Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1794 ggr
lindapluttanbusan
0

Burar på ÖB

Var på ÖB i dag och skulle köpa lite små skit.. hittade en jätte fin transport bur.. jag har redan en sådan dock.. en röd.. den kostade 129 kr och då var det 70% rea på den. sjukt dyr den måste varit.. jaja.. men nu hittade jag samma bur för 69 kr på ÖB.. då är livet surt.. 

Så alla som behöver en transportbur.. åk till ÖB..

Psykbollen
0

Kunde du inte ha kläckt ur dig det LITE tidigare, innan jag åkte och köpte min transportbur för typ två hundra… -.-' ;P

Mastoll
0

Har köpt en sån. Den är jättebra tycker jag :)

lindapluttanbusan
0

#1 jag säger ju det nu :) hehehhe.. jag gjorde samma misstag som dig.. så jag är också lagom tjurig.. hmm.. men nästa gång är det vi som gör ett kap medans någon annan gör ett misstag.. hehehehehhe..

Psykbollen
0

#3 Nu, ja. när jag redan köpt min T__T

"…men nästa gång är det vi som gör ett kap medans någon annan gör ett misstag…"
Yup :D Eller… jag kommer nog fortsätta göra mina misstag. Har nämligen en tendens att bara köpa det första bästa jag ser, utan att kolla vad det kostar på andra ställen…

KickanW
0

På alla utställningar och råtträffar jag varit på har mer än hälften haft en ÖB-transportbur :D

Ninja
0

Vad är det för transportbur? Bild? Katttransport, smådjurstransport? (eller är det den som Kickan pratar om? Isf vet jag. :P)

lindapluttanbusan
0

#6 det är en smådjurtransport.. man kan säkert ha katt i den också men jag tror att den är alldeles för lite för det. jag kan ha två råttor i den åt gången.. kan säkert ha alla i men jag vill inte att dom ska behöva klänga över varandra..

Men den är skit bra.. tyvärr är det bara ventalation uppe på locket.. galler lock.. så det kan bli för jävla varmt där inne.. så m,an måste passa om man ska åka bil länge och sånt där.

KickanW
0

#7: Just det tycker jag är så bra. På vinter t.ex. är det lättare att hålla tätt för att slippa drag.

Ladyinred
0

ja och även på sommaren så blåser det ju rätt igenom vanliga transportburar som de e galler på sidorna, använder själv katt transporter. Smidigt att kunna ta med sig många eller om man är borta över en natt och måste ha med sig nån. Brukar använda dom när jag hämtar hem nya råttor för då blir det ofta en övernattning nån stanns innan jag kommer hem (taskiga förbindelser). Vill inte att råttorna bor för trångt då.

Sen att jag har katter med så är ju det ytterligare en anledning :P

hus-musen
0

är det bara jag som anväder en stor kattbur till mina pojkar? tycker att små reseburarna på tex öb osv är så små!! hur länge kan man ha dem i en sån egentligen??

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Kattburarna passar kanske bättre till hanar men mina honor rymmer ur såna! Annars håller jag med dig om att det är bättre storlek på kattransporter.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Mastoll
0

Ska man transportera många råttor är det ju bättre med en stor bur. Men jag har bara två honor så Ö&B buren räcker för mig ;)

Lollo86
0

#0 var samma för mig. såg senare att den var hälften så billib på ÖB.. så blir man inte glad :S

hus-musen
0

#11 hmm ja honor är ju mindre.. men när mina pojkar var småbäbisar satte jag helt enkelt fast ett nät med lite ståltråd så de inte kunde smita!! en kattbur kostar ju ca200 kr o finns ännu billigare på blocket! fast det blir ju lite otympligare att bära en stor bur, men nu åker alla fyra pojkar i samma=) enklare än att ha småburar=)

#12 ja ioförsig!Glad då är ju en kattbur för stor! kattburen har jag mest ändå för att jag brukar åka hem till mamsen (tar 4½ timme!!) o jag vill att de ska kunna röra på sig!

hmm man kanske skulle fixa en sån där bur om man ska till vetten eller nått..det kanske är bättre än min chihuahua väska jag har nu=)

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

jag har en ny kattbur som är något mindre än de vanliga, lagom till en kanin ungefär, mycket smidigare och jag har aldrigt haft problem med rymmande honor. De e väl bara ungdjur som det varit problem med igentligen. Älskar kattburar. de funkar oxå om man ska vara borta nån natt med en råtta eller max två. jag har långt till vetten och får alltid övernatta hos min mor då.

Grodan
0

vill se foto… Ledsen

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lindapluttanbusan
0

# 16 grodan.. du såg den transport buren när jag hämtade flickorna.. men kan lägga in en bild i morgon när jag kommer  hem :)

Grodan
0

oki… fast gillar foton… så tack! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️