Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 704 ggr
hus-musen
1

blockera troll?

kan ingen göra en trollblockeringsfunktion här på rif?? vet inte vem jag ska prata med riktigt om detFundersam det finns som sagt troll här som tex lägger ut om sexhjälpmedel o dylikt.. bara förstör för oss intresserade!! vet inte om man får lämna ut alias men kolla i tråden Nu ska ni få reta upp er ordentligt ;) så förstår ni.. jag menar det finns ju faktisk småungar här, och jag tycker inte att det hör hemma på en seriös sida! jag vill inte att min 8åriga kusin ska läsa sånt i onödan..

är det nån som håller med mig, eller är jag bara gnällig idag??Glad

Qui dormit, non peccat

SweGizmo
0

vad är en troll-blockerings-funktion??

Min blogg: SweGizmo.se

Ladyinred
1

det finns ju en lag här mot att man inte får göra reklam, det borde de här kunna gå under i alla fall. jag vet vem du pratar om..

hus-musen
0

med trollblockeringsfunktion menar jag att man ska kunna blockera människor som gör reklam, eller på något vis försöker sabotera stämmningen och innehållet i en tråd! man brukar kalla sådana människor för trollGlad

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

men de kan ju vara svårt om nån provoserar med flit eller bara e okunnig i endel lägen.

hus-musen
0

jo de är klart men det finns ju en del som är väldigt uppenbara, och det var dem jag tänkte på! tänkte på tex dem som går in i ett inlägg o tramsar om anticimex o sätt att ta död på råttor och dylikt! det ska finnas ordentliga bevis, kanske nån trådvärd kan sköta det?? ta emot anmälningar o sen se om det är ett riktigt problem eller om det bara är nån okunnig.får ju absolut inte stänga ute nån som har en annan åsikt för att det stör någon!

Qui dormit, non peccat

LeTigre
0

Vi är ganska toleranta mot troll här på rif, oftast tas det med ro. Men
om ni har klagomål på en tråd eller en användare ska ni vända er till grodan eller ninja via pm (bifoga länk till de aktuella inläggen), de är medhjälpare på sajten och kan sedan bedöma om inläggen bör tas bort. Det ska mycket till innan någon blockeras här och en varning gör nog bara trollet mer hungrigt, men om inläggen är stötande kan de såklart tas bort!

hus-musen
0

aha det är alltså dem man ska vända sig tillGlad tack så mycket LeTigre!!

ja varningar kommer man ingenstans med, men jag tänkte att en blockering så är man kvitt problemet=)

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

"men jag tänkte att en blockering så är man kvitt problemet=)"

Nej, det skapar bara ett större problem. Då blir trollet "argt" och vill förstöra ännu mer. Det är bara att skapa en ny användare, byta IP-adress eller vad som helst. Inte alls svårt.

Grodan
1

jag tog bort skrivrättigheterna för en igår (utan att ens varna då det inte alls var läge för det), är det någon annan som härjar?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Castaway]
0

Jag tycker troll är ganska kul :P I lagom utsträckning, vissa är verkligen bara jobbiga…

hus-musen
0

#8 kanske om det är en envis människa, eller så ledsnar personen när den hela tiden blir blockerad! man kan ju hoppas på det iaf=)

Qui dormit, non peccat

Kleverin
0

#9 beror på vem du tog bort rättigheterna för.. *ler* Har mina förhoppningar om vem det var.

Annars så vet vi att vi kan vända oss till dig om det är nått! :-)

Bim
0

eller om man bara struntar helt i inläggen som trollen gör. som om dom inte fanns. då ledsnar den juh.: :D

niffen
0

#13 Det är så svårt, ibland tänker man sig inte för och ibland så vet man inte vilka som är troll och inte.

Bim
0

#14 jamen om det är nån som tex: Jag ger mina råttor andbajs varje dag så dom ska hålla formen, och sen så brukar jag natta dom i toaletten! Men innan nattningen så brukar vi gå och shoppa klackskor tillsammans! Fast råttorna har lite för stora fötter för dom klackskorna jag vill ha till dom! :D

ehh.. ja.. typ.. :P

Grodan
0

hm… jag kanske inte svarade på huvudinlägget i #9

Visst finns blockeringsfunktion. Det är jag, Ninja och Bima som kommer åt den. Den heter skrivrättigheter. Alla medlemmar har ju skrivrättigheter. Om vi däremot tycker att någon inte ska få skriva här mer tar vi bort skrivrättigheterna. För det mesta varnar vi innan, om det inte är ett riktigt troll. Med riktigt troll menar jag en sådan som använder så grovt språk som möjligt för att chockera el dyl, och som ev är känd på de andra forumen också. De flesta som vi kallar troll är bara söta dumbommar som vill retas lite, skapa debatt, dessa tycker jag man nästan inte kan leva utan. Dock de som har uppenbarliga problem i sitt liv… nja, de får inte skriva så många könsord innan de ryker. 

Andra som kan mista sina skrivrättigheter är sådana vi inte anser bör få skriva mer på forumet då de ex angriper folk personligen el dyl, dessa brukar få några uppläxningar/varningar och meddelanden om att de ska skärpa sig. För det mesta gör de det…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️