipper råttorna vara tjuriga på utställningsdagen ;)
Krullan kan tjura i flera dagar efter man badat henne :P
Gah, vette tusan om jag kommer kunna/orka ta mig dit.. sånt j*vla krångel varje gång, krävs en hel vetenskap av planering så kanske det inte ens går, utan det beror helt på vad folk känner för när det kommer till kritan.. oavsett om det är skjuts, sovplats, allt vad det kan vara.. för mycket krångel så ledsnar man. :/
Så ni som bor relativt nära, tacka den stora utställningsguden och ta vara på det 
Men Ninja, prata med Louise… Vi är ett gäng som funderar på att hyra bil, då blir det ju bara billigare om man är många :)
Imorgon! :D
Tyvärr så kommer jag inte pga oväntad händelse i familjen. Får se fram emot nästa gång istället.

Jag kommer i alla fall! :D
Tar med mig Lindas älsklingar så att hon får pussa lite på dom.
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gånger tusen miljoners miljoner.. fast jag ska inte gå, haha jag bara skojjade :-P

Haha, det hade varit himla elakt att inte komma!
jag e iaf där runt tolv.kommer med pendeln från jakan å e framme 11:48, så då kan ni ju rulla fram röda mattan tihii xD OM jag vaknar
Anmälde fyra, kommer med en =(

Mvh Stephanie 

Bajs. Ingen kommer ju :(
Kom tidigare, Linda..!!
Jag kommer! Är halvvägs nu. Sitter och snyltar lite på Teratos internet innan jag ska sova. Ska upp om ca 5 timmar ^^

ha det så roligt:)

Jag kommer, med alcogel i högsta hugg!

hade ni kul då? :)
taskigt av dig å inte komma ninja! 
Ja.. 

Jag havde en trevlig dag. Det var så spændende, og jeg mødte en masse dejlige svenskere.
Jeg var så heldig at vinde med to af mine rotter.
Den ene vandt, fordi han var den eneste i sin klasse.hehe
Men Legolas vandt både første pris i Standard Eubk, og en 3. plads i PET Class, så jeg er mycket stolt af mine råttor.