aktivering
jag har en råtthona som har massor med energi och älskar att leka och mysa hon väntar på en råtthona som ska bli lite äldre innan dem sätts ihop. men tills dess behöver hon mycket uppmärksamhet. har någon förslag på leksaker pyssel till henne?
Jag har en hängmatta ett hus stege, rep alla möjliga leksaker. Brukar gömma mat i en pappersrulle som hon får gnaga igenom..
Hon har är ett energiknippe :)
hur gammal är hon och hur gammal är den lilla (bebis?)???
helst ska ju en råtta inte sitta själv mer än nödvändigt:/ dem glömmer nämligen av "råttspråket" efter ett tag och då finns risken att man aldrig kan sätta ihop henne med en annan.
aktiviring kan ju vara allt från att ha henne på axeln när du gör något spännande, till att lägga godis i torullar (som du viker kanterna på).
köp gärna en hökula/salladsboll och häng upp i buren(finns i dem flesta djuraffärer) och lägg ett oskalat ägg eller vanlig sallad… eller varför inte maskrosblad, det finns det ju gott om nu:)
sedan kan du ha lite ärtdykning, ett skål med vatten (inte för djupt, iaf i början) och lägg ärtor i, så får hon fiska upp ärtorna:) någon kan säkert lägga in bilder, det ser jätte kul ut;)
ett annat tips är att ta en kartong, lägg i MASSA sönderriven tidningspapper och stäng låda… lägg något gott i den tex majs. låt henne gnaga sej in och fattar hon inte vinken kan du skära upp ett hål åt henne, så kan hon gå in och leta upp majsen bland alla tidningspapper^^ det är nog mina råttors favvis här hemma:D
Min blogg: SweGizmo.se
hon är 5 månader gammal och ska få en kompis redan nu i helgen:)
hehe tack tack men sallad och ärtor tycker hon inte om. hon är en kräsen dam:P eller papper bryr hon inte heller om men gärna filtar och tyg älskar hon att bita i . hon beter sig nästan som en prinsessa ibland.:)
Hon är med och grejar när jag pluggar eller vad som helst hon älskar att sova i nacken på mig :)
jag tror det är ingen fara att sätta ihop någon med henne. hon har ett stort hjärta och är jätte vänlig och sprallig:)