Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 644 ggr
Grodan
0

Uppfödarlista!

Skriv här om du är uppfödare av råttor, tar en kull då och då.

Skriv vart i landet du bor, vad uppfödningen kallas för, URL till din hemsa, vilka varianter du föder upp, syfte/mål med uppfödningen, om du är med i SRS, samt annat du kan tycka är av intresse.

OBS! Inget snack i tråden!

Dumbouppfödare i Sverige är en annan tråd i samma tema.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zenriette
0

Spørger om det samme her, er det kun for svenskere?

TacoBelle
0

Jag bor i Svalöv i Skåne föder upp råttor. Mitt mål är att föda upp vackra, friska råttor med perfekt temperament för att berika folk med härliga sällskapsråttor. Råttorna ska vara snälla, lugna och leva långa friska liv. Färgen jag inriktar mig på är siames i olika pointfärger, speciell inriktning är dumbo. Det kommer även att dyka upp rex och en del silver black och russian blue. Jag håller på med mitt provår att bli registrerad uppfödare med prefixet TacoBelle's.

Här är min hemsida. Länken öppnas i nytt fönster

wintermynta
0

Jag bor i Örbyhus en liten ort som ligger mellan Uppsala & Gävle. Föder upp tamråttor under namnet Shannaras. Blev reg uppfödare den andra april 2008. Är medlem i SRS och sitter även med i styrelsen som förste suppleant.
Föder upp silver blue, self champange & silver blue irish. Andra färger som svart, choklad, creme mfl kan förekomma. Teckningar som kan förekomma i dom blå linjerna är: eubk samt hooded.
Syftet med uppfödningen är att få långlivade, friska råttor med bra temprament.

Nicciz
0

Jag bor i Stockholm och fokuserar mycket hårt för att få friskare, starkare och långlivade råttor med ett super temperament. Det kommer bli en hel del dumbo.

Färger som kommer nu framöver är russian blue self och blue och blue agouti främst i eubk. Sen när russian blue linjen är stabil kommer jag dela den även mot tecknat som varigated och downunder. Siameser med div point färger kommer dyka upp men än så länge tyvärr bara ifrån tecknade linjer.

Jag registrerar alla råttor i SRS och kommer även så snart som möjligt efter sommaren att påbörja mitt provår.

Eftersom jag har firefox kan jag inte skapa länkar så ni får stå ut med ett klipp och klistra moment för att hitta min hemsida Skrattande

www.freewebs.com/nicciz-rattbo/