Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 834 ggr
LimE-6
0

Barnmat?

Har för mig att jag läst någonstans att man kan ge råttorna det?

Om det nu går bra, hur ofta? Varannan dag eller mer sällan?

*hoppas jag inte gör bort mig alltför mycket nu..*

Daydreams
0

Du kan ge det varje dag om du vill, men helst med extra grönsaker.

KAGE
0

Jag brukar ha svårt för vilken åldersgrupp man ska ta.. står alltid med ångest i affärerna och läser på alla burkar x_x

/Karoline.

[Castaway]
0

Mina älskar barnmat :D
Skönt att göra om man inte orkar/inte har så mkt i kylen (det sistnämna gäller för min del) så bara blandar man i det som fattas i blandningen (:

Men oj vad de glor konstigt i kassan när jag kommer och köper ett par burkar med barnmat. *titta på burken, titta snabbt upp, titta på burken, hastigt titta upp, dra streckkoden.* "Eh..  32,50.."

Kirameki
0

Välj en av de äldre åldersgrupperna, dom yngre är bara puré, ingen vits om man inte har en sjuk gammelråtta :)

KAGE
0

#4: Tackar tackar! Nu löste du mina problem ;>

/Karoline.

LimE-6
0

Vad skönt, då vet jag vad jag ska köpa nästa gång jag är i affärn =)

Babbett
0

Jag köper inte barnmat, jag gör egen..

Ladyinred
0

Händer att jag köper nån burk ibland, men vanligtvis så gör jag egen. Brukar göra en sats nån gång i veckan ungefär.

LeTigre
0

Jag brukar ha några burkar hemma för de kvällar när vi inte äter lagad mat eller äter något opassande till råttorna (för kryddigt tex). Det är också kanon när man har råttvakt som inte har stenkoll på råttdiet, bara att hälla upp, slänga på lite grönt och servera liksom :)

sockerrattan
0

Jag har inköpt barnmat för de tillfällen jag har råttvakt. Mycket enklare när man kan ställa fram på bordet i förväg och säga att det där ska de ha!

Här blir det ju nästan alltid rester från min o pojkarnas mat…

Mia//

MrHyde
0

Har barnmat infryst i två iskubs formar där hemma.
Väldit smidigt att bara ta fram o tina några kuber dom dagarna man inte har ngt annat till sina rats. :)
Brukar köpa mat till åldrarna 8mån till 12 mån…

Mastoll
0

#11 - Åh, va smart! ;)

Tjalve
0

På den här sajten finns de klokaste människor jag läst! Vi är vegetarianer i vår familj, men nu kan ju "ratsen" få lite kött ur en barnmatsburk!!! Mvh Lyckliga rått-farmor