färg & teckning?
jo jag är inte speciellt insatt i färger och så. Så jag undrar om någon möjligtvis skulle vilja hjälpa mig att avgöra vad mina små flickor har för färg och teckning, då jag aldrig fick veta det när jag köpte dem.
här kommer en liten bild, hoppas att det går att se tillräckligt mkt.
tack på förhand !

Det är lite mörkt på bilden men teckningen är striped. Färgen hade jag lite svårt att se, vet inte om det är black eller agouti på den som är närmast och om det är black eller blue på den längst bort.
om du vill kan du ju gå in på www.srs.st och kolla på deras sida vilken teckning och färg dina råttor har.
#2 jag har kollat teckningen där och det var striped som jag oxå kom fram till, men jag hittar ingen färg som jag tycker är tillräckligt lik.. men tack så hemst mkt endå ^^

Striped bleks ju hela tiden, så det kan vara väldigt svårt att veta vilken färg de har om blekningen har gått långt. Jag har själv en striped och om jag inte visste att hon hade haft en annan färg när hon var liten så hade jag trott att hon var pew. :)
Men har du ingen bild där man kan se lite bättre?
Dom är definitivt striped, men som zimzon säger så är det svårt att bestämma färgen när blekningen har satt igång så mycket. Kan du se om de färgade hårstråna är enfärgat svarta eller om dom är flerfärgade? Är stråna enfärgade så är råttan/råttorna svarta, om dom är flerfärgade (tickade) så är det agouti. :)
#5 dom e flerfärgade på den ena och enfärgade på den andra om jag inte har helt fel för mig ^^
tack så hemskt mycket för hjälpen!!