OT: Flugor!
Jag har fått en mindre fluginvasion… Invasion är väl egentligen en överdrift, men ändå. De är dryga! De har valt sämsta möjliga stället att flockas på, nämnligen vid datorn där jag spenderar mycket tid. Förutom när det är matdags, då kommer de och försöker sno åt sig min mat
Hur blir man av med flugjävlarna? Förutom att slå ihjäl de då…
Provade fylla en skål med lite söt vätska men de går inte på drunkningstricket :(
Kan inte spraya Radar heller - bor i en etta och har ingenstans att göra av djuren under tiden.
Vill inte använda klisterlappar heller, skulle inte stå ut med att se de sprattla runt där och försöka ta sig loss :(
Finns det andra knep?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Finns det inte såna där flugfångare av något slag? Som de kan komma in i men inte ut ifrån :P Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, vet knappt vad det är, men nån annan kanske vet?
Aldrig hört talas om… Fast då blir de väl till att svälta ihjäl där inne? :(
Gosh, flugproblem suger. Jag gillar ju flugor och vill inte behöva ta död på de, men när de är för många så… Tja… :(
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Ättika i en liten skål ska tydligen vara väldigt effektivt:) och äevn en sådan där lampa som lyser blott som flugorna dör av när dem kommer emot…
sedan kan man ju också köra svamptricket, men då behöver du en flugsvamp och det kan ju vara lite svårt att hitta + att det kanske inte är så kul om dina råttor får tag i den, men iaf, man ska lägga svampen i ett fat med mjölk.. flugorna dricker mjölken och dör av svampens gift som kommer i mjölken.
Min blogg: SweGizmo.se
Gör väl inget om dom dör, flugor är bara till för att irritera ;)
Men de är ju så söta :P Speciellt när man var liten och hade en "tam" fluga :'D <3
Vinäger har jag inte hemma… Kan rooiboste funka kanske?
Köp en köttätande blomma! De äter flugor!
De e rätt fina oxå…
Jag skulle gärna vilja ha en köttätande blomma… Men jag kan inte ens vattna en kaktus tillräckligt ofta 

Tror du inte att om du har blomman vid datorn, att du kommer ihåg att vattna den tills att alla flugorna är borta?
Vi får fixa en tråd åt Zebran så att hon kommer ihåg att vattna blomman! :D

Mvh Stephanie 

Det ska inte bara vara ett glas med ättika, utan det ska vara diskmedel i också så att det tar bort ytspänningen. Saft fungerar det med. Och kanske socker-/honungsvatten? Eller blanda något ruttet och stinky med vatten och diskmedel? 

HAr själv haft problem med det där, här kommer lite tips:
- diska, kasta matrester fort, ha inte frukt framme, se till att det inte ligger rester i vasken, släng soppåsar direkt.
- ta lite flaskor, skålar etc häll i 1 dl vinäger, ett par droppar diskmedel, vatten och 1 dl sirap, ställ ut på dom ställena där flugorna håller till.
- håll ordentligt rent hos djuren, låt inte deras färskmat stå framme för länge, se till att dom inte gömmer undan mat i buren.
Sköter man det här så blir man av med dom på en vecka. Tänk på att en fluga ökar till 500 på en vecka.
Edit: är det vanliga flugor eller fruktflugor? förslagen ovan fungerar bara på fruktflugor/bananflugor.

man kan hyra in en vän och låta denne fixa städningen om man inte själv orkar..
Måste tipsa om en väldigt rolig flugsmälla som vi har på jobbet! Det ser ut som en liten blå plastpistpl, den skjuter iväg en rund nätplatta och den delen som skjuts iväg hänger fast i ett snöre så man slipper springa och leta bakom möbler och annat.
Vet dock inte var man kan köpa en då vi fick den i ett reklambrev förra veckan. Men den är väldigt rolig! Och flugorna minskar snabbt i antal när man blivit träffsäker;)
Jobbar som grisbonde och man blir smått galen av alla flugor som dykt upp i vårvärmen…
Du har ju redan fått en massa bra tips, men en sak som oftast funkar är att låta en katt göra jobbet :P Har en ung hane här hemma som är vääldigt lat men plötsligt blir som en raket när han får syn på flugor.. hoppar och springer och biter ihjäl dem, en efter en.. :P Kanske inte så fräscht men Totte (som katten heter) lyckas alltid smita in i mitt rum när där finns flugor..
Lite mindre trevligt är väl att gå och plocka upp flugorna sen…
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#15 Hehe, då ska man ha en katt som äter flugorna….
#8: Nä, då skjuter jag bara upp vattningen till sen och glömmer ändå :P
#10: Ruttet och stinky vete fan men jag har en blandning av Dooleys, drickyoghurt och diskmedel stående
Tyvärr verkar flugorna hålla med om att det är rätt äckligt…
#11: Det är sånadär vanliga husflugor eller nåt jag har, inga frukt/banan/blomflugor som tur är ^^
jag har sådana där klister stripe hängandes i taket. anväder även radar ibland. men klistret tar bort de flesta. har även en elektrisk lampa. där överlever ingen när dom är på besök..
jag har mest problem med mygg. men det hjälper sjukt bra till flugor med endast sådan där klister lapp som man kan hänga upp.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Sådärja, har satt ut skålar med rooiboste, c-vitaminbrus och en skvätt diskmedel. Får se om det funkar, annars får jag köpa hem vinäger när jag får pengar eller i värsta fall Radar så får jag spruta nån varm dag när djuren kan bo utomhus över dagen eller nåt.
Imorrn blir det storstädning, ffa i köket där det visst var mååånga… Jag borde verkligen använda köket mer, jag går bara dit för att fylla på vattenbyttan och hämta grejer en snabbis så jag har inte ens märkt att det är sjukt mycket flugor där
Hur illa är radar mot husdjuren egentligen? Jag har en dörr till köket som kan stängas, inga djur där men däremot utanför. Kan jag spruta där inne utan att djuren far illa om jag låter bli att flytta de, eller kan radarn läcka ut trots stängd dörr?

Jag är sjukt ointresserad av flugor, men det är natt och jag har väldigt tråkigt och jag har velat (och tänkt) sova dom senaste fyra timmarna, men min vanliga sömnsvårighet slog som vanligt in.
Eftersom det var liv här kan jag faktiskt intressera mig lite för flugor, rök ut dom! Eller, hoppas det går bra för dig i alla fall zebra! :)

Okej, förlåt för mitt sarkastiska och helt onödiga inlägg, jag har bara en dålig natt… jag blir sån när jag inte får sova ordentligt på länge ;)
Jag får testa det! Undrar vad som bildar mest rök, en snorgammal tv eller en bokhylla? :D

Har ingen aning om hur man ska göra..
Men flugor är ju lite knepiga. Visste du förresten att flugan är den mest intelligenta insekten?
Älskar mina stora små vänner..
Intelligentast? Seriöst?
Plötsligt är insekter sjukt mycket dummare än jag trodde… >.>
Spindlar äter flugor…
min kompis har en svarta änkan du kan få låna ;-)..
skämt åt sido.. hur går det med flug utrotningen?
Det går framåt hoppas jag. Har en del drunknade och platta flugor i vardagsrummet och badrummet… Köket har jag inte pallat att ta tag i än, är sjuk och skulle gärna bara sova bort skiten just nu >.<
ahh.. segt. Finns inge värre med flugor när man vill sova. krya på dig!
Tackar!